שתף קטע נבחר

קלף אחרון! ההודעה הדרמטית של ממציא הטאקי

ממציא המשחק חיים שפיר פסק בדף הפייסבוק שלו בשאלה מעוררת המחלוקת, לפיה שחקן רוצה לשנות צבע, אך גם עליו להכריז "קלף אחרון". שפיר פסק: "על השחקן לסיים את ההכרזות: 'אדום!', ו'קלף אחרון!' לפני שהקלף שנה צבע שלו נוחת בקופה"

 

 

 

פסיקה של ממציא הטאקי לגבי אחת המחלוקות הגדולות ביותר במשחק: חיים שפיר כתב היום (שבת) בדף הפייסבוק שלו כיצד יש לנהוג כששמים את הקלף משנה הצבע, בזמן שיש צורך להכריז על קלף אחרון.

 

שאלה מעוררת מחלוקת במשחק הפופולרי (צילום: מתוך פייסבוק)
שאלה מעוררת מחלוקת במשחק הפופולרי(צילום: מתוך פייסבוק)

 

בפוסט שכותרתו "פסיקה חשובה בעניין הכרזת 'קלף אחרון!'", כתב שפיר: "לאחרונה רבו הפניות אלי בשאלה שמעוררת מחלוקות קשות. הנה המקרה: במצב שלפנינו תורו של השחקן האוחז ביד הבאה לשחק. הוא כמובן יבחר לשחק את הקלף 'שנה צבע' וידרוש לשחק צבע אדום, אבל עליו גם להכריז 'קלף אחרון'. כיצד אם כן עליו לנהוג כדי לא להיכשל ולהיענש בלקיחת ארבעה קלפים מהקופה? מה סדר ההכרזות?"

 

התשובה של שפיר לשאלה שמטרידה לא מעט שחקני טאקי הייתה: "ובכן: לא סדר ההכרזות הוא שקובע, אלא רגע הנחת הקלף בקופה. כדי להבטיח מהלך חוקי ותקין של הפעולות, וכדי להבטיח שלא ייחשף לתביעות, על השחקן לסיים את ההכרזות: 'אדום!', ו'קלף אחרון!' לפני שהקלף שנה צבע שלו נוחת בקופה וכך לא תיווצר כל מחלוקת".

 

חיים שפיר (צילום: יובל חן) (צילום: יובל חן)
חיים שפיר(צילום: יובל חן)

 

שפיר ביקש לשתף את הפוסט שכתב, והוסיף: "זה עשוי להציל משפחות וחברויות!".

 

הפוסט זכה בינתיים למאות לייקים ולעשרות שיתופים. אחד הגולשים הקשה בתגובות: "אצלנו בעדה מקובל שניתן להכריז 'אחרון' כל עוד השחקן שאחרי טרם שיחק". שפיר השיב: "כן, אבל אם משחקים שני שחקנים? השחקן השני לא ישחק, אלא יתנפל וישאג 'קח ארבע!' לפני שהשחקן המסכן מספיק להכריז אחרון".

 

גולש אחר הרגיע וכתב בהומור כי עתה יהיה ניתן למשוך את העתירה בעניין, שהוגשה לבג"ץ.

 

משחק הטאקי הומצא ב-1983 על-ידי שפיר. מטרת המשחק היא להיפטר מכל הקלפים שביד. המשחק מיועד לבני שש ומעלה והוא מיועד לשניים עד 10 שחקנים. על קופסת המשחק כתב שפיר: "משחק טוב הוא משחק שרוצים לשחק בו שוב ושוב. נקודה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מתוך פייסבוק
מתוך הפוסט של שפיר
צילום: מתוך פייסבוק
מומלצים