שתף קטע נבחר

Destiny 2: Forsaken. בדקנו את היעד החדש

חבילת ההרחבה החדשה ל-Destiny 2 לוקחת את הפוטנציאל הגדול של המשחק וסוף סוף מממשת אותו. דניס ויטצ'בסקי התרשם

אי אז ב-2014, כשהמשחק הראשון בסדרת Destiny עמד לצאת לחנויות, דובר רבות על הפוטנציאל של המותג הזה. הרכיבים להצלחה בהחלט היו שם: מצד אחד האולפן Bungie, שקודם לכן הפך את סדרת היילו ללהיט עבור מיקרוסופט, וכעת בנה עולם חדש של משחק פעולה; ומהצד השני מפיצת הענק אקטוויז'ן, האחראית להצלחת קול אוף דיוטי ומשחקים רבים אחרים. אפילו פול מקרטני הגיע להלחין ולבצע שיר עבור המשחק.

 

 

בארבע השנים שעברו מאז, דסטיני והמשכו דסטיני 2 הפכו להצלחות מסחריות, אבל לא הרעידו את עולם הגיימינג או את ז'אנר משחקי הפעולה. עבור כמעט כל סדרה אחרת, גם הצלחה מסחרית זה מספיק, אבל דסטיני הוצג כמשהו יומרני יותר - משחק פעולה שאפשר לחזור אליו יום אחרי יום, שבוע אחרי שבוע, כמו למשחקי תפקידים המוניים.

 

דסטיני 2 (צילום מסך)
דסטיני 2: חבילת Forsaken(צילום מסך)

 

עכשיו, עם השקת Destiny 2: Forsaken, חבילת ההרחבה השלישית של דסטיני 2, הפוטנציאל הזה מתחיל להתממש. זו חבילת התוכן הטובה ביותר שהביאו לנו באנג'י עד כה, והיא מספקת את הסחורה בכל חלק שאותו היא משדרגת או משנה: מערכה לשחקן יחיד, מצבים מרובי משתתפים, ניהול מלאי, עליה בדרגות - הכל משתדרג, וחשוב מכך, נותן סיבה טובה מאי פעם לחזור ולשחק במשחק שבוע אחר שבוע.

  

המערכה לשחקן יחיד היא כנראה הדבר הראשון שתפגשו ב-Forsaken, ואפילו שאינה המנה העיקרית אלא כ-6-7 שעות של תוכן, מדובר סוף סוף בתוכן מעניין. בלי להיכנס לספוילרים (אפילו כאלה שנחשפו גם בחומרים השיווקיים של המשחק) מדובר בסיפור נקמה. דמותכם היא הנוקמת, ובצד השני של הכדורים שלה נמצאים שמונה בוסים שמספקים לכם קרבות ייחודיים, סוג של אישיות ולפעמים אפילו מונולוגים לא שבלוניים מדי. זו אינה יצירת מופת ספרותית, אבל גם מה שיש טוב יותר מכמעט כל פיסת תוכן שבאנג'י יצרו בשנים האחרונות, ומספיק טוב כדי להעביר את שעות הקמפיין בהנאה.

 

דסטיני 2 (צילום מסך)
דסטיני 2: הפוטנציאל מתממש(צילום מסך)

 

חבילת ההרחבה הזו גם מביאה עמה גזע חדש של אויבים, שלשם שינוי אינם אויבים ישנים בשינוי אדרת אלא גזע חדש לגמרי, The Scorn שמו - עם יכולות ייחודיות וכלי נשק משלהם. עיצוב אויבים תמיד היה נקודת חוזקה של באנג'י, ו-Scorn אינם יוצאי דופן.

 

חוץ מאויבים חדשים, יש כאן גם שני אזורים חדשים לחקור. שניהם יפהפיים, מגוונים וגדולים יחסית. הראשון הוא Tangled Shore, שנראה כמו אסטרואיד שמישהו התחיל לבנות בו משהו, אבל מעולם לא סיים. מדובר באזור גדול, עם הרבה פעילויות, אבל הוא מחוויר לעומת "העיר החולמת", אזור נוסף שייפתח בפניכם אחרי סיום המערכה.

