שתף קטע נבחר

לך חפש בטלוויזיה: סמסונג משלבת טכנולוגיה ישראלית לחיפוש בקטעי קול

ענקית הטכנולוגיה מקוריאה תשלב במערכות העתידיות שלה מנוע חיפוש בתוכניות רדיו ופודקאסטים שפיתח הסטארט־אפ אודיוברסט

שיתוף פעולה בין סמסונג לסטארט־אפ ישראלי: סמסונג ונצ'רס, קרן ההשקעות של ענקית הטכנולוגיה, משקיעה 4.5 מיליון דולר באודיוברסט (Audioburst). ההשקעה כוללת שיתוף פעולה, שבמסגרתו סמסונג תשלב את טכנולוגיית הניתוח והחיפוש בקטעי קול של אודיוברסט בטלוויזיות חכמות מתוצרתה ובמערכות מולטימדיה לרכב.

 

 

אודיוברסט פיתחה מנוע חיפוש לקטעי אודיו וקול מתוכניות רדיו או פודקאסטים, בדיוק כפי שגוגל מאפשרת לחפש באתרים ובתמונות. הטכנולוגיה סורקת את קטעי הקול, "מבינה" מה נאמר בהם באמצעות בינה מלאכותית, מתייגת ומתייקת אותם, ואז ניתן לשלוף קטעי קול בחיפוש פשוט. כך, למשל, עם הטכנולוגיה ניתן לחפש ראיון או קטע מתוכנית רדיו או פודקאסט ששודרו, בדיוק כפי שמחפשים כתבה באינטרנט.

 

המוצר של החברה משולב, בין השאר, ברמקולים החכמים "אמזון אקו" ו"גוגל הום", שם ניתן לבצע חיפוש קולי אחר קטעי קול שפורסמו. אפשר, למשל, לשאול "מה אמר טראמפ הבוקר על טענות כוכבת הפורנו", ולהאזין לקטעים הרלוונטיים ששודרו בתוכניות רדיו או פודקאסטים.

 

סמסונג אפליקציה (צילום: יח
גם חיפוש קולי(צילום: יח"צ)

 

אך הכיוון העיקרי של החברה הוא עבודה עם מותגים וחברות, וכך גם הגיע שיתוף הפעולה ארוך הטווח עם סמסונג. היישומים עוד לא סופיים, אך סמסונג מתכוונת לשלב את הטכנולוגיה שלה קודם כל בטלוויזיות חכמות, ואז, באמצעות החברה־הבת הרמן, גם במערכות מולטימדיה ברכב.

 

אמיר הירש, מנכ"ל ומייסד שותף של אודיוברסט, מסר, כי "הפלטפורמה שלנו תוסיף יכולת חיפוש קולית מותאמת אישית לטלוויזיות החכמות של סמסונג, כך שהצרכנים יקבלו חוויה בסגנון של עוזר אישי וירטואלי". אסף גד, סמנכ"ל השיווק בחברה, מדגים איך הטכנולוגיה יכולה לעבוד ברכב: "אתה נכנס לרכב ל-30 דקות נהיגה, ומקבל תחנת רדיו או פלייליסט מותאם אישי. אתה מקבל דיווח מזג אוויר מרשת ב' ודיווחי תנועה מגלגל"צ בהתאם למיקום שלך. כיוון שאתה אוהד מכבי ת"א בכדורסל, אתה שומע את התוצאות האחרונות מהמשחק של מכבי, ולאחר מכן קטע רלוונטי מפודקאסט העוסק בספורט ובמכבי ת"א.

 

סמסונג אפליקציה (צילום: יח
טכנולוגיה ישראלית בידיים של סמסונג(צילום: יח"צ)

 

החברה הוקמה ב-2015 ומעסיקה 30 עובדים, רובם עובדי פיתוח בארץ. המוצר לא זמין בישראל אך יש לחברה הסכמים עם ספקי תוכן בחו"ל. זהו שיתוף הפעולה השני המשמעותי של אודיוברסט בתקופה האחרונה: לאחרונה חשפה חברת Bose אב-טיפוס של משקפי אודיו חכמים, שבו משתלב המוצר של אודיוברסט. באמצעות אודיוברסט יהיה ניתן לקבל דרך המשקפיים "תחנת רדיו" פרסונלית, עם מזג אוויר, חדשות ותנועה, בהתאם להעדפות אישיות ולמיקום.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים