שתף קטע נבחר

טנגו לשלושה סמארטפונים

בדקנו שלושה מכשירי ביניים שיצאו לאחרונה - Mi 9T של שיאומי, A70 של סמסונג ו-Note 9 של מייזו: האם היקר הוא בהכרח הכי טוב, מתי דווקא האנדרדוג מנצח ולמה בעצם לקנות מכשיר פרימיום?

בטווח המחירים שבין 1,500 שקל ל-2,500 שקל מצטופפים בשוק הישראלי עשרות מכשירי סמארטפון בדגמי ביניים – לא מכשירי הדגל של היצרניות אבל בהחלט מכשירים עם יכולות מצוינות, שעשויים להספיק למרביתנו. מכשירי הפרימיום קלים לזיהוי: הם עתירי תכונות וביצועים והם הכי יקרים. במכשירי הביניים התמונה אינה כה ברורה: אפשר למצוא בקטגוריית המחיר הזו טלפונים מעולים, טלפונים ממש-לא וגם את אלה שהיו מכשירי פרימיום בשנה שעברה. בקטגוריה הזו, המחיר הוא לא בהכרח מדד לאיכות.

 

בסקירה הזו אנחנו מנסים להבין איך עובדת השיטה, מתי מכשיר ביניים הוא בכל זאת מכשיר מעולה, מה מצדיק הפרש של מאות שקלים בין שני מכשירי ביניים והאם מכשיר ביניים שיצא לשוק זה עתה עדיף על מכשיר פרימיום שיצא לפני שנה? בדקנו שלושה סמארטפונים שיצאו לשוק לאחרונה: Mi 9T של שיאומי (1,800 שקל), A70 של סמסונג (1,750 שקל) ו-Note 9 של מייזו (1,000 שקל). חלק מהתכונות שלהם חזקות, אחרות פחות, שניים מהמחירים גבוהים, השלישי פחות, אחד היצרנים הוא ענק הסלולר העולמי, השני קורא עליו תיגר והשלישי נוגס בשוק מלמטה. שניים סינים וקוריאני אחד.

 

השוואת טלפונים סמסונג שיאומי מייזו (צילום: ynet)
מימין לשמאל: סמסונג, שיאומי, מייזו(צילום: ynet)

לא מדובר כאן בהשוואה בין שווים, אלא בהשוואת תכונות ומחירים. מצאנו שלא תמיד תכונות על הנייר מתבטאות בביצועים בפועל, ולעיתים האנדרדוג מנצח. מצאנו גם שאף אחד מהשלושה לא מנצח בנוק-אאוט. יותר מאיגרוף, ההשוואה דמתה לריקוד טנגו לשלושה, כשבכל פעם מכשיר אחד מוביל או מפגר אחר השניים האחרים.

 

סמסונג A70 - רוצה להוביל

המכשירים בסדרה A של סמסונג נועדו להציע חלופה עממית יותר לסדרת S האליטיסטית. ה-A70 הוא אחד הבכירים בסדרה, והוא מכיל חבילת תכונות משובחות, שמזכירות את אחיו הגדולים: מסך איכותי וגדול במיוחד - 6.7 אינץ', זיכרון RAM 6GB וזיכרון אחסון 128GB עם אפשרות הרחבה עד 1TB, סוללה חזקה של 4500mAh ומערך צילום משולש. תכונות נוספות כמו קריאת טביעת אצבע על המסך משלימות את החוויה. האם ה-A70 מתייצב, כפי שנועד, בראש רשימת מכשירי הביניים?  

טלפון גלקסי A70 (צילום: יח
טלפון גלקסי A70(צילום: יח"ץ)

 

שיאומי Mi 9T – רוצה להחליף

שיאומי הסינית מבקשת להציג אלטרנטיבה איכותית, וגם בת-השגה, להגמוניה של סמסונג ואפל. הטלפון הזה מציג תכונות שכמעט מציבות אותו בקטגוריית מכשירי הפרימיום: מעבד סנאפדרגון 730, מסך איכותי 6.39 אינץ', זיכרון RAM 6GB וזיכרון אחסון 128GB (קיים גם דגם 64GB זול יותר) ומערך צילום עם שלוש מצלמות ראשיות. המכשיר מעוצב בסגנון גיק-שיק טרנדי עם גב צבעוני מלוטש, כפתור הפעלה אדום, קורא טביעת אצבע על המסך ואנימציית מסכים מפתיעה. שיאומי גם שולפת פה גימיק: מצלמת סלפי נשלפת, שמאפשרת להותיר את מסך התצוגה שלם, ללא חריר או מגרעת. ה-Mi 9T מספק חוויית שימוש מיוחדת, שונה וכן, בהחלט מהנה. האם הוא מצליח לקרוא תיגר על סמסונג?

טלפון שיאומי Xiaomi Mi 9T (צילום: יח
טלפון שיאומי Mi9T(צילום: יח"ץ)

 

מייזו Note 9 – רוצה להפתיע

מייזו הסינית מתמודדת על הקצה התחתון של מחירי הסמארטפונים. לכאורה ברמת המחיר שלו, ה-Note 9 של מייזו היה אמור להציג תכונות נחותות, אבל זה לא בהכרח המצב: הוא מצויד במסך 6.2 אינץ' בטכנולוגיית IPS LCD שנראה סבבה, מעבד זהה לזה שבסמסונג, זיכרון RAM קטן יותר – 4GB בלבד, אבל זיכרון אחסון 128GB. יש לו שתי מצלמות, אחת מהן בהפרדה של 48MP, וסוללה בנפח 4000mAh עם טעינה מהירה. בסך הכל טלפון טוב עם ביצועים טובים. האם הוא הסמסונג-קילר האמיתי, שמוכיח שכל האחרים עושים רק רעש וצלצולים?

 

טלפון מייזו MEIZU NOTE 9 (צילום: יח
טלפון מייזו Note 9(צילום: יח"ץ)

 

לא פרימיום

אין ספק ששלושת הטלפונים שלפנינו אינם מכשירי פרימיום. הליגה הבכירה של הסמארטפונים מאוכלסת על ידי טלפונים עם מעבד חזק יותר, מעבד גרפי מהיר יותר, מארז איכותי מזכוכית ומתכת, מערכת קול סטריאופונית ותכונות נוספות כמו עמידות למים, טעינה אלחוטית ועוד. עבור מכשירים מהליגה הזו נידרש לשלם 3,000 שקל ומעלה. הטלפונים שאנחנו סוקרים כאן חלשים יותר וגם זולים יותר. עד כאן הכול בסדר.

 

הם גם די דומים ביניהם, כולם עם אנדרואיד 9, מה שאומר שמרבית תכונות המערכת אצלם דומות. לכולם זיכרון אחסון של 128GB, רמקול אחד, שקע אוזנייה ושקע USB-C. ההבדלים במפרט הרכיבים הם אלה שאמורים להסביר את ההבדל במחירים. אז הינה ההבדלים.

 

שלושה מסכים טובים

האם המסך העצום של הסמסונג A70 נותן לו יתרון משמעותי? ספק גדול, אלא אם כן הבדל של 8 מ"מ באורך הטלפון עושה לכם את זה: זה כל ההבדל בינו לבין השיאומי, ועוד 2 מ"מ לעומת המייזו. האם צפיפות הפיקסלים העודפת של השיאומי (430ppi) נותנת לו יתרון על האחרים (403ppi למייזו ו-393ppi לסמסונג)? למעשה, מסך ה-IPS LCD נותן פייט לא רע ל-AMOLED של שני האחרים, ושלושתם מציגים תוצאה בהירה, חדה וניגודית, עם יתרון מסוים לחוויית המסך הגדול של ה-A70.

 

השוואת טלפונים סמסונג שיאומי מייזו (צילום: ynet)
8 מ"מ באורך, זה כל ההבדל (צילום: ynet)

 

זיווד פלסטי נוצץ

שלושת הטלפונים בנויים בתוך מארז פלסטי נוצץ עם גב קמור בשוליים. השיאומי בולט בעיצוב כנפי הדרקון המלוטש. זה לא מרשים כמו גב הזכוכית של מכשירי הפרימיום, אבל מספיק לגמרי לכל צורך אחר. הסמסונג והשיאומי מתהדרים במסך עם זכוכית גורילה, שאמורה להקנות עמידות מפני שריטות. אולי מפתיע, אבל הטלפון הגדול מהשלושה, הסמסונג, הוא גם הדק מביניהם ומשקלו (183 גרם) קטן מזה של השיאומי (191 גרם), שמשלמת על גימיק המצלמה הנשלפת בתוספת עובי ומשקל. המייזו הוא קל המשקל שביניהם (170 גרם) והוא נוח לנשיאה ולתפעול.

 

השוואת טלפונים סמסונג שיאומי מייזו (צילום: ynet)
גב כנפי דרקון וסתם גבים נוצצים (צילום: ynet)

 

מתחת למכסה

בתחום מערך המעבדים לשיאומי יש יתרון ברור עם סנאפדרגון 730 ומעבד גרפי Adreno 618, לעומת המעבד החלש יותר סנאפדרגון 675 והמעבד הגרפי Adreno 612 שמכילים שני האחרים. זיכרון ה-RAM הקטן יותר של המייזו משפיע ישירות על מהירות עיבוד הנתונים באפליקציות כבדות כמו משחקים גרפיים. אבל למרות זאת, קשה לומר שהבחנו בהבדל משמעותי בהאטה או היתקעות של אפליקציות. מייזו אפילו מדגישה את תכונת שיפור המשחקיות שהטלפון מצויד בה, והמשחקים שהיא צירפה למכשיר זרמו יפה. יש לציין יתרון בולט של סמסונג - האפשרות להרחיב את נפח האחסון באמצעות כרטיס זיכרון של עד 1TB.

 

המצלמות בפוקוס

המצלמות הן אחד השיקולים המרכזיים בבחירת טלפון, ובצדק. בסופו של דבר כולנו מתעדים ומצלמים כל הזמן ורוצים תוצאות מוצלחות. סמסונג A70 מתהדר במערך צילום משולש עם מצלמה ראשית 32MP, מצלמת 8MP בעלת עדשה רחבה 123° ומצלמת עומק 5MP. מצלמת הסלפי הקדמית היא 32MP. מצלמת הווידיאו מאפשרת לצלם ב-4K בקצב 30fps וכן ב-HD, הילוך איטי 60fps והילוך סופר-איטי 240fps. כל המערך הזה מצויד במנגנון שיפור תמונה HDR ובפוקוס אוטומטי (PDAF), ומניב תוצאות יפות עם צבע עשיר ואיזון נכון, וקצת פחות טוב בתנאי תאורה ירודים.

 

בשיאומי Mi 9T מערך הצילום מתקדם יותר: מצלמה ראשית 48MP עם זום אופטי X2, מצלמת טלפוטו 8MP, מצלמת 16MP בעלת עדשה רחבה 125° ומצלמת סלפי נשלפת 20MP. ניתן לצלם גם ב-48MP וגם בטכנולוגיית ציפוף פיקסלים (4 ל-1), שמניבה צילומי 12MP. גם כאן הצילום משולב HDR ו-PDAF. מצלמת הווידיאו מאפשרת לצלם ב-4K בקצב 30fps וכן ב-HD, ב-720p ובהילוך איטי של 120fps, 240fps ואפילו 960fps. בשורה התחתונה השיאומי מאפשר מגוון גדול של אפשרויות צילום ותוצאות לא פחות ממצוינות.

 

השוואת טלפונים סמסונג שיאומי מייזו (צילום: ynet)
12 מגה פיקסל לעומת 48 מגה פיקסל, מרגישים הבדל? (צילום: ynet)

 

המייזו Note 9 מציע מערך צילום חלש יותר: מצלמה אחת 48MP ומצלמת עומק 5MP. גם במייזו המצלמה הראשית מצופפת פיקסלים, אבל בניגוד לשיאומי היא מאפשרת רק צילום ב-12MP. מצלמת הסלפי הקדמית היא 20MP כמו השיאומי. בתחום הווידיאו מציעה המצלמה מצב צילום בודד: 4K ב-30fps. אין ספק שהמפרט שמציע הטלפון של מייזו נמוך משל שני האחרים, אבל התוצאות, כפי שאפשר לראות, לא בהכרח גרועות יותר, בטח לא במידה שמצדיקה את הפרש המחיר.

 

יכולת הצילום היא התחום שבו שלושת הטלפונים נבדלים הכי הרבה זה מזה. שיאומי סימנה את הצילום בערך המוסף שלה, והיא מציעה תכונות צילום מתקדמות יותר לעומת ה-A70 של סמסונג, ובוודאי לעומת מייזו. צריך להביא כאן בחשבון היבט נוסף: כל הטלפונים מציעים יכולות שיפור ועיבוד תמונה מעניינות באמצעות אפליקציות המצלמה - כל חברה והיכולות שהיא מציעה - כמו התאמה לסצנה, צילום מדמה אולפן, בינה מלאכותית (AI) ועוד רבות. התוצאה מוצלחת, ובחלק מהמקרים מחפה על חולשת החומרה.

 

השוואת טלפונים סמסונג שיאומי מייזו (צילום: ynet)
שיח הגרניום בסמסונג A70(צילום: ynet)

השוואת טלפונים סמסונג שיאומי מייזו (צילום: ynet)
שיח הגרניום בשיאומי 9T(צילום: ynet)

השוואת טלפונים סמסונג שיאומי מייזו (צילום: ynet)
שיח הגרניום במייזו Note9(צילום: ynet)

 

עוד כמה הבדלים

חיישן טביעת האצבע מתחת למסך הוא טרנד חם. בשיאומי הוא עובד מצוין, נוח ומהיר לשימוש. בסמסונג התפעול פחות מוצלח, ולעיתים נדרשים מספר ניסיונות. לעומתם, החיישן הסטנדרטי בגב הטלפון של מייזו נראה עתיק ומסורבל. מערכת הקול בשלושת הטלפונים אינה מהמשובחות, כפי שאפשר לצפות מרמקול בודד, אבל שיאומי מצליחה להציג צליל עשיר יותר משתי האחרות. ולא פחות חשוב - הסוללה. סמסונג מובילה כאן עם נפח מרשים של 4500mAh וטעינה מהירה בהספק 25 וואט, שהוכיחה את עצמה היטב. אצל שיאומי ומייזו הסוללות חלשות יותר - 4000mAh עם טעינה מהירה של 18 וואט, אבל בסופו של דבר כולם סחבו יום עבודה רצוף ללא צורך בטעינה.

 

השורה התחתונה

אז מהן התובנות מהסקירה שעשינו? ראשית, נראה שעקרון הקשר בין המחיר לביצועים נשמר גם בדגמי הביניים: המכשירים היקרים יותר מציעים ביצועים טובים יותר. מצד שני, הפער בביצועים לא מצדיק את פער המחיר. אם יש לכם רק 1,000 שקל בכיס, וצילום אינו התחביב העיקרי שלכם בחיים, המייזו יכול להיות הטלפון בשבילכם. הטלפון של שיאומי נוצץ וטרנדי, ומציע ביצועים מצוינים ששווים את ההפרש של 50 שקלים לעומת הסמסונג. מצד שני, האמינות והשרידות של המצלמה הנשלפת לא הוכחו בינתיים. אז אם אתם מעדיפים מסך גדול ומצלמה יציבה, תמצאו אותם בסמסונג.

 

ועוד תובנה לסיום למי שמאמינים בפרימיום: לא בטוח שמוצדק לשלם 1,000 שקלים ואף יותר עבור טלפון פרימיום, שבתוך שנה יהפוך לעוד מכשיר ביניים. עזבו אתכם מפרימיום. בטווח המחירים שבין 1,000 שקל ל-2,000 שקל נמצאים טלפונים משובחים, שגם ישאירו אתכם עם עודף בכיס.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ynet
טנגו לשלושה סמארטפונים
צילום: ynet
מומלצים