שתף קטע נבחר

"גוגל זנחה את יוזמת מנוע החיפוש בסין"

האתר שחשף את הפרויקט הסודי מדווח כעת כי ענקית הטכנולוגיה החזירה אותו למגירה - לפחות באופן זמני. ברקע: מחאת עובדים וביקורת בינלאומית

גוגל זנחה, לפחות באופן זמני, את התוכנית להשיק מנוע חיפוש מצונזר לשוק הסיני - כך דיווח אמש (יום ב') האתר The Intercept, שחשף בקיץ את הפרויקט הסודי של ענקית הטכנולוגיה.

גוגל תכננה להשיק את מנוע החיפוש, שזכה בשם הקוד "דרגונפליי", בתחילת 2019. חשיפת הפרויקט עוררה ביקורת נוקבת בקרב עובדי החברה וברחבי העולם, מה שגרם לחברה להחזיר את התוכנית למגירה - לפחות לעתיד הקרוב. עובדי גוגל שהיו מעורבים בפרויקט הועברו לפרויקטים הקשורים לברזיל, אינדונזיה, רוסיה ומדינות נוספות.

 

גוגל (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
גוגל(צילום: shutterstock)

 

יותר מ-300 עובדים בגוגל חתמו בחודש שעבר על מכתב שבו מחו על הכוונה להשיק מנוע חיפוש מצונזר בסין, שלפי הדיווחים היה אמור לחסום תוצאות חיפוש בנוגע לדמוקרטיה, זכויות אדם ומחאה בלתי אלימה - זאת לאור חוקי הצנזורה הנוקשים של המשטר הקומוניסטי בבייג'ינג.

 


הדיווח של The Intercept על זניחת הפרויקט אינו מפתיע לאור הדברים שאמר בשבוע מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי, בשימוע בקונגרס. "כרגע, אין לנו תוכנית להשיק מנוע חיפוש בסין", אמר פיצ'אי לחברי הקונגרס כשנשאל על הסוגייה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים