שתף קטע נבחר

האיחוד האירופי דורש מהרשתות החברתיות: הסירו תכנים מסיתים תוך שעה

תקנות חדשות של האיחוד האירופי יחייבו את ענקיות הטכנולוגיה להסיר בתוך שעה תכנים הכוללים תעמולה והסתה לטרור, או לעמוד בפני קנס גבוה

האיחוד האירופי ממשיך ללכת ראש בראש מול ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות: לפי דיווח ב"פייננשיאל טיימס", האיחוד רוצה להטיל קנסות כספיים על חברות מדיה חברתית, אם לא יסירו תכנים המעודדים טרור והסתה במהירות הנדרשת. לפי הדיווח, האיחוד האירופי מנסח טיוטה לתקנות רגולטוריות חדשות, שיחייבו פלטפורמות מדיה חברתית כמו יוטיוב, פייסבוק וטוויטר, להסיר בתוך שעה תכנים הכוללים תעמולה והסתה לטרור. אם לא יעשו זאת, הן עלולות לספוג קנסות כספיים. מדובר בתכני טרור שיסומנו על ידי גופי אכיפת החוק.

 

רשתות חברתיות טרור (עיבוד תמונה)
בדרך לתקנות חדשות של האיחוד האירופי?(עיבוד תמונה)

 

בשנים האחרונות ארגוני טרור וקיצונים משתמשים ברשתות חברתיות כדי להפיץ תעמולה. דו"ח שפורסם בבריטניה בשנה שעברה, למשל, זיהה כי טוויטר אחראית על 40% מתעבורת הגולשים שניתנת לזיהוי, שזורמת לתוכן ג'יהאדיסטי. ארגון הטרור דאעש הוביל בעבר את מאמצי הגיוס שלו דרך רשתות חברתיות, ועד היום נחשב למוביל בטכניקות הללו.

 

ענקיות המדיה החברתית מתמודדות מזה שנים עם הצורך להסיר במהירות תכנים בעייתיים כולל תכנים הנוגעים לטרור, והן עושות זאת באופן נרחב. אך בשנים האחרונות גבר הלחץ מצד המחוקקים ברחבי העולם, ובעיקר בגרמניה, על חברות הטכנולוגיה להסיר תוכן כזה במהירות וביעילות גדולה יותר.

 

הצעד הזה של האיחוד האירופי יהווה החרפה של המצב הקיים, ועשוי להיות מעין רף עבור חברות הטכנולוגיה להסרת תכני טרור, אשר לפיו הן עשויות לפעול בכל העולם. "לא ראינו מספיק התקדמות מצד החברות בתחום הזה", אמר ג'וליאן קינג, הממונה על ענייני אבטחה בנציבות האירופית. "אנו מצפים מהן לנקוט בצעדים חזקים יותר כדי להגן על האזרחים שלנו".

 

עם זאת, לפי הדיווח, יש גורמים באיחוד שמאמינים בגישה פשרנית יותר, לפיה על החברות לפקח על עצמן. בישראל קודם בכנסת "חוק הפייסבוק" שיאפשר למדינה להורות לבית המשפט להסיר תכנים מרשתות חברתיות, כולל טוויטר, אך החוק נבלם ברגע האחרון על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עיבוד תמונה
נאבקים בטרור ובהסתה
עיבוד תמונה
מומלצים