שתף קטע נבחר

הגיעו לפשרה: הסתיים הקרב המשפטי בין אפל לסמסונג

אחרי שבע שנים של סכסוך עיקש ביניהן, בעקבות האשמות על העתקת מרכיבים באייפון - שתי ענקיות הטכנולוגיה הגיעו לפשרה סודית מחוץ לכותלי בית המשפט

סוף סוף זה נגמר: הסכסוך המשפטי בן שבע השנים בין חברת אפל לחברת סמסונג, שנסוב על האשמות של העתקות מרכיבים באייפון על-ידי סמסונג, הגיע לסיומו בבית המשפט בקליפורניה. השופטת לוסי קו הכריזה כי שתי החברות הגיעו לפשרה ביניהן, אולם לא חשפה את פרטיה.

 

גיבור המריבה: גלאקסי S2 (צילום: סמסונג)
גיבור המריבה: גלקסי S2(צילום: סמסונג)

 

הסכסוך החל בשנת 2011 כאשר אפל הגישה תביעה נגד סמסונג על הפרה של פטנטים והעתקה של עיצובים מהאייפון במכשיר גלקסי S2, שהוצג לראשונה בחודש פברואר של אותה השנה. בעקבות התביעה הזו פסק בשנת 2012 חבר מושבעים, כי סמסונג אכן העתיקה מחברת אפל ופסק נגדה פיצוי של מעל מיליארד דולר.

 

סטיב ג'ובס: הסכסוך החל כשהוא עוד ניהל את החברה (צילום: AP) (צילום: AP)
סטיב ג'ובס: הסכסוך החל כשהוא עוד ניהל את החברה(צילום: AP)

 

הסאגה לא הסתיימה בפסיקה הזו, ולאחר ערעור שהגישה סמסונג הוקטן סכום הפיצוי ל-400 מיליון דולר. לאחר ערעור נוסף, שהגישה הפעם חברת אפל, גדל סכום הפיצויים בחזרה, הפעם ל-540 מיליון דולר. בשלב מסוים הסכימו החברות ביניהן, שהמשך המאבק המשפטי ביניהן יתנהל רק בארה"ב.

 

למרות הקרב בבית המשפט, במהלך כל השנים האחרונות נמשכו היחסים העסקיים בין החברות, ואפל נזערה בסמסונג כספקית של רכיבים בייצור כל האייפונים שהוציאה מאז, כולל האייפון X, שהוצג לציבור בספטמבר של שנת 2017.

 

אפל סירבה למסור פרטים לגבי הסכם הפשרה, והפנתה את העיתונאים להודעה שמסרה בחודש מאי, בה היא מודה לחבר המושבעים על הפסיקה שבה הוגדל שוב סכום הפיצויים. סמסונג סירבה להגיב להודעת בית המשפט.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Gettyimages
אפל-סמסונג: הסוף
צילום: Gettyimages
מומלצים