שתף קטע נבחר

המשחק הסלולרי מראש-העין שכבש את הודו

מיליארד הודים לא טועים: איך הצליחה חברת איליון מראש-העין להתברג ברשימת חברות המשחקים הגדולות במדינת הענק המתפתחת עם "באבל שוטר"

חברות רבות בישראל מפתחות משחקי מחשב ומובייל שזוכים לפופולריות ברחבי העולם. אך חברת הסטארט־אפ "איליון" (Ilyon) מראש-העין, העוסקת בפיתוח משחקים פשוטים לטלפונים ניידים, רשמה בשנה החולפת פופולריות מפתיעה במיוחד בהודו, שנחשבת לאחד מהשווקים הטכנולוגיים הצומחים ביותר כיום בזכות המשחק bubble shooter.

 

 

על פי דוח חברת המחקר והנתונים App Annie, איליון הגיעה למקום העשירי ברשימת מפתחות המשחקים המובילות בהודו (החברות שמשחקי הסמארטפונים שלהן זכו להכי הרבה הורדות בחנויות האפליקציות בהודו). לפי ההערכה, למשחקים של איליון יש כ-9 מיליון משתמשים חודשיים רק בהודו מתוך 45 מיליון שחקנים פעילים במשחקים שלה ברחבי העולם.

 

איליון הוקמה ב־2013 על ידי ארבעה יזמים שרצו להפוך את תחביבם למקצוע: יונתן ארז (מנכ"ל), איליה מולודצקי (סמנכ"ל שיווק ותפעול), אלון לוי (סמנכ"ל טכנולוגיות) ואבי שור (סמנכ"ל מו"פ). בשנתיים האחרונות רשמה צמיחה מהירה והגיעה מ-10 ל-120 עובדים במשרדי החברה באזור התעשייה לב הארץ בראש-העין.

 

מימין-לשמאל: יונתן ארז, אלון לוי, איליה מולודצקי, אבי שור (צילום: אילן בנדנה) ()
מימין-לשמאל: יונתן ארז, אלון לוי, איליה מולודצקי, אבי שור (צילום: אילן בנדנה)

 

החברה מפתחת משחקי "קז'ואל", כלומר משחקים פשוטים וממכרים לסמארטפונים. יש לה 10 משחקים בולטים: משחק הדגל הוא "באבל שוטר", המבוסס על "באבלס" המיתולוגי. משחקי החברה צברו עד כה יותר מ-300 מיליון הורדות. למרות הצלחתה הגדולה בשנים האחרונות היא פועלת יחסית מתחת לרדאר התקשורתי.

 

לדברי ארז ומולודצקי, ההצלחה בהודו היא תוצאה של אסטרטגיה מכוונת. "הרבה חברות משחקים מתעלמות מהקהל במדינות מתפתחות ופונות בעיקר לקהל מערבי", הם אומרים. "אנחנו מפתחים את המשחקים שלנו כך שיתאימו במיוחד לקהל במדינות הללו, המצויד לרוב בסמארטפונים חלשים ופשוטים: קובצי המשחק קטנים, אין שימוש רב בנתוני גלישה, והם חסכוניים בשימוש בסוללה".

 

"קהל שלא פנו אליו" 

לכן, לדבריהם, הם צברו משתמשים רבים בהודו, מדינה עם שוק סמארטפונים שצומח במהירות, ובמדינות בעלות מאפיינים דומים כמו ברזיל, פקיסטן ואינדונזיה. "זה קהל שאף אחד לא פונה אליו". במקביל, יש לחברה גם משתמשים במדינות מערביות.

 

מפני שבמדינות המתפתחות המשתמשים אינם נוהגים לשלם ולהוציא כסף על משחקים, באיליון החליטו על מודל הכנסות מבוסס פרסומות: המשחקים חינמיים, והכסף מגיע מפרסומות שמופיעות במשחק. "אנחנו בין היחידים שיודעים לעשות מוניטיזציה בקרב קהלים כאלה. יש לנו פעילות ושיתופי פעולה עם חברות ורשתות פרסום מקומיות", מוסיפים היזמים.

 

לצד איליון, הדוח של App Annie מסמן את "טאבטייל", חברת המשחקים הישראלית שידועה במשחקי סמארטפונים המיועדים לילדים וממשיכה להצליח מאוד בעולם. טאבטייל הגיעה למקום ה-7 מבין מפתחות משחקי הסמארטפונים המובילות בעולם - כלומר שמשחקיהן זכו להכי הרבה הורדות בחנויות האפליקציות בעולם.

 

הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות" 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים