שתף קטע נבחר

פסיקה: מילות מפתח בגוגל אינן מוכרות כסימן מסחרי

חברת ביטוח הרכב האמריקנית Geico ספגה מפלה במשפט שניהלה נגד ענקית החיפוש, בטענה כי זו הפרה את הסימן המסחרי הרשום שלה כשאיפשרה למתחרותיה להציב מודעות טקסט בדף תוצאות החיפוש של המילה Geico

בית המשפט המחוזי בווירג'יניה פסק אתמול (ד') לטובתה של גוגל בתביעה שהגישה נגדה חברת ביטוח הרכב האמריקנית Geico, בה נטען כי ענקית החיפוש מפרה את הסימן המסחרי הרשום שלה כאשר מכרה מודעות טקסט למתחרות.

 

בית המשפט קבע כי מדיניותה של גוגל, המאפשרת הצגת פרסומות בהתבסס על מילות מפתח שחלקן מהוות שם מסחרי רשום - חוקית. "אנחנו שמחים מאוד על הפסיקה. היא מהווה אישור לכך שהמדיניות שלנו חוקית, במיוחד בכל הנוגע לשימוש בסימנים רשומים כמילות מפתח", אמר דיוויד דראמונד, סגן נשיא ופרקליט ראשי בגוגל.

 

בתביעתה טענה Geico כי תוכנית ה-AdSense של גוגל, במסגרתה הופיעו בתוצאות החיפוש של המילה "Geico" בגוגל מודעות טקסט של מתחרות, מהווה הפרה של הסימן המסחרי הרשום שלה, אולם השופטת לאוני ברינקמה החליטה שאין מספיק ראיות התומכות בטענה זו.

 

גוגל הגישה בקשה לקבלת פסק דין מסכם, שיקבע אם מודעות הטקסט המופיעות בתוצאות החיפוש באתרה, ומוצגות עם הקלדת מילות מפתח, מבלבלות את הגולשים ומפרות סימן מסחרי של חברה. ברינקמה, שאישרה את הבקשה, עצרה את התנהלות המשפט על מנת להעלות את החלטתה על הכתב.

 

משפט נוסף באותו העניין

 

בעבר מנעה גוגל פרסום של מודעת טקסט בהן מופיע סימן מסחרי של חברה אחרת, אם החברה שבשמה נעשה שימוש - תבקש זאת. אולם באפריל, בעקבות ההנפקה שביצעה בבורסה האמריקנית, נקטה ענקית החיפוש בעמדה ליברלית יותר, על פיה המפרסמים, ולא היא, אחראים מבחינה משפטית להפרה כלשהי של סימנים מסחריים.

 

נגד גוגל מתנהל בימים אלו משפט נוסף באותו העניין, העוסק בתביעתה של חברת American Blind & Wallpaper Factory בע"מ, מפיצה של וילונות וטפטים ממישיגן, הטוענת כי מודעות המילים של גוגל הן הפרה של הסימן המסחרי שלה. גוגל מצידה טוענת כי המילים "American" ו-"Blind" ואחרות, הן מילות תיאור ולא ראוי שחוקי הגנה על סימן מסחרי רשום יחולו עליהן.

 

נוסף על כך, לפני מספר ימים הודיעה גם אגודת הכימאים האמריקנית, כי היא תובעת את גוגל, שלדבריה עשתה שימוש אסור בסימן המסחרי שלה, והתנהגה בצורה בלתי הגונה, כאשר בחרה במילה Scholar (שפירושה מלומד) במנוע החיפוש האקדמי שלה, Google Scholar.

 

כעת נראה כי פסיקתה של השופטת ברינקמה עשויה לזרז את העניינים הללו. "זהו מסר ברור לתובעים אחרים, שמאשרר את חוקיותה של מדיניות הפרסום מבוסס מילות המפתח שלנו", אמר דראמונד.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גוגל. המודל העסקי נשאר על כנו
גוגל. המודל העסקי נשאר על כנו
מומלצים