שתף קטע נבחר

ה-GTI בזבזנית? פולקסווגן תציע גולף GTD

הפופולריות הרבה של רכבי הדיזל באירופה, שכנעה את פולקסווגן להציע גולף GTI גם עם מנוע הצורך סולר. תכירו את ה-GTD, שנוסעת 18.9 ק"מ לליטר ומאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 8.1 שניות

פולקסווגן תציע גרסה ספורטיבית שנייה לגולף, הפעם עם מנוע דיזל. הגרסה החדשה, שמכונה GTD - ומגיחה לאוויר העולם פחות משבוע לאחר שנחשפה ה-GTI החדשה - תהיה הגולף דיזל החזקה ביותר במבחר.

פולקסווגן גולף GTD - גרסת הדיזל הספורטיבית

 

עם נתח שוק של יותר מ-50% במרבית מדינות מערב אירופה, מכוניות הדיזל צברו בשנים האחרונות חשיבות רבה מאד בקרב יצרניות הרכב. לכן עם כל הכבוד ל-GTI החדשה, גבוהים הסיכויים כי דווקא אחותה צורכת הסולר, היא שתימכר במספרים גבוהים יותר.

 

ל-GTD עיצוב כמעט זהה ל-GTI, כולל הפגוש עם פנסי הערפל הניצבים. למעשה, למעט חישוקים קלים בעיצוב שונה, תגי GTD ופסי רוחב כסופים במקום בצבע אדום בחרטום, השתיים כמעט זהות. בתא הנוסעים הדימיון נמשך, כולל גלגל הגה עם חלק תחתון שטוח ומושבים ספורטיביים. גם כאן, ל-GTD תפרים אפורים במקום אדומים ב-GTI.

כמעט זהה ל-GTI מבחינת עיצוב

 

ומתחת למכסה המנוע?

גרסת הדיזל הספורטיבית מצוידת במנוע 2.0 ליטר עם 170 כ"ס, שמגיע מהגולף דור 5. הוא מאפשר ביצועים נאים - 8.1 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, ו-222 מרביים - אך נחותים בהשוואה ל-GTI, שמאיצה ל-100 ב-6.9 שניות ועד למהירות מרבית של 240 קמ"ש.

 

היתרון הגדול שלה מול גרסת הבנזין, הוא בתצרוכת הדלק וזיהום האוויר: ה-GTD יכולה לנסוע 18.9 ק"מ לליטר בממוצע, ותפלוט 139 גרם פחמן דו-חמצני. זאת בהשוואה ל-13.7 ק"מ לליטר ו-170 גרם בממוצע ב-GTI, מה שיהפוך את גרסת הדיזל לזולה בהרבה לאחזקה - לפחות באירופה.

גם תא הנוסעים כמעט זהה

 

כמו ה-GTI, גם לגרסת הדיזל יש תיבות שישה הילוכים - ידנית או רובוטית כפולת מצמד - ומתלים ספורטיביים. היא תשווק בגרמניה במחיר שמתחיל ב-27,475 יורו - כ-154,000 שקל. ולא, היא אינה צפויה להגיע לישראל.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פולקסווגן גולף GTD
פולקסווגן גולף GTD
יותר חסכונית
יותר חסכונית
עדיין ספורטיבית
עדיין ספורטיבית
מומלצים