שתף קטע נבחר

הרגעים החשובים מהשימוע של הרשתות החברתיות

הכיסא הריק של גוגל, קצב הלב הגבוה של מנכ"ל טוויטר והעימות בין הסנאטור מארקו רוביו לקונספירטור אלכס ג'ונס. הנקודות החשובות בשימוע בסנאט

סמנכ"לית התפעול של פייסבוק שריל סנדברג ומנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי התייצבו אמש (יום ד') לשימוע של ועדת המודיעין בסנאט האמריקני. השניים הכו על חטא, הודו בטעויות בטיפול בהתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות - ואמרו למחוקקים שהם מוכנים כעת להילחם בצורה טובה יותר בהשפעות הזרות. אלה היו הרגעים הבולטים ביותר בשימוע.

 

 

ממשיכים להתנצל

בהתאם לטון המתנצל הרגיל של ענקיות הטכנולוגיות, המסר הראשון של סנדברג ודורסי היה הודאה בטעויות. "היינו איטיים מדי לזהות ולהגיב. זו אשמתנו. ההתערבות בבחירות היא לחלוטין לא מתקבלת על הדעת", אמרה סנדברג. "התעללות, הטרדה, צבאות טרולים, תעמולה באמצעות בוטים, קמפיינים של מיס אינפורמציה, בועות סינון... לא ציפינו לכל זה כשיצרנו את טוויטר לפני 12 שנה", אמר דורסי בנאום הפתיחה שלו שגם צוייץ בטוויטר. "אנו מכירים בהשלכות בעולם האמיתי של מה שקרה, ואנו לוקחים אחריות מלאה כדי לתקן. אנחנו לא יכולים לעשות זאת לבד, ולכן אנחנו כאן".

מנכ
דורסי וסנדברג בסנאט(צילום: EPA)

 

דורסי הזהיר כי לטוויטר כרגע אין דרך לטהר את הבוטים

אחת הבעיות הקשות בטוויטר כיום הם בוטים - חשבונות המופעלים על ידי תוכנות המשמשים להפיץ מסרים, כולל פוליטיים. דורסי אמנם הבטיח בחינה מחודשת ומעמיקה של הדרך שבה טוויטר עובדת, כולל פיתוח מערכת שמסוגלת לתייג בוטים אוטומטית, אך הזהיר שהיא לא תוכל להיות יעילה במאה אחוז ולא תזהה את כל הבוטים הפועלים בטוויטר.

 

מנכ
דורסי. הלב פעם מהר(צילום: רויטרס)
גם לסנדברג לא היו בשורות חדשות: היא חזרה על המסרים של פייסבוק ואמרה כי החברה מגייסת עוד אנשים שיפקחו על התוכן ומשקיעה בבינה מלאכותית לזיהוי חשבונות מזויפים.

 

דורסי צייץ תמונה של העלייה בקצב הלב שלו בעת השימוע

כבר בתחילת השימוע דורסי הודה שהוא אדם של "מילים מועטות" ושהוא ביישן למדי. ונראה שהשימוע היה אירוע די מלחיץ עבורו: המייסד בן ה-41 עונד אפל ווטש שמודד את קצב הלב, ולאחר הדיון צייץ תמונה שמראה את הזינוק שנרשם בדופק שלו במהלך השעות הארוכות של הדיון - הוא הגיע לשיא של 109 פעימות בדקה, לעומת הדופק שלו לפני הדיון, שעמד על 44 פעימות לדקה בלבד.

 

הכיסא הריק של גוגל

הסנאט ביקש מבכירי גוגל - המנכ"ל סונדאר פיצ'אי או מנכ"ל אלפבית (החברה האם) לארי פייג' - להופיע בשימוע, אך החברה סירבה והציע לשלוח בכירים מהמחלקה המשפטית, מה שעורר ביקורת חריפה בקרב הסנאטורים.

 

הכיסא הריק של גוגל בשימוע בסנאט (צילום: AFP)
ומי לא בא?(צילום: AFP)
המחוקקים סירבו לקבל את המחליפים ודאגו להציב כיסא ריק שעמד בפניהם וספג את ההאשמות. הסנאטור טום קוטון אף רמז שהחברה מתחמקת בגלל חוסר הפטריוטיות שלה: "ייתכן שגוגל לא שלחה נציג בכיר כי היא ביטלה פרויקטים עם הצבא האמריקני ומשתפת פעולה עם הסינים ואין לה איך להסביר את זה".

 

הסנאטורים ביקשו מהחברות להילחם ב"זיופים עמוקים"

"זיופים עמוקים" (DeepFakes) הם תופעה חדשה יחסית – באמצעות טכנולוגיות בינה מלאכותית ניתן כיום לזייף באופן אמין סרטוני וידאו, למשל של פוליטיקאי שלכאורה אומר דברים שמעולם לא הוציא מפיו. הסנאטורים שאלו את סנדברג אם לפייסבוק יש דרך להתמודד עם זה. היא העדיפה שלא להתייחס באופן ישיר לנושא ואמרה: "אנחנו נשלב טכנולוגיה ומפקחים אנושיים, כך שמשתמשים יוכלו לראות תוכן אותנטי בשירות שלנו".

 

מנכ
אחים לצרה. דורסי וסנדברג(צילום: AFP)
 

 

 

הקונספירטור אלכס ג'ונס הגיע לשימוע ועורר מהומה

שדר הרדיו אלכס ג'ונס השנוי במחלוקת, המפעיל את אתר אינפו-וורס המזוהה עם הימין הקיצוני וידוע בתיאוריות הקונספירציה שלו, הוחרם לאחרונה על ידי רוב ענקיות הטכנולוגיה וחשבונותיו נסגרו וצונזרו. לכן נוכחותו בשימוע - לצד פעילי ימין נוספים - לא עברה בשקט.

 

במסגרת הראיונות לתקשורת, ניסה ג'ונס לשאול את הסנאטור הרפובליקני מארקו רוביו שאלות קנטרניות ואף נגע בכתפו. רוביו טען שהוא לא יודע מי הוא והזהיר שלא ייגע בו. "אתה לא תיעצר אבל אטפל בך בעצמי", הטיח בו רוביו. "אתה ביריון גנגסטר", השיב לו ג'ונס שהמשיך להפריע למראיינים. פעילי ימין אחרים הפריעו במהלך דבריו של דורסי בשימוע.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
השימוע בסנאט
צילום: gettyimages
מומלצים