שתף קטע נבחר

כל מה שאנחנו יודעים על האייפונים הבאים

ההשקה עוד רחוקה, אבל חרושת השמועות על הפיצ'רים של השלישייה הבאה כבר בעיצומה: שדרוג למערך הצילום, חזרה אפשרית של חיישן טביעת האצבע וגם WiFi מהיר יותר. השורה התחתונה - מהפכה תגיע אולי ב-2020

האייפונים החדשים אומנם צפויים לצאת רק בספטמבר, אבל השמועות על הפיצ'רים החדשים של מכשירי הדגל של אפל כבר החלו לצוץ ברחבי הרשת. החברה, שסובלת ממכירות נמוכות מהצפוי של האייפונים, רשמה בחודשים האחרונים פטנטים חדשים שחושפים את מה שהיא מכינה לנו.

 

למרות המכירות המאכזבות של האייפונים שהוכרזו ב-2018 - XS, XS Max ו-XR - נראה שבאפל מתכננים להציג השנה שלושה יורשים לדגמים אלה (כולל דגם זול יותר עם מסך LCD) עם כמה פיצ'רים חדשים. עדיין לא ברור איך יקראו לשלישייה הבאה. בין השמות האפשריים אפשר למנות את אייפון 11 ואייפון XI - אם אפל תחליט להמשיך עם הספרות הרומיות.

עיצוב אפשרי נוסף לאייפון הבא (קרדיט: OnLeaks/CompareRaja)
כך ייראו דגמי האייפון הבאים?(קרדיט: OnLeaks/CompareRaja)
בשבוע שעבר דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" כי הגרסה הגדולה מבין השלוש (היורשת של ה-XS Max) של האייפון החדש תגיע עם שלוש מצלמות אחוריות במקום שתיים כיום, ושתי הגרסאות האחרות יגיעו עם שתי מצלמות אחוריות (XS מגיע היום עם שתיים ו-XR עם אחת). 
 

על פי דיווח ב"פורבס", ייתכן שאפל תצטרף לגל היצרניות שבוחרות למקם את קורא טביעת האצבע על גבי המסך - אחרי שנפטרה ממנו בשני הדורות האחרונים של המכשירים. למרות נעילת FaceID שהוכנסה לשימוש באייפון X, החברה רשמה פטנט חדש באירופה שצפוי לבשר את שובה של מערכת הנעילה באמצעות טביעת אצבע שלה – TouchID.

  

אתר העוקב אחרי הפטנטים שמגישות ענקית הטכנולוגיה דיווח כי קורא טביעת האצבע על גבי המסך יוכל לפעול כגיבוי למערכת זיהוי הפנים או כמערכת הנעילה הראשית – בהתאם להחלטת המשתמש.

 

מלבד ההחזרה האפשרית של חיישן טביעת האצבע, החברה פועלת לשדרג את מערכת FaceID. על פי הדיווחים, אפל מתכוונת לחזק את הרכיב ששולח את אותות האינפרה-אדום שממפים את פני המשתמש, כדי לשפר את המהירות ואת הדיוק של המערכת.

הדלפה של האייפון הבא (קרדיט: OnLeaks / DigitIndia)
עוד עיצוב אפשרי של מכשיר הדגל הבא של אפל(קרדיט: OnLeaks / DigitIndia)


מצלמה מהעתיד

אחד הפיצ'רים המעניינים שעשויים לכלול מכשירי הדגל החדשים נחשף גם הוא בזכות הגשת בקשה לפטנט, והאמת היא שהוא נשמע קצת כמו מדע בדיוני. על פי המסמכים שהגישה אפל, האייפונים החדשים צפויים "לדעת" מתי אנחנו רוצים לצלם תמונה או סרטון, ויפתחו אוטומטית את אפליקציית המצלמה כדי להקל על חיינו.

 

האייפונים "יכללו מנגנון להפעלה אוטומטית של אפליקציית המצלמה על בסיס ההבחנה ברצון (המשתמש - א.א) לצלם תמונה או סרטון", נכתב במסמך שהגישה החברה. איך זה יעבוד בפועל, והאם לא נמצא את עצמנו עם מצלמה פתוחה כשאנחנו לא מעוניינים בכך? ימים יגידו.

 

אייפון XS ו-XS Max בחנות אפל בסינגפור (צילום: רויטרס)
אייפון XS ו-XS Max. השנה לא צפויה מהפכה(צילום: רויטרס)

 

עוד בגזרת המצלמה, ייתכן שחלק מהאייפונים החדשים יכללו חיישן צילום בתלת-ממד. ב"בלומברג" שוחחו עם ראש חטיבת חיישני הצילום של סוני, יצרנית החיישנים הגדולה בעולם, שסיפר כי יש ביקוש רב לחיישני הצילום בתלת-ממד מצד לקוחות החברה, כולל אפל. לדברי הבכיר בסוני, החברה תייצר עוד השנה חיישני צילום בתלת-ממד למצלמות קדמיות ואחוריות.

 

איך זה עובד? החיישן פועל בשיטה שנקראת "זמן התעופה", הכוללת שליחת פעימות של לייזרים בלתי נראים ומדידת הזמן שלוקח להם לחזור, על מנת ליצור דגם תלת-ממדי מפורט של עצמים הנמצאים במרחק של עד חמישה מטרים.

 

  

דור חמישי? WiFi 6

מלבד השיפורים האפשריים במערך הצילום, כלי תקשורת מדווחים כי אפל צפויה לשדרג את

יכולות ה-WiFi - והאייפונים יגיעו עם גרסה 6 של טכנולוגיית העברת הנתונים (המוכרת גם כ-802.11ax). על הנייר נשמע כי השיפור לא דרמטי, אך בפועל מדובר בתקן מהיר יותר ויעיל יותר של WiFi – בין השאר בגזרת חיי הסוללה.

 

החיסרון? כדי ליהנות מהיתרונות של השימוש ב-WiFi 6 באייפון תצטרכו לקנות נתב (ראוטר) חדש התומך בתקן.

 

 

למרות הדיבורים על גרסה התומכת בתקן הדור החמישי באחד ממכשירי הדגל החדשים של המתחרה הגדולה סמסונג, האייפונים החדשים צפויים לוותר מראש על האפשרות. מסתמן כי הכיוון הכללי באפל הוא של מהפכה עיצובית וטכנולוגית בדור האייפונים שייצא ב-2020 - אז צפויה אפל להוסיף את טכנולוגיית הדור החמישי למכשירים, וכל הנראה לוותר גם על המגרעת (Notch) שהכניסה לחיינו עם האייפון X, לטובת תצוגה שתכלול חיתוך עגול של מצלמת סלפי בלבד. כן, בדיוק כמו סמסונג.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קרדיט: OnLeaks/CompareRaja
האם כך ייראה אחד האייפונים החדשים?
קרדיט: OnLeaks/CompareRaja
מומלצים