שתף קטע נבחר

בדקנו: סופר Wi-Fi של סלקום

חברת סלקום היא חלוצת טכנולוגיית ה-Mesh בישראל ואנחנו לקחנו לבדיקה את השירות החדש, הסופר WiFi, שמבטיח לכסות את כל הבית באינטרנט. האם זה עובד?

חברת סלקום השיקה לא מזמן בישראל את שירות הסופר Wi-Fi, שירות שמתבסס על טכנולוגיית ה-Mesh לראשונה בישראל. למעשה, סלקום היא החברה השלישית בעולם שמטמיעה את השירות בנתב שהיא מספקת ללקוחות.

 

מה זה Mesh?

אתר ויקיפדיה מספר לנו שרשת Mesh, או בשמה העברי, רשת אריג, היא רשת בה כל נקודת חיבור משמשת הן כמקור מידע והן כממסר עבור הודעות המועברות בין שכניו. במילים פשוטות יותר, ברשת Mesh מפזרים בבית לפי הצורך נתבים קטנים וחכמים שלוקחים את אות הרשת מהנתב הקרוב ביותר ומפיצים אותו הלאה מבלי לשנות את שמה של הרשת או אפילו את הסיסמה שלה.

 

סופר WiFi של סלקום (צילום מסך) (צילום מסך)
סופר WiFi של סלקום(צילום מסך)

 

איך מתקינים את זה?

לצורך הבדיקה במשכני הצנוע שגודלו כ-120 מטרים רבועים היינו צריכים להשתמש בשתי יחידות Mesh, כאשר אחת מחוברת לנתב הביתי (אם אתם לקוחות האינטרנט של סלקום, הנתב הביתי כבר כולל את הטכנולוגיה בתוכו) ואחת מיקמנו בחדר השינה, מוקד פעילות טלוויזיוני אינטרנטי אינטנסיבי.

 

יחידת קצה אחת מחוברת לראוטר (צילום: גיא לוי)
יחידת קצה אחת מחוברת לראוטר(צילום: גיא לוי)

 

לאחר חיבור היחידות, ההגדרה נעשתה בצורה פשוטה וקלה וכל יחידה משמשת למעשה גם מגבירת האות האלחוטי המתקבל וגם כמפצלת קווית למכשירי קצה נוספים שמחוברים בכבל רשת אליה. כך יכולנו לחבר בחדר השינה גם את הממירים השונים, בין אם זה סלקום או יס ובין אם זה מכשירים נוספים כמו קונסולת משחקים או אפל TV. לכל יחידה כזו יש שני חיבורי רשת קווית.

 

איך זה מרגיש אחרי?

רשת האינטרנט בביתי היא במהירות של עד 100MB ובדיקות טרום התקנת רשת ה-Mesh הראו מהירויות של בין 85-95 מגה, רק בחיבור הקווי היכן שהראוטר מחובר לקיר. ברגע שעשיתי את הבדיקה במכשירים אלחוטיים, מהירות הגלישה ירדה באופן דרמטי לאיזור ה-35-45 מגה באיזורים הקרובים לראוטר ומהירויות של 15-25 מגה באיזורים המרוחקים יותר. כמובן שהיו גם איזורים בהם לא הייתה קליטה בכלל, כמו בממ"ד או ביחידת השירותים של חדר הורים, קרי הנקודה המרוחקת ביותר בבית.

 

לכל יחידה יש גם שני חיבורים קוויים מאחור (צילום: גיא לוי)
לכל יחידה יש גם שני חיבורים קוויים מאחור(צילום: גיא לוי)

 

לאחר חיבור יחידות ה-Mesh של סלקום התמונה השתנתה מקצה לקצה. ראשית, כל הבית הפך להיות נגיש לרשת האינטרנט, כולל אפילו מחוץ לבית במרחק של כ-20 מטר בהמשך הרחוב. שנית, מהירות הגלישה בנקודות המרוחקות עלו מנתונים של 15-25 מגה עד לממוצעים של כ-70 מגהביט לשנייה. שיפור משמעותי ביותר. בנוסף לכך, מעבר תוך כדי צפייה, מנקודה אחת של הבית לקצה המרוחק ביותר ממנה, היה חלק לחלוטין ולא גרם אצלנו להפרעות בצפייה של סרט מנטפליקס וכנ"ל לגבי הורדת קובץ מרשת האינטרנט.

 

איפה הסתבכנו?

אחד מהרכיבים שמשתמשים באינטרנט אצלי בבית הוא מפסק ממוחשב לדוד חשמל שנקרא סוויצ'ר והוא דורש חיבור אלחוטי בתדר 2.4Ghz בניגוד לשימוש בתדר של 5Ghz שהמערכת של סלקום מספקת, אבל הפיתרון הוא די פשוט, יוצרים רשת אלחוטית נוספת בתדר הרצוי והיא משמשת אך ורק למכשיר הייעודי, במקרה הזה הסוויצ'ר.

 

 (צילום מסך)
(צילום מסך)

 

יש אפליקציה גם

השירות של סלקום מלווה באפליקציה שמאפשרת ללקוחות לבצע התקנה פשוטה באופן עצמאי ובתקופת ההשקה תעמיד לרשות הלקוחות טכנאי התקנה ללא עלות. האפליקציה מאפשרת לנהל את חוויית האינטרנט של בני הבית והמכשירים השונים.

האפליקציה יודעת גם להתריע על בעיות ברשת הביתית וכן לעדכן על כך את מוקד התמיכה הטכני של סלקום בעת מתן שירות. עוד משיקה החברה כחלק מהאפליקציה שירות בקרת הורים המאפשר להגדיר ולנהל את "זמן המסכים" המוקצה לילדים.

 

 (צילום מסך)
(צילום מסך)

 

מה בעתיד?

קיימים כיום מעט מאוד פתרונות דומים בארץ לאינטרנט ביתי מהיר וחלק בכל רחבי הבית, כשחברת TP-Link מספקת פתרון לרכישה והתקנה עצמית שעולה כיום 1,390 שקלים וחברת בזק ככל הנראה עומדת על סף הכרזה דומה מצידה על פתרון משולב לרשת ביתית מהירה ורציפה. בכל מקרה, השוק עומד להיות מוצף בטכנולוגיה הזו, שלמרות שהיא עדיין מסורסת ולא בתפוקה מלאה כפי שהיא קיימת בארצות הברית ואירופה, אבל היא עדיין משדרגת באופן מהותי את חוויית הגלישה ברשת האלחוטית שלנו.

 

סלקום גובה על השירות מחיר של 14.90 שקלים בחודש עבור כל יחידת Mesh שאתם צריכים (למשך שנה) או לחילופין, תוכלו לשלם מחיר של 350 שקלים ולרכוש את היחידה באופן קבוע וחד פעמי.

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים