שתף קטע נבחר

האתגר: להתחתן בהצטיינות בזמן התואר

סטודנטים רבים מבקשים להצליח בלימודיהם האקדמאיים, אך בו בזמן מעוניינים לארגן חתונת חלומות - הפקה שמצריכה זמן רב שאין להם. אז מה עושים ואיך מתחתנים תוך כדי הלימודים? מדריך

 

 

כשאביחי קאפח (28), הציע לרוני רוקח (27) להינשא לו בכדור פורח מעל הגלבוע, השניים היו בעננים. "תכננו לטייל באזור הצפון, ולאחר שקמנו לפנות בוקר היא הייתה בטוחה שזה באמת מה שנעשה. הגענו לתחנת דלק ורוני לא הבינה למה אנחנו עוצרים שם, כי היא לא ידעה שמדובר בנקודת האיסוף שלנו לכדור הפורח", נזכר קאפח. זה נשמע כמו סיפור מהאגדות, הצעת נישואין מדהימה ורומנטית בנוף שמימי במיוחד, אך ההכנות לחתונה היו קצת פחות זוהרות עבור שניהם, מסיבה עיקרית אחת: רוקח היא סטודנטית לתואר שני במנהל עסקים, וקאפח הוא סטודנט לתואר בשני במנהל מערכות מידע, שיגרה שהשאירה לשניהם מעט מאוד זמן כדי להתפנות לכל ההכנות הנדרשות לחתונה.

 

"עיקר העומס שלנו היה כשחיפשנו אולם", מספרת רוקח. "זה התנגש עם חופשת הסמסטר ויצר טיפה לחץ. מצד אחד, היינו צריכים למצוא זמן שנוח לשנינו מבחינת עבודה ולימודים, ומצד שני לארגן הכול בלי לבזבז זמן". האתגר שעמד בפני רוקח וקאפח הוא אתגר שמאפיין סטודנטים רבים שמצד אחד, מבקשים להצליח בלימודיהם האקדמאיים, ומצד שני, מעוניינים לארגן חתונת חלומות - הפקה שמצריכה זמן רב שאין להם.

הזוג קפאח ורוקח (צילום: איציק בן דוסא)
אביחי ורוני. הצעת הנישואין נערכה על כדור פורח(צילום: איציק בן דוסא)
 

אז מה עושים ואיך מתחתנים תוך כדי הלימודים? "חתונה היא ללא ספק משאב זמן ואנרגיות, גם מבחינה אמוציונלית", מעיד עמית בר ציון, מנכ״ל חברת הפקת החתונות easywed, שסבור שכשזה מגיע לסטודנטים, יש להתחשב קודם כל בתקופת הבחינות. גם רוקח וקפאח חשבו טוב-טוב על התאריך המדויק שיתאים לשניהם. "התארסנו במהלך חודש יוני וידענו שאין מה למשוך את החתונה לתאריך מאוחר מדי, וגם ידענו שבלחץ של תקופת בחינות זה לא יהיה טוב גם. אז לקחנו תקופה של חצי שנה כדי שנוכל לארגן את החתונה בנחת וברוגע, וקבענו לעשות אותה בדצמבר", מספרת רוקח.

 

בר ציון משוכנע שהם עשו בשכל: "בעיניי, צודקים אלו שעושים את החתונה ואז את המבחנים, המקדימים דווקא ולא המאחרים, כי חתונה היא משאב זמן, והיא משאב אמוציות בעיקר. היא סוחפת אותך לכל מיני דברים רגשיים, ואם אתה מסיים עם זה ורק אחר כך מתפנה למבחנים – אתה מגיע יותר טוב לשם", הוא טוען.

 

אז כבר הבנו שעל החתונה להתקיים לפני תקופת המבחנים, אבל מה לגבי לוקיישן? לזוג שמכיר בקמפוס יש סיכוי גדול להגיע ממקומות שונים לחלוטין, האחד מדרום הארץ והשנייה מהצפון למשל. "יש הרבה זוגות שמגיעים מאזורים מאוד מרחוקים, ולכן מחליטים ללכת על האמצע", מציין בר ציון. רוקח וקפאח בחרו להתחתן בצומת כנות. "אני מאשקלון והוא מראשון לציון, אז מבחינתו זה היה המיקום המושלם באמצע הדרך", היא מספרת.

 

"הארגונים היו יותר נוחים כשפרסנו אותם"

כששני סטודנטים מחליטים להתחתן במהלך הלימודים שלהם, כל התוכנית צריכה להיות מחושבת. שניהם משלמים שכר לימוד גבוה, וגם רוצים להשקיע בשיעורים ובעבודות שלהם, ולכן כל שעת לימוד שהם עלולים להפסיד בגלל נסיעה למקום הלא נכון עלולה להיות קריטית. שני (26) ושניר (28) גנון, נשואים טריים, טוענים שהיה להם יתרון קל, כי בניגוד להרבה זוגות שהם הכירו – הם גרו ביחד לפני החתונה, ויכלו להיפגש גם בזמן שהיה עומס בשביל לתכנן את האירוע.

 

"אנחנו מכירים זה את זה טוב, ובתקופות מבחנים כל אחד תקוע בחדר שלו ולומד. היו פעמים שהיינו אומרים שלום אחד לשני, יוצאים ללמוד ורק בסוף היום נפגשים, אבל זה עזר לנו שגרנו ביחד כי היה לנו זמן איכות בערב", הם מספרים. שני למדה פסיכולוגיה וחינוך באוניברסיטת בן גוריון, ושניר יסיים השנה את התואר שלו בלימודי הנדסה במכללת סמי שמעון. הצעת הנישואין התרחשה במהלך לימודיהם, וזו הסיבה שבגינה הם בחרו להתחתן כשנה לאחריה, לקראת סוף התואר שלהם. "היתה לנו שנה וזה הרבה זמן. לא רצינו לארגן הכול בלחץ. החלטנו על תאריך תוך פחות מחודש, אבל הארגונים היו מאוד נוחים כשפרסנו אותם", אומרת שני.

שני ושניר (צילום: אודי אבן חיים ובן גבאי)
שני ושניר. לא רצו לארגן הכול בלחץ(צילום: אודי אבן חיים ובן גבאי)
 

ומה לגבי העניין הכלכלי? הרי כשמדובר בסטודנטים, מדובר בסכומים שאין לאף אחד מהם: "החוכמה היא להיות ממוקדים. אם מתפזרים זה יכול לעלות ביוקר", מייעץ בר ציון. לדבריו, הפקת והכנת האירוע נעה בין 100 אלף ל-140 אלף שקלים, ואלו מחירים קריטיים עבור צעירים שעדיין לא התבססו כלכלית. רוני מספרת שהיא מקבלת מלגת לימודים שעוזרת לה, ושגם היא וגם אביחי עובדים במשרה מלאה ויכולים לשים כסף בצד. לדבריה, בגלל שהיא בתואר שני ולא בראשון, הלימודים פחות לוחצים עליה מאשר על סטודנטים טריים. "גם שתי המשפחות האהובות שלנו נמצאות שם כדי לתמוך במידת הצורך".

 

אל תשכחו לבקש הנחת סטודנט

ואם כבר מדברים על הורים, בר ציון ממליץ לכל המתלבטים לקחת איש מקצוע שיארגן עבורם את כל הספקים. "אדם מקצועי יכול לעזור במצב הזה, כי משאב הזמן כאן הוא מאוד יקר. אצל סטודנט לרפואה למשל, זה יכול להיות הדבר שיציל אותו מאירוע כושל", הוא אומר. עוד משהו שאסור לוותר עליו הוא הנחת סטודנט. שווה לעשות סקר שוק מקדים למקומות שמספקים מבצעים, כמו בית דפוס להדפסת הזמנות, או מכירות מיוחדות לשמלות כלה. איך נאתר את הספקים שלנו? ברוב המקרים, האינטרנט יכול לשמש כמקור מידע טוב, אך חסרונו הוא בגודלו. "האינטרנט מפוצץ באינפורמציה שלא נחשבת בהכרח למה שמתאים לצרכי הזוג. לא תמיד מה שנמצא יהיה מה שנרצה, ולכן עדיף להיעזר בשירות מקצועי", מציין בר ציון.

שני ושניר (צילום: אודי אבן חיים ובן גבאי)
שני ושניר. נעזרו בחסכונות ושלמו לספקים מהצ'קים שקיבלו מתנה(צילום: אודי אבן חיים ובן גבאי)
 

בשלב שבו בוחרים אולם, הזוג חייב לבדוק את כל הפרמטרים החשובים: חיבור למקום, הרגשה טובה והאם האורחים והמשפחה יוכלו להגיע אליו מבחינה גיאוגרפית. "רצוי מאוד לשתף את ההורים בבחירות שלנו, בייחוד אם הם גם מעורבים מבחינה כלכלית בתכנון האירוע", הוא אומר. עוד מומלץ שיהיה לזוג טיוטה ראשונית של מספר האורחים שאמורים להיות באירוע. "זה ההבדל בין אולם שיכיל 250 מקומות לגן אירועים גדול שיכול להכיל מעל 500 איש". אלו הדברים הבסיסים, שלאחריהם הזוג יבדוק גם את הסטנדרטים של האוכל בגן האירועים או באולם שאותו בחר. במקרה הזה, קהילות וקבוצות בפייסבוק יכולות מאוד להיות יעילות להתייעצויות.

 

לאחר בחירת המיקום והתפריט, והכנת רשימת מוזמנים שאנחנו מעריכים שתגיע, ניגשים לבחור את שאר האטרקציות שהופכות את החגיגה החד-פעמית הזו לאירוע בלתי נשכח עבור החתן והכלה. במקרה הזה, יש המון ספקים שצריך לדאוג להם (די-ג'יי, להקה, צלם, מגנטים, שמלות, חליפות ועוד), וחשוב מאוד לדעת לקרוא היטב את החוזה של כל אחד מהם. "בכל מקרה, צריך לקרוא היטב את החוזים, לשאול את השאלות הנכונות. כל מה שלא נראה לנו נכון בחוזה צריך לבדוק, ולא כל מה שהובטח לנו ולא מופיע בכתב, אכן יהיה בחתונה. לכן צריך לוודא שכל מה שרצינו יהיה כתוב שחור על גבי לבן", מעיד בר ציון.

 

חתונה היא אירוע שבדרך כלל לא חוזר על עצמו, ולכן יש צורך לחשב את כל ההוצאות מראש ולבדוק איפה אפשר להתגמש מבחינת מחירים. "הרוב חוזר ממתנות, אם עושים את זה נכון ומחושב. יש אפילו אפשרות לצאת עם רווח", טוען בר ציון. שני גנון למשל נעזרה בחסכונות מוקדמים שהיו לה: "הגענו עם חסכונות מהעבודה לתואר וזה ממש עזר לנו לממן את כל המקדמות וההוצאות. ברור שגם ההורים מאוד עזרו ותמכו, אבל האמת היא שעל רוב הדברים שילמנו אחרי האירוע, כמו המנות והדי-ג׳יי. פשוט השתמשנו בכספי הצ'קים".

 

מה שנשאר עכשיו זה ליהנות, ולקחת הכול בקלות. כדאי לקחת אתכם מישהו שילווה אתכם ביום האירוע כי הוא יכול לעזור ולהוריד המון דאגות, אם זה מפיק אירועים או חבר טוב שמוכן לקחת על עצמו חלק מהבלגן של ארגוני היום הגדול הזה. ולמרות כל העומס הכרוך בתקופה זו של החיים, הזוגות בכתבה לא חושבים שארגון חתונה במהלך התואר הוא דבר בלתי אפשרי. "בסוף זה כל זוג ומה שמתאים לו, אבל מה שחשוב זה אם מרגישים מבחינה זוגית בשלים לחתונה, כי עם העבודה והלימודים כבר תסתדרו", מסכמת רוני.   

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אודי אבן חיים ובן גבאי
שני ושניר המקסימים. בחרו להתחתן לקראת סיום התואר
צילום: אודי אבן חיים ובן גבאי
חתונות
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים