שתף קטע נבחר

תשס"ז: מה נקנה השנה

בשנה שעברה היו סנדלי הקרוקס הלהיט הבולט ביותר בתחום הצריכה. ומה צפוי לנו השנה? יותר גאדג'טים בשביל הכיף, יותר פינוקים מצד חברות המזון, והמשך הרטרו בעיצוב הבית. והכי חשוב: נפסיק לחפוף ולהסתבן עם פסיפלורה

כל שנה והחידושים שלה. לכל שנה איפיונים משלה ובכל שנה נולדים מוצרים חדשים וטרנדים שהופכים ללהיטים. בשנת תשס"ו היו פה טרנדים שונים ומשונים שאחד הבולטים שבהם בתחום הצרכנות היה נעלי הקרוקס. בלי שיווק או פרסום מיוחד תפסו הכפכפים (המכוערים - וצריך להגיד את זה אחת ולתמיד) כמו "אש בשדה קוצים" ואף ילד שמחשיב את עצמו "קול" או מבוגר עדכני, לא הסכים להיתפס בלי נעל הגומי לרגליו. טרנד התזונה הנכונה התגבר בתחום המזון, ומחירם של מסכי הטלוויזיה הדקים ירד במעט ובכך גם הם נכנסו לקטגוריית "הטרנד" אליה שואף כמעט כל צרכן. ואלו רק דוגמאות יחידות למה שהיה פה בשנה שעברה.

 

אז ביררנו מה צופה לנו השנה החדשה בחלק מהקטגוריות והתחומים, וגילינו שחלק מהטרנדים ומהמוצרים ימשיכו ללוות אותנו גם בשנה הבאה עלינו לטובה, וחלקם ייעלמו. כי זו היא מהותו של הטרנד. הוא פה כדי להישאר לכמה שיותר זמן, אבל סופו שייעלם מן העולם ואת מקומו יתפוס טרנד חדש.

 

בתחום הטכנולוגי הפיתוחים לא פוסקים מלהשתכלל וכך גם בתחום המזון והבריאות. התזונה הנכונה השפיעה גם על מכשירי החשמל הביתיים שמתאימים עצמם למגמת הבריאות, אבל לצד המזון הבריא נמשיך למהר ולהתאים עצמנו לחיים מהירים ללא הפסקות, ובכך נחזק את מגמת מוצרי הטו-גו. רוח הרטרו, שהתבטאה בכל גופיה שמכבדת את עצמה, תגיע בשנה הקרובה גם לתחום עיצוב הבית והאביזרים בסלון ייראו כאילו יצאו מהארון של הסבתא.

 

טכנולוגיה: יותר מוצרי FUN

המגמה מרכזית בשנת 2006 הצביעה על גידול במכירת אלקטרוניקה בידורית ומחשבים ניידים. גם בשנה החדשה יינתן משקל בולט למוצרי ה- FUN, כדוגמת מצלמות דיגיטליות, נגנים, מחשבים, טלוויזיות LCD ופלזמות, טלפונים משולבים בתוכנת סקייפ, מדפסות משולבות ועוד. לדברי רמי גרט, מנהל תחום מחשבים ומולטימדיה ברשת שקם אלקטריק, המאפיין את המוצרים הללו, להבדיל מהמוצרים החיוניים, שניתן לחיות בלעדיהם - אבל הם משדרים FUN אמיתי.

 

בפיליפס מדברים על שלושה טרנדים מתחום הטכנולוגיה הקשורים בטלפוניה וטלוויזיה. על פי ההערכות, מדובר בטכנולוגיות שייתפסו במהירות הבזק, כפי שמגדירה זאת אלישבע שוחט, מנהלת שיווק מוצרי האלקטרוניקה הבידורית בפיליפס. לדבריה, יותר ויותר צרכנים מאמצים את הטכנולוגיות החדשות.

 

הטכנולוגיה הראשונה היא טכנולוגיית ה-voice over ip. טכנולוגיה המאפשרת לדבר בסקייפ דרך הטלפון. על צג הטלפון ניתן לראות מי מקהיליית הסקייפ

או המסנג'ר נמצא באון ליין על המחשב ואפשר לדבר איתו דרך מכשיר הטלפון, מבלי לשלם כסף על השיחה. כיום, האנשים מדברים דרך תוכנות המחשב אבל זה מאלץ אותם להיות צמודים למחשב. בטלפון שפיתחה פיליפס ניתן לבחור האם לדבר דרך קו בזק בתשלום, או בלחיצת כפתור לעבור ולדבר דרך תוכנת המחשב. לדברי שוחט, בשנה הבאה יותר צרכנים יאמצו את הטכנולוגיה הזו שתהפוך ליותר רווחת.   

 

טכנולוגיות נוספות שייכנסו יותר חזק לשוק קשורות לטלוויזיה. המהפכה הגדולה של המעבר לטלוויזיות שטוחות נמצאת בעיצומה. האבולוציה של הטלוויזיה תתבטא בשלב הבא בהעצמה של חווית הצפייה. חברות האלקטרוניקה ינסו להעצים את חווית הצפייה דרך העצמת התמונה. כך למשל פיתחה פיליפס טלוויזיה עם צ'יפ שקורא את הצבעים הדומיננטיים בתמונה שעל המסך ומנורות שבגב המסך יקרינו את הצבעים הללו אל הקיר שעליו תלויה הטלוויזיה השטוחה. אם על המסך תוקרן תמונת שקיעה - על הקיר ייראו צבעים זהובים שיגיעו דרך המנורות שבגב המסך.

 

טרנד נוסף, אף הוא מתחום הטלוויזיה, ישים דגש על תוכן עם פרטים רבים (HD-high defeinition). איכויות הסאונד והתמונה יהיו ברמה גבוהה ויכילו הרבה פרטים. 

 

הלהיט בתחום האלקטרוניקה הבידורית שצפוי להגיע לישראל הוא חיבור אלחוטי בין המחשב הביתי למכשירי האלקטרוניקה הבידורית. מסכי הפלסמה יהפכו בשנה הקרובה למרכז של מוצרי הבידור הביתי ויאפשרו שליטה ובקרה על מגוון רחב של אפשרויות. כך למשל תשווק השנה חברת פנסוניק מסכי פלזמה מסדרת VIERA עם אפליקציות הרלוונטיות לעולם התוכן של המחשב האישי ויתאפשר לצפות בתמונות שצולמו על ידי מצלמה דיגיטלית, ישירות על מסך הפלסמה בסלון. למעשה, הפלזמה עתידה לשמש מקור צפייה לתכנים של האינטרנט ובהמשך גם להחליף את מקומו של מסך המחשב.

 

מוצר חשמל נוסף לבית הוא תנור הבישול שיתאים את עצמו למגמת הבריאות. עמי גרינברג, מנהל שיווק MIELE מבית אלקטרה סחר, צופה כי העתיד בתחום זה הוא תנור האדים שרבים מאניני הטעם יעדיפו אותו על פני תנור קונבנציונלי. "הציבור כיום מודע יותר לתזונה נכונה המאריכה חיים ותנור האדים הוא אמצעי לבישול בריא - ללא שמן וללא פגיעה בערך התזונתי של המזון".

 

עיצוב הבית: אווירה נוסטלגית

טרנד ה"רטרו" שחודר מחדש לכל תחומי חיינו, נכנס השנה גם לתחום עיצוב הבית ויקבל תאוצה בשנה הקרובה. ניתן להבחין בנגיעות הנוסטלגיות ברהיטים שונים ובאביזרים לבית, החל ממאורר תקרה וגופי תאורה ועד למלחיה בעיצוב ישן.

 

רוית גוהר, אדריכלית פנים ומנכ"לית חברת הרהיטים בופי ישראל, מסבירה, כי "סגנון הרטרו מציין היבט נוסטלגי של תרבות נושנת המחדשת את ימי העבר. השפעת הרטרו הופכת למגמה מהותית בסגנון החיים בעידן בו אנו חיים. זה הגיוני שתקופה הזכורה בחיבה כה גדולה, תיצור השתוקקות לחזור אליה, ואחת הדרכים לעשות זאת היא בהטמעת התקופה בעיצוב ביתנו". כך אנחנו צפויים לראות יותר ויותר רהיטים חדשים שנראו כאילו הוצאו מבית סבתא בשנות ה-50.  

 

לצד טרנד הרטרו יתחזק "הטרנד הנוצץ" של עיצוב הבית עם קריסטלים - טרנד שאף הוא לקוח מעידן האר נובו (סגנון אמנותי עיטורי מהמאה ה-19). כבר אז שיבצו מעצבים את הקריסטל הזוהר ביצירות שלהם, וכיום כאשר עיצוב הבית נהיה נוסטלגי משהו, שזירת הקריסטלים בו מתעצמת.

 

אם בתחילה זה בא לידי ביטוי בעיקר בשנדלרים יוקרתיים, בקרוב נראה קריסטלים בפאנלים של הרצפה, בשטיחים, בווילונות, בכורסות וספות, בכריות, במפות וגם על הכיסוי של המיטה. בחברת ילון, המייצגת בארץ את ענקית הקריסטלים סוורובסקי, מסבירים כי כיום משווקים קריסטלים לכל מטרה: קריסטלים לתפירה על מוצרים, בצורת כפתורים וחרוזים, ואפילו קריסטלים שניתן להדביק או לגהץ אותם על בדים.  

 

אופנה: החצאיות חוזרות 

מראה חורף 2007 יתאפיין במראה "אנגלומניה" השואב את השראתו מהמראה הבריטי-הכפרי ומעולמם של רוכבי הסוסים. ברנואר מדברים על שני מראות מרכזיים: מראה ה-School Girl המאופיין בחצאיות מיני משובצות, ז'קטי ג'ינסים, וקרדיגנים קטנים, ומראה רוכבי הסוסים המאופיין במכנסי ברך ומכנסיים ארוכים הנלבשים לתוך מגפי רוכבים, ג'קטים מצמר משולבים בטלאים וסיכות עם מוטיבים מלכותיים.

 

הבדים בשנה הקרובה יהיו כותנה, צמר משובץ בסגנון סקוטי, עורות, ג'ינסים וסריגים. הצבעוניות השולטת היא של אדום ואפור לצד חום שחור ואבן, עם נגיעות של זהב. את הקו משלימים אביזרים כמו מגפי רכיבה, תיקי וחגורות עור עם ניטים ואבזמים. מראה נוסף שיאפיין את החורף הוא הרומנטי הנוסטלגי בסגנון וינטאג', המשלב רומנטיקה מודרנית, עם בגדי חורף בצבעים עדינים. הבגדים נלבשים במראה שכבות, משולבים בפרוות, סיכות וכפתורים.

 

רשת האופנה לנשים ml תשים דגש על המראה הרומנטי, בהשארת מארי אנטואנט. הקולקציה עושה שימוש נרחב בסמלים ומוטיבים שונים של מלוכה, בפריטים ובאיבזור. בהוניגמן ישלוט המראה ההוליוודי של שנות ה-50, המתבטא בבגדים קלאסיים במראה רטרו אלגנטי ונקי עם טוויסט מודרני, ובקסטרו הטרנד המוביל לחורף 2007 יהיה Lady Hawk - בגדי ערב בהשפעת הקולנוע של היצ'קוק, מכנסי משי עם מעיל מרופד. הבדים יהיו תערובות צמר ומשי, שיפון וויסקוזה והצבעים השולטים יהיו שחור, אפור, כחול, זית מוזהב ושמנת.

  

מזון ומשקאות: רוצים להתפנק

בענף המזון והמשקאות צופים, יהיו שתי מגמות סותרות - מחד בריאות ומאידך פינוק. ההתייקרות המשמעותית של הסוכר, לצד מגמת הבריאות, תדחוף את היצרנים והמשווקים לקדם ולצרוך מוצרים ללא סוכר ומוצרי דיאט. אך במקביל למגמת הבריאות, יתפתח השוק של מוצרי הפינוק אשר יתחרה במוצרי הדיאט: מוצרי קינוח, יוגורטים מועשרים, משקאות מיוחדים וכדומה.

 

יואש בן אליעזר, מנהלת חטיבת השיווק בטמפו, מסביר כי כיוון שמשווקים רבים הולכים לכיוון הבריאותי, תתחזק דווקא המגמה הנגדית של אנשים המוכנים להתפשר על הערכים הבריאותיים על מנת ליהנות ולהתפנק, כפי שרואים במהלך של מילקי לסדרת קינוחים.

 

סיגל שילוני, מנהלת השיווק שטראוס מחלבות, אומרת גם היא כי המגמות שיתחזקו יהיו בריאות ופינוק. "מכיוון שאורח החיים שלנו תובעני, מהיר ושוחק, אנו מחפשים את הפיצוי האולטימטיבי, זה שיתן לנו רגע של התענגות עצמית טהורה, ואין כמו האוכל בכדי לספק את המענה הזה באופן זמין ומיידי", מסבירה שילוני ומוסיפה כי גם מגמת הנוחות תתחזק השנה. "הזמן הופך להיות המימד המשמעותי והיקר ביותר בעולמנו ואנחנו מוכנים לשלם פרמיה משמעותית עבור מוצרי מזון שיעזרו לנו לחסוך זמן יקר, אם באופן בו הם מוגשים, ברמת המוכנות שלהם, או גם במקום בו נוכל לרכוש ולצרוך אותם". לדבריה, עולם הצריכה מחוץ לבית מכתיב פיתוח פתרונות חכמים, הן מבחינת המזון עצמו, אך גם במידה רבה פיתוח אריזות חדשות שיתאימו לסגנון הצריכה ה"נייד".

 

מספיק עם הפסיפלורה

תרבות מוצרי ה-To go תתפוס תאוצה גם בשנה הבאה. צמד המילים "טו גו" מסמל את התרבות שלנו ולכן יותר ויותר יצרנים משיקים מארזים המאפשרים למתוח את הצריכה של המוצר גם מחוץ לבית. התופעה של מוצרים קטנים וקלים לנשיאה קיימת כיום במזון תינוקות, מוצרים להסרת כתמים, חיתולים, ארוחות ותמשיך להתרחב גם למוצרים נוספים, בעיקר מתחום הנוחות. כך למשל השיקה לאחרונה גבור סברינה מארז גרביונים שנכנס לתיק, פרוקטר אנד גמבל השיקה מארז המשלב תחבושת היגיינית ומגבון אינטימי ומטרנה השיקה אריזות טו גו של מזון לתינוקות.  

 

ואפרופו הקטנת מוצרים, היצרנים גילו לפני מספר שנים את שיטת ה-2 ב-1 והחלו לשלב שני מוצרים באריזה אחת, כגון שמפו עם קונדישנר, אבקת כביסה עם מרכך בגדים ומברשת שיניים שהיא גם מנקה לשון. השנה, אומר עוזי ויזינגר, מנהל תחום כללי בסופר פארם, ריבוי הפונקציות עתיד לגדול ונהיה עדים לשילוב של 5 מוצרים ב-1, כגון מוצרי פיניש שיכילו חמישה מוצרים באריזה אחת. היצרנים ימשיכו להשיק מוצרים, המשלבים כמה שיותר פונקציות במוצר אחד, מתוך מחשבה שזה יעיל יותר, זול יותר, נוח יותר לשימוש וצורך פחות מקום אחסון.

 

היוגורט יחליף השנה את הפצ'ולי והווניל. כבר עכשיו מושקים בעולם וגם בארץ מוצרים שונים על בסיס יוגורט, בעיקר מתחום הטיפוח האישי. גם הפסיפלורה תפנה מקומה לרימונים - בשנה הקרובה יושקו יותר ויותר מוצרים על בסיס רימונים החל ממוצרי ספא ועד למוצרי תה, יוגורטים ואפילו קוסמטיקה. 

 

משחקים  ברטרו

גם בתחום זה אנו עדים למגמת הרטרו שהולכת ומתחזקת. חברות המשחקים מוציאות מדי שנה משחקים חדשים, אבל במקביל אנו עדים לחזרה למשחקים הקלאסיים. כך למשל בחברת הסברו העולמית, המיוצגת בארץ על ידי קודקוד, הגיעו למסקנה שהמשחקים הקלאסיים הם האהובים ביותר והשיקו מחדש את משחק המונופול הידוע, עם טוויסט חדשני. עד היום שווק המשחק עם כסף וכעת הוא משווק בגרסת מונופול כרטיס אשראי ומכשיר בנק אוטומטי. המשתתפים מקבלים בנק אלקטרוני באמצעות כרטיס אשראי עדכני, והחישובים נעשים ביחידת הבנקאות הממוחשבת.

 

לדברי אלי דגני, מנהל השיווק של קודקוד, מעבר לטרנד של המשחקים הקלאסיים, אנו נהייה עדים לטרנד מחודש של משחקי רובוטריקים וספיידרמן בעקבות סרטים חדשים שיצאו לאקרנים: בספיידרמן 3 יהיו מספר ספיידרמנים בסרט אחד ובסרט רובוטריקים שעתיד לצאת ביולי 2007 סטיבן שפילברג יעשה הנפשה לרובוטים. משחקי רובוטריקים יצאו בסדרה החדשה TRANSFORMERS CYBERTRON עם 24 דמויות פעולה רב מימדיות.  

 

בריאות עם מדבקות

טרנד הפרוביוטיקה - מגמה שהחלה בתחום המזון - תמשיך ותתחזק בחתום הבריאות ותכלול תרופות לילדים, מוצרי נשים ומוצרים לחיזוק המערכת החיסונית בחורף. אומגה 3 הוא חלק מהותי מאפנת הבריאות שהחלה בשנה האחרונה וגם הוא ימשיך לככב במדפי הבריאות בשנה הקרובה. טרנד נוסף הוא שימוש במדבקות בתחום הרפואה - לא רק מדבקת לגמילה מעישון. כיום יש על המדף עשרות תרופות, עם וללא מרשם, הניתנות בצורה מדבקה ביניהן תרופות למניעת הריון, נגד יבלות, למניעת כאב, לתעוקה בחזה, לגיל המעבר ולהורמונים.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קניות. העיקר להיות מעודכן
קניות. העיקר להיות מעודכן
צילום: ויז'ואל/פוטוס
קרוקס. ימשיך לתפוס?
קרוקס. ימשיך לתפוס?
מומלצים