שתף קטע נבחר

כל מה שחשוב לבדוק כשיוצאים עם גרוש פלוס

כשאורלי הכירה את בן הזוג שלה, היא היתה רווקה פלוס כלב, בזמן שהוא היה אבא לשני ילדים מנישואיו הקודמים. כעת היא שופכת אור על מורכבות הסיטואציה. וגם - טיפים שיעזרו לך לדעת שאתם מסונכרנים

זוג נפרד האחד מהשנייה (צילום: Shutterstock)
קודם כל תיאום ציפיות. לצאת עם גרוש פלוס(צילום: Shutterstock)

כשהכרתי את בן זוגי הוא היה גרוש עם שני ילדים מנישואיו הראשונים ואני הייתי רווקה עם כלב (או ליתר דיוק, כלבה). ילדיו היו אז בשנות העשרה לחייהם וגרו בעיקר עם אימם, אך היו מגיעים אלינו לסופי שבוע וחופשות. לצאת עם בחור עם ילדים זאת משימה מורכבת. למה? כי את אמורה לקבל אליך ילדים שמצד אחד הם לא ילדים שלך ולא את בחרת אותם (כמו במקרה של אימוץ או אומנה), אך מצד שני זה הבית שלהם, גם אם רק לחלק מהשבוע.

 

5 תובנות שלמדתי על זוגיות בפרק ב'

למה 70% מהזוגות בפרק ב' נפרדים? 

 

עצם העובדה שאינך ההורה שלהם, לא מאפשרת לך לרוב לחנך ילדים אלה, כפי שהיה מתרחש אילו הם היו ילדייך, ומכאן עלולים להיווצר קונפליקטים בנוגע לחינוך וההתנהגות שלהם. אבל האם הייתי מוותרת על בן זוגי בשל היותו גרוש עם ילדים? התשובה היא חד משמעית לא. זכיתי בבחור מדהים שאני מאוד אוהבת, ואם אני מסכמת את המקרה הפרטי שלי, הרי שההחלטה לצאת עם בחור שיש לו ילדים היתה כדאית.

 

כשאנו מכירים בחור, גם אם הוא רווק ללא ילדים, הוא מביא איתו לקשר את כל קשריו ויחסי הגומלין שלו עם סביבתו, הכוללת בעיקר חברים ובני משפחה ממדרגה ראשונה, ואנו צריכים להתמודד עם סביבה זו, בנוסף להתמודדות עם בן הזוג. אני מכירה לא מעט מקרים שהחתן או הכלה לא מסתדרים עם החותנ/ת או עם הגיס/ה או עם סתם חבר ילדות, ולעיתים ריבים אלה מידרדרים עד למצב של ניתוק מוחלט. לכן, מורכבות משפחתית יכולה להיווצר לא רק מילדיו של בן הזוג מנישואיו הקודמים, אלא עם כל בן משפחה או קרוב שלו.

 

שלא תבינו אותי לא נכון, אני לא מנסה לשכנע אתכם לצאת עם בחור שיש לו ילדים. זו החלטה שלכם בלבד, כמו כל שאר ההחלטות הנוגעות להיכרויות. אני מציגה לכם את המקרה הפרטי שלי, כדי שתוכלו לקבל תמונה כוללת של החיים לצד בן זוג עם ילדים מנשואים קודמים, ומכאן אולי תוכלו להסיק לגביכם.

 

 

טיפים לבדיקת הסטטוס קוו

אז מהניסיון שלי, מה חשוב כשמכירים בחור שיש לו ילדים? ראשית כל, אם אתם מעוניינים בילדים, חשוב לוודא תחילה שהבחור מעוניין בילדים. תיאום ציפיות הוא דבר חשוב בכל מערכת יחסים ועל אחת כמה וכמה במערכת יחסים עם בחור שיש לו ילדים. אני בהחלט יכולה להבין גרושים שאינם מעוניינים בילדים נוספים, אך עליהם להודיע זאת חד-משמעית כאשר הם יוצאים עם רווקים, ואם הם לא הודיעו, מחובתכם לשאול אותם שאלה זו עוד בטרם החל הקשר. אל תסתמכו על כך שהבחור ישתכנע להסכים להביא ילדים בשלב מאוחר יותר של הקשר, כי זה לא תמיד מתרחש, ומכאן הדרך למפח נפש קצרה ביותר.

 

דבר שני, חשוב שתעבור תקופה ארוכה (לפחות שנה) ממועד הגירושים או אפילו הפרידה, על מנת שהבחור יחווה את תקופה "האבל" הנדרשת לאחר כל פרידה, במיוחד כאשר מדובר בפרידה שמעורבים בה ילדים, ויתחיל קשר חדש לאחר שעיכל את הפרידה. בחודשים הראשונים לאחר הפרידה שני בני הזוג מאוד מבולבלים רגשית, ולעיתים הם עדיין מעוניינים לחזור לזוגיות הקודמת, וזה עוד בטרם הזכרנו את כל המהלכים הטכניים שנדרש לבצע, כמו הסדרי ראיה וחלוקת ממון.

 

דבר אחרון, חשוב לשים לב שהבחור מכיר לנו באיזה שלב את משפחתו, כולל ילדיו, כי אם לא, מדובר כנראה בבחור שעדיין אינו שלם עם גירושיו. אני לא אומרת, חלילה, שהבחור צריך לחשוף את ילדיו לכל בחורה שהוא יוצא איתה, אבל אם עברו מספר חודשים וההיכרות טרם התבצעה, רצוי לבדוק את הנושא.

 

שיהיה לכם בהצלחה!

 

אורלי אופלטקה היא מנחה סדנאות לרווקים, רווקות וגם להוריהם.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
לצאת עם גרוש פלוס כשאין לך ילדים מצריך בדיקה ותקשורת טובה
צילום: Shutterstock
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים