שתף קטע נבחר

גם פייסבוק האזינה לשיחות של משתמשים

מאות עובדי קבלן האזינו לקובצי אודיו מאפליקציית מסנג'ר, בלי שהרשת החברתית הודיעה למשתמשים. המטרה: לבדוק אם ההקלטות תומללו כראוי באמצעות בינה מלאכותית (AI). פייסבוק: ההאזנה הופסקה לפני יותר משבוע

פייסבוק מקשיבה לכם: מאות עובדי קבלן של הרשת החברתית נשכרו על מנת להאזין להקלטות של משתמשים באפליקציית מסנג'ר ולתמלל אותן - כך חשף אמש (יום ג') אתר בלומברג. פייסבוק לא הודיעה למשתמשים כי בני אדם יאזינו להקלטות שלהם, וגם עובדי הקבלן לא ידעו לאיזו מטרה הם מתמללים את קובצי האודיו, שהכילו לעיתים תכנים גסים.

 

אפליקציית פייסבוק מסנג'ר (צילום: shutterstock)
מסנג'ר של פייסבוק(צילום: shutterstock)
בשנת 2015 הוסיפה פייסבוק למסנג'ר פיצ'ר שמאפשר לתמלל הקלטת אודיו, על מנת לשלוח אותה כהודעת טקסט. התמלול נעשה באמצעות בינה מלאכותית (AI), ופייסבוק העסיקה עובדי קבלן - לא ברור מאיזה שלב - על מנת לבדוק אם ההודעות מתומללות כראוי. עובדי הקבלן קיבלו את קובצי האודיו ללא פרטי הזיהוי של המשתמשים.

פייסבוק מסרה בתגובה לבלומברג כי אכן תמללה הקלטות של משתמשים, אך לא תעשה זאת יותר: "בדומה לאפל ולגוגל, הפסקנו את בדיקת האודיו על ידי בני אדם לפני יותר משבוע".

 

מארק צוקרברג (צילום: AFP)
מארק צוקרברג. ההאזנות הופסקו(צילום: AFP)
בחודשים האחרונים נחשף כי ענקיות הטכנולוגיה גוגל, אפל ואמזון נהגו גם הן להאזין להקלטות של משתמשים - פרקטיקה שלטענת המבקרים פוגעת בפרטיות. אפל וגוגל הודיעו כי יפסיקו לעשות זאת, אך אמזון הודיעה כי תאפשר למשתמשים להחליט שאינם מעוניינים שהקלטותיהם יועברו לבדיקה אנושית.

 

אחת מתיאוריות הקונספירציה המפורסמות לגבי פייסבוק היא שהרשת החברתית נוהגת להאזין לשיחות של משתמשים באמצעות המיקרופון של הסמארטפון, על מנת להציע להם פרסומות ממוקדות בהתאם לנושאי השיחה שלהם. פייסבוק הכחישה את הטענה הזאת מכל וכל, כולל בשימוע של המנכ"ל מארק צוקרברג בקונגרס בשנה שעברה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אפליקציית מסנג'ר
צילום: shutterstock
מומלצים