שתף קטע נבחר

הוא תמיד יאהב את האקסיות שלו - וזה לא דבר רע

לדבריו חלקים מהלב שלו תמיד יאהבו את אותן נשים ואת מה שהיה ביניהם ושזה בסדר, וזה ודאי לא אומר שהוא רוצה אותן או שהוא אוהב אותי פחות. הגילוי הזה הפך אותי

לפני 13 שנים, כשבעלי ואני התחלנו לצאת, מן הסתם סיפרנו אחד לשנייה על האקסים שלנו. אני זוכרת שהסתכלתי עליו כשהוא מספר לי על הנשים שהיה איתן ועל איך שזה נגמר, ובעיניו ראיתי שיש שם עדיין אהבה. האמת? נבהלתי. גל של חרדה שטף אותי מכף רגל עד ראש. חשבתי שמשהו פה לא בסדר ושזה לא אמור להיות ככה. אנחנו הרי מאוהבים, אין מצב שהוא מרגיש דברים גם לנשים אחרות, ובטח ובטח שאין מצב שאכנס לקשר עם מישהו שכלל לא פנוי רגשית. ראיתי כבר איך אני מסיימת פה הכול, תודה ושלום.

 

הוא קלט אותי מיד ואמר לי את אחד המשפטים החכמים. הוא אמר לי שאדע כבר עכשיו שכל אישה שהייתה אצלו בלב - יש לה חלק בלב שלו לנצח. שאהבה - גם אם לא נמצאים בה ביחד, עדיין יש בה חלקים פעילים בזיכרון של הלב. כלומר, חלקים מהלב שלו תמיד יאהבו את אותן נשים ואת מה שהיה ביניהם ושזה בסדר, וזה ודאי לא אומר שהוא רוצה אותן או שהוא אוהב אותי פחות. הגילוי הזה הפך אותי. התחלתי להריץ מחשבות על האקסים שלי במטרה לבדוק אם זה באמת נכון, אם גם אצלי זה ככה. בנקודת הזמן ההיא מצאתי בעיקר כעס בלב ולא ממש אהבה כלפיהם. בנקודת הזמן ההיא הייתי צריכה עוד ללמוד ולהתפתח.

זוג שומר על דיסטנס (צילום: Shutterstock)
כבר ראיתי איך אני מסיימת פה הכול, תודה ושלום(צילום: Shutterstock)
 

היום זה שונה. היום אני כבר יודעת על מה הוא מדבר. עשיתי עבודה עצמית נרחבת ולמדתי שהאקסים שלי, אותם אנשים יקרים שפעם היו לי בלב, הם נכס יקר מפז. כל אחד ואחד מהם לימד אותי משהו. כל כאפה, כל כאב לב, כל התמודדות עם גבר הובילה אותי אל הזוגיות הבריאה שכה ייחלתי לה. את הרעיון הזה אני מבקשת להעביר. מגיעות אליי נשים שמאוד אוהבות את האקסים שלהן ומבקשות להשתחרר מהם, בזמן שאני מתעקשת להסביר שאין דבר כזה להשתחרר לגמרי, ושגם לא בטוח שיש צורך.

 

אם אהבת, אם את אוהבת, את גם תאהבי. זה אולי יהיה חלש יותר, זה אולי יכאב פחות עם הזמן, אבל זה יתקיים בך לנצח, לטוב וגם לרע. כי קיימים עומקים ורבדים לאהבה, זה לא שחור ולבן, וכל אקס מסמל עבורנו תקופה וחלק מההיסטוריה שלנו. להתכחש לזה זה להתכחש לחלקים בעצמנו. ואם כבר מתחילים להעלות זיכרונות מהאקסים שלנו, למה להתבוסס בזה כשאפשר להתחיל ללמוד מזה? אנחנו יכולות לשים לב לדפוסים בנו שגרמו לנו לבחור ולהיות עם אותם גברים, וכשעושים את זה פתאום כל האסימונים נופלים, ונוצרת הבנה עמוקה של מדוע הייתי צריכה לעבור את זה ומי אני היום בעקבות זאת.

 

ללמוד ממערכות היחסים

לעבוד עם הרגשות כלפי האקסים זה אומר לתת מקום לכעס, לאכזבה, לתסכול, לפחד ולאהבה שיש לנו כלפיהם. זה לקבל את כל הצדדים שאני לא אוהבת בעצמי ובאו לידי ביטוי במערכות הזוגיות האלה. זה לתת להם מקום ולהבין שהם באו לדייק את הקול שלי ואת הבחירה הזוגית העתידית שלי. בצורה הזו הכאב משתחרר לו באופן טבעי ומשאיר אותנו עם השלמה ועם רגשות האהבה בלבד. חשוב להבין שככל שאת אוהבת את האקסים שלך יותר, כך את אוהבת ומקבלת יותר חלקים בעצמך.

 

 

אקס אחד לימד אותי שבתוך זוגיות אני נבלעת, מאבדת את עצמי ואת צלמי וממאיסה את עצמי עליו. אקס שני לימד אותי ששני אנשים דיכאוניים ביחד זה לא יכול לעבוד, על אף החיבור המנטלי העמוק, ושאם אני רוצה יציבות בחיים כדאי לי לחפש מישהו יותר אופטימי. הוא גרם לי להבין שהחיפוש אחר הכלה גובה מחיר, ושאני צריכה משהו מאוזן יותר. מכל אחד ואחד מהאקסים שלי למדתי משהו. לא ניתן להבין ולדייק את זה אם מכניסים את כל הרגשות לקופסה ומנסים לשכוח מקיומם.

 

ולמאומנות שלי אני אומרת שכן, מותר לכן לאהוב מרחוק ושווה לכן לקבל את זה מתוך כבוד והודיה לשיעורים שלמדתן באמצעותם. ולא, זה לא אומר שאתן צריכות לחזור להיות איתם באיזשהו סוג של קשר. חשוב להבין שאהבה זה משהו שלא מת לעולם. תנסו כמה שאתן רוצות להתנגד, אך ככל שתלחמו בזה יותר, זה רק יתעצם. אתו רוצות לעבור את זה בטוב? נסו להבין מה אתן אוהבות בו, למה אתן אוהבות אותו, מה הוא הראה לכן בעצמכן ומה נותר לכן עוד ללמוד.

 

למדו לקבל את העובדה שאתן עדיין אוהבות מבלי לחזור על אותן טעויות שוב ושוב. לא ניתן להתפתח מבלי לאהוב, ואהבה על כל סוגיה היא השיעור הגדול בחיינו. לאהוב - לכאוב - ללמוד ולאהוב שוב זה מעגל החיים, זה המעגל של האהבה. אין דרך אחרת.

 

ליגד גרנית פורת היא מדריכת חיים, מאמנת אישית מטפלת בריברסינג ומקימת הסדנה להגשמת זוגיות 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סליה בן אריה
ליגד גרנית פורת. מכל אהבותיי השכלתי
צילום: סליה בן אריה
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים