שתף קטע נבחר

פייסבוק הסירה עמודים שנשלטו על ידי טרולים רוסים

הרשת החברתית הודיעה כי עמודים וחשבונות פייסבוק ואינסטגרם המקושרים לחוות הטרולים הרוסית IRA, הוסרו מהפלטפורמה. מנהל האבטחה: "מדובר בחשבונות שנועדו לתמרן אנשים שמתמשים בפייסבוק"

פייסבוק ממשיכה לפעול בגזרת המעורבות הרוסית: הרשת החברתית הפופולרית בעולם, הניצבת במרכזה של פרשת הפרת פרטיות המשתמשים ומעורבות רוסית בבחירות 2016 לנשיאות ארצות הברית, הודיעה כי הסירה עמודים וחשבונות פייסבוק ואינסטגרם המשוייכים ל-Internet Research Agency. מדובר בחברת הדיגיטל המזוהה עם מניפולציה רוסית ברשתות החברתיות, בין היתר במסגרת הבחירות לנשיאות. לפני כחודשיים הוגש כתב אישום נגד החברה ומנהליה.

 

דוגמאות לתוכן של הטרולים הרוסים (צילום מסך)
דוגמאות לתוכן של העמודים שהוסרו(צילום מסך)

 

ברשת החברתית דיווחו על הסרת 70 חשבונות פייסבוק, 138 עמודי פייסבוק ו-65 חשבונות אינסטגרם (גם היא משוייכת לפייסבוק), ואמרו כי 95 אחוזים מכלל העמודים שהוסרו היו ברוסית ומכוונים כלפי אזרחים דוברי רוסית - גם במדינות כמו אוקראינה ואזרבייג'אן.

 

בפייסבוק הדגישו כי הסרת העמודים התבססה אך ורק על החיבור שלהם ל-IRA, וללא קשר לסוג התכנים שפורסמו בהם. קצין האבטחה הראשי ברשת החברתית, אלכס סטמוס, אמר: "ה-IRA השתמש באופן עקבי ברשתות של חשבונות לא אמיתיים במטרה להטעות ולתמרן אנשים שמשתמשים בפייסבוק, לרבות בבחירות 2016 לנשיאות ארצות הברית. לכן איננו מעוניינים בנוכחותם בפייסבוק". הוא הדגיש כי משימת איתור החשבונות ארכה מספר חודשים.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים