שתף קטע נבחר

אינסטגרם מתחדשת: הלייקים בדרך להיעלם?

הרשת החברתית הכריזה על שורה של פיצ'רים חדשים בכנס המפתחים של פייסבוק: מצב Create לסטורי שאינו מבוסס על תמונה או סרטון, כלי לגיוס תרומות ואפשרות לרכוש מוצרים שראיתם אצל משפיענים. אבל ההכרזה הכי מעניינת הייתה על ניסוי שיוצא לדרך בקנדה - הסתרת הלייקים מהמשתמשים

הפלטפורמה הצומחת ביותר תחת המטרייה של פייסבוק היא אינסטגרם : הרשת החברתית שהחלה את דרכה כאפליקציה לחובבי צילום ואוכל, ונקנתה על ידי פייסבוק ב-2012, היא היום מנוע צמיחה משמעותי באימפריה - וכזה שנהנה ממוניטין חיובי במיוחד. הצרות של פייסבוק לא מצליחות ללכלך את אינסטגרם, שחצתה השנה את קו מיליארד המשתמשים החודשיים, ומושכת קהלים צעירים שעבורם פייסבוק היא מותג מיושן ולא רלוונטי.

עוד דיווחים מכנס F8:

יש מלך חדש בפייסבוק וקוראים לו מסנג'ר‏

הפייסבוק שלכם הולך להיראות אחרת לגמרי‏

 

 

אדם מוסרי בכנס המפתחים של פייסבוק (צילום: AFP)
אדם מוסרי בכנס המפתחים של פייסבוק(צילום: AFP)

 

העובדה הזו באה לידי ביטוי גם במהלך כנס המפתחים של פייסבוק, F8, עם שורת הכרזות מעניינות עבור הפלטפורמה. המנכ"ל הנכנס, אדם מוסרי, הציג במהלך נאום הפתיחה של הכנס כמה חידושים, שמצמצמים את הפערים בין אינסטגרם לפייסבוק. המורגש ביותר הוא ה-Create Mode בסטורי: בהיותה רשת חברתית ממוקדת ויזואליה - הסטורי של אינסטגרם נשענו מאז ומתמיד על תמונות או סרטונים. עכשיו, פייסבוק דוחפת לשימוש יצירתי יותר בכלי הזה - במנותק מוויזואליה. סקרים, שאלות, כיתובים וחידונים - יוכלו להופיע במסגרת סטורי, מה שהופך אותם לקצת יותר דומים לפוסטים מעוצבים בפייסבוק.

 

פיצ'רים חדשים באינסטגרם ()
תכירו את Create Mode

 

תכונה חדשה נוספת - שבינתיים עוד לא רלוונטית למשתמשים בישראל - היא גיוס כספים באמצעות אינסטגרם. שוב, ממש כמו בפייסבוק, הפלטפורמה תאפשר לתרום כסף עבור ארגונים ומטרות, בשלב ראשון בארצות הברית בלבד, ובשאיפה להתרחבות למקומות נוספים בעולם. התרומות יועברו במלואן, ללא דמי תיווך של פייסבוק, אל הארגונים עצמם.

 

פיצ'רים חדשים באינסטגרם ()
גיוס כספים באינסטגרם
 

גם הדגש השיווקי באינסטגרם מקבל חיזוק נוסף: בחודשים האחרונים הפלטפורמה החלה לעבוד עם מותגים אמריקאיים ולאפשר רכישות של מוצרים ישירות מתוך אינסטגרם, כולל מערכת תשלומים פנימית. עכשיו, אינסטגרם מרחיבה את האפשרות הזו כך שהיא תכלול לא רק עמודי מותגים - אלא גם יוצרים. מה זה אומר? אם אתם עוקבים אחרי גל גדות ומאוד רוצים להיכנס לנעליים שלה, תרתי משמע, אינסטגרם תאפשר בלחיצת כפתור קישור לעמודי מוצר מתוך תכנים של משפיענים. זה לא נראה כמו פרסומת, אבל זה לגמרי עובד ככה.

 

פיצ'רים חדשים באינסטגרם ()
אהבת את השעון? את יכולה לקנות אותו

 

אבל ההכרזה התמוהה ביותר קשורה בכלל ללייקים (כלומר, לבבות): במהלך הכנס הוכרז כי אינסטגרם בוחנת אפשרות של הסתרת מספר הלייקים עבור פוסטים, במטרה לחסל את המשוואה שפייסבוק עצמה יצרה, לפיה תוכן איכותי הוא תוכן שמקבל הרבה לייקים. על פי ההכרזה, התכונה הזו תיבדק בשלב הראשון בשוק הקנדי. הסתרת הלייקים תיעשה רק עבור משתמשים אחרים - לא עבור מי שמעלה בעצמו את הפוסט, ואם שלבי הבדיקה יעברו בהצלחה - מדובר באחד השינויים הכי משמעותיים שתערוך הרשת החברתית.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
החידושים של אינסטגרם
צילום: Shutterstock
מומלצים