שתף קטע נבחר

מדריך: כך תוודאו שהמידע שלכם בפייסבוק לא דלף

הרשת החברתית הבטיחה כי תיצור קשר עם משתמשים שנפגעו מהפרשה, ובינתיים מפרסמת קישור בו כל אחד יכול לבדוק אם המידע שלו שותף עם קיימברידג' אנליטיקה

פרשת הפרת הפרטיות של פייסבוק וחברת קיימברידג' אנליטיקה עדיין מסעירה משתמשים מסביב לעולם: הרשת החברתית הפופולרית כבר הודיעה כי תיצור קשר עם כ-87 מיליון משתמשים (רובם תושבי ארצות הברית) שנפגעו באופן ישיר מההפרה ושהמידע האישי שלהם דלף. בינתיים, בפייסבוק מאפשרים לכל משתמש לבדוק בעצמו האם אפליקציית "This Is Your Digital Life", הופעלה באמצעות חשבון הפייסבוק שלהם ושיתפה מידע אישי עם קיימברידג' אנליטיקה.

 

הודעה משמחת. מתוך עמוד הפייסבוק (צילום מסך)
הודעה משמחת. מתוך עמוד הפייסבוק(צילום מסך)

 

על הצד הבטוח: סביר להניח כי משתמשים ישראלים לא נחשפו לאפליקציה והסיכויים להימצא ברשימת המשתמשים שהמידע שלהם דלף נמוכים למדי. בכל זאת, אפשר לבדוק את הנושא בקלות. כל מה שצריך לעשות הוא להיכנס לקישור הזה, בו פייסבוק מודיעה למשתמשים האם נעשה שימוש באפליקציה ודלף המידע.

 

אם אכן לא נעשה שימוש באפליקציה, ודאי תשמחו לקבל את ההודעה הבאה: "בהסתמך על התיעוד שברשותנו, לא את/ה ולא חבריך נכנסתם לאפליקציית "This Is Your Digital Life". כתוצאה, לא נראה שהמידע האישי שלך שותף עם קיימברידג' אנליטיקה".

 

מארק צוקרברג (צילום: EPA)
בדרך לקונגרס. מארק צוקרברג(צילום: EPA)

 

באותו קישור תוכלו למצוא גם מידע חיוני לגבי אפליקציות צד שלישי, שעושות שימוש במידע האישי מפייסבוק בהתאם להרשאות שהן מבקשות ושניתנות להן על ידי המשתמשים. לא כולנו זוכים בדיוק מתי לחצנו "התחבר באמצעות פייסבוק", ואיפשרנו לכל מיני חידונים, משחקים ויישומונים שונים לשאוב את המידע האישי שלנו. על ידי לחיצה על כפתור ה"הגדרות" בתחתית העמוד, תוכלו לראות בדיוק אילו אפליקציות עדיין פעילות, וגם לנהל את ההרשאות שלהן. 

 

הערב (ג') ומחר צפוי מארק צוקרברג, המייסד והמנכ"ל של הרשת החברתית הפופולרית, להתייצב לראשונה בהיסטוריה בפני הקונגרס האמריקני ולהשיב על השאלות הקשות הנוגעות לפרשה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים