הרובוט שבסומו
איסוזו מאמצת עבור משפחת המשאיות הקלות שלה תיבת הילוכים רובוטית. ולא, אין בה תפעול מההגה בסגנון הפורמולה 1
את איסוזו אנחנו מכירים בעיקר בגלל כלי השטח והטנדרים, אבל יש להם עוד נציגות מוצלחת למדי בשוק המקומי. מדובר במשאיות החלוקה הבינוניות (משקל של 10-7 טון) שמגיעות תחת חטיבת UTI (שותפות בין UMI לתשתית) ואשר מכונות בארץ סומו (שם ישראלי לגמרי, אשר נולד אחרי הצלחתה של יעל ארד באולימיפיאדה בענף הג'ודו).
הסומו, משאית החלוקה של איסוזו שהובילה את פלח השוק שלה, זוכה כעת למקצה שיפורים מקיף עם מנוע מסילה משותפת חדש בנפח 5.2 ליטר שמוצע בהספק של 150 או 175 כ"ס. אבל החידוש המעניין הוא רעיון התיבה הרובוטית, שמגיע למשאיות היפניות מעולם הרכב הפרטי. גם כאן מדובר בתיבה ידנית רגילה עם תפעול הידראולי נשלט מחשב למצמד. אלא שכאן לא מדברים על "תחושות ספורטיביות" אלא קוראים לילד בשמו. חיסכון.
_wa.jpg)
עם התיבה החדשה תהיה המשאית חסכונית יותר לרכישה ותצרוך פחות דלק. שמה של המערכת החדשה באיסוזו הוא ניסטרוניק, והם מבטיחים עמידות ארוכה, ללא צורך בהחלפה של המצמד. בכך מוציאה איסוזו את הגרסה האוטומטית שלה לגמלאות, רק שנתיים אחרי שנחתה בארץ. כן יוצעו גרסאות ידניות עם חמישה או שישה הילוכים. המחירים ינועו בין 150,000 ל-190,000 שקלים (לפני מע"מ).
כדאי לדעת שבניגוד לכלי השטח והטנדרים של איסוזו, שייצורם עבר לתאילנד, מוקד ייצור משאיות החברה הוא עדיין יפן.