שתף קטע נבחר

בדקנו את הדור הבא של האינטרנט האלחוטי

טכנולוגיית Mesh אמורה לקחת אותנו לעידן הבא של האינטרנט האלחוטי, למרות שהיא מעט מוגבלת בישראל על ידי משרד התקשורת. בדקנו את Deco M5 של חברת TP-Link

טכנולוגיית MESH לפריסה אלחוטית של אינטרנט בבית היא חדשה בישראל. מעט מאוד חברות נכנסות לתחום, בעיקר מסיבות ביורוקרטיות. בנדא מגנטיק מביאה לישראל את הפתרון של TPLINK, שנקרא Deco M5.

 

 

מבלי להיכנס ליותר מדי פרטים טכנולוגיים: טכנולוגיית MESH מאפשרת לרשת את הבית באינטרנט אלחוטי כך שנוכל לקלוט היטב מכל נקודה. ההבדל בינה לבין השימוש במגברי קליטה רגילים הוא בעיקר בעובדה שהמערכת הזו היא "חכמה" - מנהלת את עצמה. המשתמש פשוט גולש ונהנה מקליטה מלאה בכל הבית, מבלי לעבור בין רשתות מדי פעם או לבצע תרגילים אחרים לשיפור הקליטה.

 

חשוב לציין כי מערכות בטכנולוגיה זו שמגיעות לישראל עוברות סירוס קל, בגלל מגבלות שמטיל משרד התקשורת.

 

Deco M5 (צילום: TP Link)
Deco M5 של חברת TP-Link(צילום: TP Link)

 

המערכת של TPLINK כוללת שלוש יחידות קצה זהות, שאחת מהן מתחברת אל הראוטר הקיים בבית, ואת השתיים האחרות ממקמים לפי הצורך בבית. שלוש יחידות כאלו יכסו לכם בקלות בית בגודל של מעל 250 מטרים, ואם התנאים מאפשרים - גם יותר. כמובן שניתן לרכוש עוד יחידות אם הבית שלכם גדול יותר.

 

Deco M5 (צילום: TP Link)
אפשרות גם לחיבורים חוטיים(צילום: TP Link)

 

למערכת מתלווה אפליקציה קטנה וחביבה שעוזרת לכם במהלך ההתקנה של המערכת ומלווה אתכם אחרי כל יחידה ואף שואלת אם אתם רוצים להתקין עוד אחת.

מעבר לעזרה בהתקנה, המערכת מנטרת את כל נושא האינטרנט האלחוטי בבית, החל מרשימה של כל המכשירים המחוברים, דרך רשימה של יחידות הקצה, כאשר אפשר לתת שם ייחודי לכל אחת מהן ועד למערכת שליטה מלאה וכוללת שמאפשרת ניהול של הגלישה בכל יחידה, כולל הגבלה של הגלישה באזורים מסוימים ובמכשירים מסוימים ותיעדוף שלהם, שזה חשוב מאוד בעיקר בעידן הילדים שנמצאים כל היום מול המסכים ואפילו בדיקת מהירות ואנטי וירוס מובנים. האפליקציה קלה לתפעול ולשליטה.

 

אז מה במבחן התוצאה? ובכן, הדבר הראשון שבולט ונוח הוא עניין המעבר השקוף מיחידה ליחידה: לא צריך לעשות כלום, לא צריך להתחבר לרשת אחרת ולא צריך להכניס סיסמה אחרת: הכל פתוח, הכל עובד.

 

מה שמוביל לעניין הבא: מהירות הגלישה. ראשית, זו מתקרבת מאוד למגבלת הגלישה בחבילה שלכם. אצלי זו מהירות של עד 100 מגה-ביט בשנייה, ובקרבה לראוטר קיבלתי מהירות הגבוהה מ-90.

 

אפליקציה מגוונת ויעילה (צילום: TP Link)
אפליקציה מגוונת ויעילה(צילום: TP Link)

 

שנית, אם תבדקו אצלכם בבית תגלו, שככל שמתרחקים מהראוטר, מהירות הגלישה יורדת בצורה משמעותית. במערכת MESH בכלל ובמערכת של TP-Link בפרט, מהירות הגלישה אמנם יורדת כשמתרחקים מכל אחת מהיחידות, אבל הירידה היא קלה וכמעט בלתי מורגשת. וזה מבחינתי היתרון הגדול של המערכת.

 

הגבלת גלישה לילדים (צילום: TP Link)
הגבלת גלישה לילדים(צילום: TP Link)

 

כשניסיתי לעבור משליטה של יחידה אחת לשליטה של יחידה אחרת תוך כדי ניגון של סרטון ביוטיוב, ברוב המקרים זה נעשה בצורה טובה וחלקה. רק במקרים בודדים נתקלתי באיזה "באפר" קטן, אבל הנגינה התחדשה מייד לאחר מכן.

 

מחיר הערכה עומד על 1,300 שקלים - לא זול למערכת שרובנו מקבלים בחינם או בעלות חודשית קטנה מספקיות האינטרנט. אבל ראשית, מדובר בטכנולוגיה אחרת לגמרי, שמעניקה יתרונות גדולים וברורים על מערכות האינטרנט האלחוטי הקיימות. שנית, במקרה של TPLINK, מדובר בהשקעה חד פעמית, שלטעמי לפחות מוכיחה את עצמה.

 

לסיכום:

מה אהבתי – התקנה קלה ופשוטה, אפליקציה טובה ועשירה, כיסוי אינטרנט מלא ורציף בכל הבית.

מה פחות אהבתי – קיטועים קלים במעבר בין היחידות, והמחיר שהוא לא בשמיים, אבל משמעותי.

 

טכנולוגיית MESH כאן כדי להישאר, ויום יבוא והיא תהיה יעילה בישראל בדיוק כמו בחו"ל. המערכת של TPLINK היא אחד הפתרונות היחידים והטובים כיום בארץ כדי לרשת בית שלם כמו שצריך.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים