שתף קטע נבחר

דרך המוזיקה: פייסבוק מנסה למשוך חזרה את הצעירים

הרשת החברתית מוסיפה פיצ'ר מוזיקלי לסטורי שלה, וגם עובדת על אפליקציית ליפסינק חדשה, שתאפשר למשתמשים להקליט את עצמם שרים ורוקדים ותתחרה בהצלחה של אפליקציית מיוזיקלי

פייסבוק מנסה להיאבק במגמה המתמשכת של נטישת משתמשים צעירים: הרשת החברתית פונה אל אחד מתחומי העניין הגדולים של בני ובנות נוער ברחבי העולם - מוזיקה פופולרית, בתקווה שהדבר יסייע לשפר את הדימוי של פייסבוק בעיני מכתיבי הטרנדים.

 

מוזיקה ברשת (אילוסטרציה: Shutterstock)
להחזיר את מכתיבי הטרנדים(אילוסטרציה: Shutterstock)

 

בפייסבוק הודיעו אתמול (ד') על הוספת מוזיקה לפיצ'ר הסטורי. שירים בסטורי של אינסטגרם זמינים למשתמשים כבר מספר חודשים, ועכשיו הפיצ'ר הזה מגיע בהדרגה גם למשתמשי הסטורי של פייסבוק, כעוד מנגנון שאמור לעודד את השימוש הכללי בסטורי. בנוסף, פיצ'ר הליפ סינק לייב של פייסבוק מקבל שדרוג והופך לזמין במקומות נוספים בעולם. הפיצ'ר מאפשר לשדר באמצעות פייסבוק לייב סרטוני ליפ סינק שיגיעו מעתה גם עם מילות השירים על המסך.

 

בהקשר הזה, מדווחים בטק קראנץ' כי פייסבוק עובדת על אפליקציית ליפ סינק נפרדת, שתעמוד בפני עצמה ותתחרה בהצלחה של "מיוזיקלי". האחרונה מצליחה למשוך אליה ילדים ובני נוער, שמצלמים עצמם רוקדים ועושים ליפ סינק לצלילי השירים האהובים הפופולריים האהובים עליהם.

 

ילדים ברשת (צילום: Shutterstock)
פייסבוק מנסה למשוך חזרה את הצעירים(צילום: Shutterstock)

 

אם זה לא מספיק, פייסבוק הודיעה כי בקרוב תשיק פיצ'ר שיאפשר למשתמשים להוסיף שירים אהובים לפרופילים שלהם ברשת החברתית. הפיצ'ר יאפשר למשתמשים אחרים להאזין לשירים שנמצאים אצלכם בפרופיל, כשהמוזיקה תלווה בקטעי וידאו הכוללים תמונות של המוזיקאים לצד עטיפות האלבומים.

 

השימוש במוזיקה מקורית על גבי רשתות חברתיות הוא מהלך מורכב מבחינת זכויות יוצרים ותמלוגים, אולם ניכר שפייסבוק הצליחה למצוא את הדרך לשלב מוזיקה על גבי הפלטפורמות שלה בצורה רחבה. מהלכים אלה מיועדים להרחבת בסיס המשתמשים הצעירים ברשת החברתית. מוקדם יותר השבוע פורסם סקר מקיף על בני ובנות נוער בארצות הברית, לפיו רק חמישה אחוזים מהמשיבים בחרו בפייסבוק כרשת החברתית המועדפת עליהם.   

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אילוסטרציה: Shutterstock
דרך המוזיקה
אילוסטרציה: Shutterstock
מומלצים