 

דסטיני 2 (צילום מסך)
מצבי משחק חדשים(צילום מסך)

 

חוץ מהיותו מכוון לרמת קושי גבוהה במיוחד, Dreaming City הוא אזור מלא בדברים מסתוריים - החל מחתולים שרוצים מתנות, דרך רוח רפאים ועד לתולעים צורחות. ברשת כבר יש פתרון לכל התעלומות האלה, אבל אף אחד לא מכריח אתכם לקרוא אותו.

  

כמו תמיד, המשחק האמיתי מתחיל כשאתם מסיימים את החלק העלילתי של חבילת ההרחבה. בשלב הזה, אתם כנראה כבר ברמה 50 ועם כלי נשק שעוצמתם היא 500. מכאן, מתחיל המרוץ לעוצמה 600, והוא לא קל - אויבים אמנם מפילים ציוד בצורה רנדומלית, אך האביזרים וכלי הנשק החזקים מגיעים בעיקר מביצוע משימות. וכאן חייבים לשבח את Forsaken שוב - היא הפכה את דסטיני 2 למשחק שתמיד יש מה לעשות בו.

 

דסטיני 2 (צילום מסך)
כלי נשק חדשים(צילום מסך)

 

קודם כל, זה נובע מאתגרים יומיים ושבועיים, ויש הרבה כאלה, שיספקו לכם ציוד חזק יותר. רוצים לבזבז שעה ולא יודעים מה לעשות? המשחק יכוון אתכם לאחת הפעילויות שלו תוך הבטחה לתגמול הולם. אל אלה מצטרפות משימות של ציד ראשים שיש בכל אזור, משימות Strike ארוכות בהן אתם נלחמים לצד משתמשים אחרים, ומצב משחק חדש לגמרי.

 

המצב הזה, שנקרא Gambit, הוא תחרות בין שתי קבוצות של ארבעה שחקנים, שנלחמות בגלים של אויבים בזירה סגורה, במטרה להשיג מטבעות אותם שניתן להפקיד במכונה הנמצאת במרכז השלב. הפקדת מספר מטבעות שולחת אויבים חזקים לצד השני, ולאחר הפקדת 75 מטבעות הקבוצה שלכם נדרשת לנצח אויב גדול במיוחד כדי לנצח בסיבוב. לאורך הזמן הזה, נפתח מדי פעם שער דרכו יכול אחד המשתתפים לעבור לזירה של הקבוצה השניה, ולנסות להרוג את חבריה כדי לפגוע במאמציהם. גמביט הוא מצב משחק מלוטש, מאוזן היטב ומספק שעות של הנאה בלי להמאיס את עצמו יותר מדי.

 

אל מצב המשחק החדש, מצטרפות יכולות מיוחדות לכל אחת משלוש הדמויות במשחק, כלי נשק חדש (חץ וקשת לא פרימיטיביים בעליל) וכן המון שינויים במערכות ניהול ציוד ומלאי. רובם מבורכים. כך, חלק מסוגי הנשק כבר לא בלעדיים לקטגוריה אחת מבין השלוש שיש עליכם תמיד. שוטגאנים, למשל, נמצאים כעת בכל שלוש הקטגוריות. בנוסף, כמעט לכל פיסת ציוד או נשק חדשים שתקבלו יהיו בונוסים אקראיים, כך שיש ערך מחודש לכפילויות.

 

דסטיני 2 (צילום מסך)
דור חדש של אויבים(צילום מסך)

  

עכשיו נשאר לראות האם דסטיני 2 יצליח לתחזק את העניין המחודש בו לאורך זמן. כדי לעשות את זה, המפתחים יידרשו להעלות את רף התוכן שהם מספקים. בסופו של יום, התגמול על מרבית הפעילויות הוא עלייה בדרגה, ואחרי זמן מה, כשאתם חזקים מספיק כדי להתמודד עם כל מה שיש למשחק להציע, זה כבר חשוב פחות.

 

 

*הביקורת אינה מתייחסת ל-Raid החדש (מצב מיוחד בו אנחנו משחקים בצוות של 6 שחקנים), מכיוון שטרם ניסינו אותו.

 

זמין לפלייסטיישן 4, אקס-בוקס וואן, PC

מחיר למשחק בסיס + חבילת ההרחבה בחנויות: 279-339 ש"ח בהתאם לפלטפורמה.

מחיר חבילת הרחבה בלבד, לבעלי גרסת הבסיס: 40 דולרים, רק בחנויות המקוונות של פלייסטיישן/אקס-בוקס/מחשב.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים