שתף קטע נבחר

ממשרד התקשורת למשרד-על לטכנולוגיה

מסמך אסטרטגי חסוי שהוכן בחודשים האחרונים מעלה כי במשרד מתכננים בין היתר להקים גוף לאסטרטגיה וחדשנות דיגיטלית, לרכז את עבודת הממשלה בעולם הדיגיטל ולאחד בין הרגולטורים של שידורי הטלוויזיה והרדיו

משרד התקשורת פועל להפיכתו למשרד-על שיפקח על כל תשתיות התקשורת והשידורים במדינה, ויכלול את כל הגופים הממשלתיים העוסקים בשינויים הטכנולוגיים - כך עולה ממסמך אסטרטגי חסוי, שהוכן במשרד בחודשים האחרונים והגיע לידי "ממון".

משרד-העל החדש יוקם עם הרכבת הממשלה הבאה וייקרא "משרד התקשורת והחדשנות הדיגיטלית". לצורך היישום יוקם צוות היגוי מיוחד שיגבש את המבנה הארגוני החדש, את הסדרי העבודה עם עובדי הגופים שיעברו שינוי, וילווה את ההקמה. בנוסף, יהיה צורך לבצע גם התאמות ושינויים בחוק.

 

גבר מתלבט ברכישת טלוויזיה (צילום: shutterstock)
הרגולטורים יאוחדו?(צילום: shutterstock)

  

טיוטת המסמך מופצת בימים אלה בין בכירים במשרדים הרלוונטיים. לפי מנסחיו, המטרה היא ליצור "ראש חץ ממשלתי", שיפתח מומחיות בעולם הדיגיטלי, ירכז את עבודת הממשלה בתחום ויסייע למשרדים להתמודד עם השינויים המתחוללים בעידן הדיגיטלי. זאת, במקביל להתוויית "כללי משחק" לתחרות בשוק ופיקוח עליהם.

 

חובה: מנהלה דיגיטלית

לפי מבנה המשרד המוצע, מתחת לשר החדש תפעל "רשות שידורים ומועצת שידורים", לצד המנכ"ל. למטה המשרד יצורף לראשונה גוף אסטרטגיה וחדשנות דיגיטלית. המטה יחלוש על שני מינהלים: מינהל הטלקום (המטפל בתקשורת - הנדסה, פיקוח, רישוי, ספקטרום) ומינהל הדואר, ולצידם - על רשות התקשוב הלאומית (שמפעילה את שירותי gov.il), וכן על מיזם "ישראל דיגיטלית". 

 

שני הגופים האחרונים, שהוקמו בזמנם על מנת לקדם את השירותים לאזרח, אינם מהווים כיום חלק מן המשרד ויהיה צורך להכפיפם אליו. במקביל, כל משרדי הממשלה, השלטון המקומי והעיריות יידרשו להקים מנהלה דיגיטלית אשר תעבוד בשיתוף פעולה עם המשרד.

 

נתי כהן, מנכ
נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת(צילום: אוראל כהן)

  

"מציאות דרמטית חדשה"

בשלב השני ייבחן איחוד הרגולטורים בתחום שידורי הטלוויזיה והרדיו בארץ לגוף עצמאי אחד. הצורך ברור: בעוד שההתפתחות הטכנולוגית והתחרות בתחום הטלוויזיה גוברות, הרגולציה על השידורים מתחלקת עדיין בין שלושה גופים שונים: הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, המועצה לשידורי כבלים ולוויין ו תאגיד השידור "כאן". שלושתם נעדרים ראייה אסטרטגית כוללת, וכל גוף פועל בנפרד. הדבר יוצר כפילות מיותרת. 

 

בהקדמה למסמך האסטרטגי, המתפרס על פני 37 עמודים, מציינים הכותבים את החשיבות ההולכת וגוברת של תחום התקשורת במשק - בכלכלה, בתחבורה, בתיירות, בחינוך, ברפואה, בתרבות, ובמגוון תחומים אחרים. מציאות דרמטית חדשה, המחייבת את הממשלה להתוות מדיניות דיגיטלית רחבה.

 

ממשרד התקשורת טרם התקבלה תגובה בנושא.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
ממשרד התקשורת למשרד-על לטכנולוגיה
צילום: shutterstock
מומלצים