שתף קטע נבחר

מיאנמר: פייסבוק הסירה עמודים של בכירים בצבא

הרשת החברתית הודיעה היום כי הסירה 52 עמודי פייסבוק, 18 חשבונות וחשבון אינסטגרם אחד - כולם קשורים לבכירים בצבא מיאנמר וארגונים הקשורים לממשל

בתזמון מושלם עם פרסום הדו"ח של האו"ם, לפיו במיאנמר חתרו לרצח עם, הודיעה היום הרשת החברתית הפופולרית בעולם כי היא הסירה חשבונות ועמודי פייסבוק הקשורים לבכירים בצבא מיאנמר. בפוסט רשמי של פייסבוק, נכתב כי הוסרו 18 חשבונות מהרשת החברתית, 52 עמודי פייסבוק וחשבון אינסטגרם אחד. למעלה מ-12 מיליון איש עקבו אחר החשבונות האלה.

 

 

בפייסבוק כתבו כי "האלימות האתנית המתמשכת במיאנמר היא מחרידה. מוקדם יותר החודש דיווחנו כי אנו נוקטים צעדים חריפים יותר למאבק בהפצת תכנים בעלי אופי מסית ומידע שגוי. לא היינו מספיק מהירים בדרך הפעולה שלנו, אולם כעת אנו מציגים התדקמות - באמצעות טכנולוגיה טובה יותר לזיהוי דברי הסתה, כלים משופרים לדיווח וצוות גדול יותר של מנטרי תוכן".

 

פייסבוק נאסד
נוקטת עמדה במיאנמר. פייסבוק(צילום: AP)

 

בהודעה של פייסבוק יש התייחסות גם לדו"ח של האו"ם, ולפיה מומחים בינלאומיים הצביעו על כך שהאישים והארגונים שהוסרו מהרשת החברתית הם כאלה שעסקו בהפרה מתמשכת של זכויות אדם במיאנמר. בין היתר, גם העמודים של רשת הטלוויזיה Myawady, הפועלת בשירות הצבא, הוסרו מהרשת החברתית בטענה כי הם מסייעים להפצת מסרים מטעם הצבא על פני הרשת.  

 

הדו"ח שהתפרסם היום, מציין שנה לבריחתם של בני ובנות הרוהינדה, מיעוט מוסלמי החי בשטחי מיאנמר ושכנגדו בוצעו מעשי טבח המוניים, שריפות כפרים ומעשי אונס - בחסות צבא מיאנמר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אילוסטרציה: Shutterstock
פייסבוק
אילוסטרציה: Shutterstock
מומלצים