שתף קטע נבחר

מייסד טלגרם תוקף: "וואטסאפ לא בטוחה"

בפוסט מיוחד בחר פאבל דורוב, מייסד אפליקציית המסרים טלגרם, להתייחס לפרצת האבטחה החמורה שהתגלתה בוואטסאפ וטען כי היא לעולם לא תהיה מאובטחת ובטוחה לשימוש. על הדרך הוא גם עקץ: "וואטסאפ מעתיקה מטלגרם עד לפרטים הכי קטנים"

היריבות בין טלגרם לוואטסאפ מתלהטת: על רקע חשיפת פרצת האבטחה החמורה, שאיפשרה השתלה של תוכנת "פגאסוס" המשמשת למעקב מבית NSO הישראלית, פרסם אתמול (ד') מייסד טלגרם, פאבל דורוב, פוסט שכותרתו "וואטסאפ לעולם לא תהיה מאובטחת". הפוסט מלווה באיור שמדגים כיצד דורוב תופס את ההתנהלות של וואטסאפ - הנמצאת בבעלות פייסבוק, עם מידע ועם פרטיות של משתמשים.

 

פרטיות בפייסבוק לפי פאבל דורוב (צילום מסך)
פרטיות בפייסבוק לפי פאבל דורוב(צילום מסך)

 

"נראה כי העולם כולו הופתע לגלות שוואטסאפ מסוגלת להפוך כל מכשיר סלולרי לכלי מעקב", כתב דורוב, "אבל החדשות האלה לא הפתיעו אותי". דורוב ממשיך ושוטח כיצד חולשות אבטחה קודמות שהתגלו באפליקציית המסריםפ הפופולרית ביותר בעולם, היוו סימן לבאות. בנוסף, הוא מציין כי העובדה שוואטסאפ לא פועלת על בסיס קוד פתוח (בניגוד לטלגרם), מונעת מחוקרי אבטחה להתחקות אחר חולשות ופרצות בתדירות מספקת.

 

וואטסאפ (צילום: Shutterstock)
לעולם לא תהיה מאובטחת. וואטסאפ(צילום: Shutterstock)

 

דורוב מתאר כי אפליקציות מסרים וענקיות טכנולוגיה נדרשות כל הזמן לספק "דלת אחורית" בשירותים שלהן, שמיועדת עבור סוכנויות ביטחוניות וגופים ממשלתיים. "וואטסאפ ממשיכה להיות חופשיה לשימוש במקומות כמו רוסיה ואיראן, שם טלגרם חסומה לגמרי". דורוב מסביר שהגישה שיש לשלטונות אל תוך האפליקציה ואל המידע שמועבר בה, הופכת אותה לראויה לשימוש גם במקומות שבהם המשטר רחוק מלהיות דמוקרטי. זאת, בניגוד לטלגרם, שלא מאפשרת גישה מהסוג הזה.

 

דורוב גם בחר להתעכב על נושא ההצפנה מקצה-לקצה. לטענתו, מדובר בתכסיס שיווקי, ורבים מהמשתמשים לא באמת מבינים את המשמעות של ההצהרה הזאת. "כשוואטסאפ הודיעה שהיא עוברת להצפנה, היא החלה לבקש ממשתמשים להקפיד ולגבות את ההודעות שלהם בשירותי ענן. וואטסאפ לא סיפרה למשתמשים שכאשר ההודעות מגובות על ענן - הן כבר ממש לא מוצפנות, האקרים וגם גופי ממשלה יכולים להיחשף לתוכן שלהן. עבודת שיווק גאונית", כתב.

 

  (צילום: shutterstock)
אפילו הפילוסופיה מועתקת. טלגרם(צילום: shutterstock)

 

אבל לא רק ענייני אבטחה העסיקו אותו. דורוב בחר לתקוף את וואטסאפ גם סביב פיתוח הפיצ'רים של האפליקציה, שלטענתו שואבת הרבה יותר מדי יצירתיות מטלגרם "עד לפרטים הכי קטנים". החל מהודעות שנמחקות ועד לכלי ניהול הקבוצות. דורוב טוען כי ההכרזה של פייסבוק, על שינוי כיוון שיהפוך את החברה ואת השירותים שלה למוצפנים, מאובטחים יותר וזמניים - גם היא תולדה של העתקה בוטה של הפילוסופיה הבסיסית של טלגרם. "עידן תאוות הבצע והצביעות עומד להסתיים", כתב דורוב, "ובמקומו יגיע עידן של פרטיות וחופש".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
טלגרם נגד וואטסאפ
צילום: shutterstock
מומלצים