שתף קטע נבחר

מדריך: להזרים מוזיקה מהטלפון לרמקולים

חולמים ללחוץ "פליי" בטלפון ושהשירים האהובים עליכם יתנגנו בבית? אנחנו כאן בשבילכם: איזו אלטרנטיבה יש לתקן הבלוטות' הוותיק, מה זה Multi-Room ואיזה רמקול חכם לא יידע לשאוב מוזיקה מחשבון הספוטיפיי שלכם? כל מה שצריך לדעת

המהפכה בהרגלים של צריכת מוזיקה הגיעה לישראל אחרי ארה"ב ומערב אירופה, אך בשנים האחרונות גם אנחנו למדנו שבמקום לתחזק ספריית שירים מקומית - אפשר פשוט ללכת לשירותי ענן. בהתחלה היו אלה חברות הסלולר הישראליות שהשיקו שירות מוזיקה (סלקום ווליום, מיוזיקס של פלאפון), ואז הבינלאומיים הגיעו: יוטיוב, אפל מיוזיק, ספוטיפיי ודיזר הם חלק מהשירותים העולמיים שזמינים כאן בצורה רשמית והרשימה הולכת גדלה - רק החודש התווסף אליהם גם שירות המוזיקה של יאנדקס הרוסית.

 

רמקול חכם וסמארטפון (צילום: shutterstock)
מהסמארטפון לרמקול(צילום: shutterstock)

 

אם במקרה של מחשבים, סמארטפונים וטאבלטים השימוש בכלים האלה די ברור - מורידים אפליקציה ומתחילים לשמוע - הרעיון של השמעת מוזיקה משירותי ענן ברחבי הבית עודנו רחוק מלהיות טריוויאלי. מה צריך כדי להתגבר על הבעיות? בעיקר הבנת המגבלות של הפתרונות השונים, ומוכנות להתפשר. גם צירופי מכשיר-שירות "מושלמים" שעובדים אחד עם השני בצורה חלקה, יכולים להפוך לסיוט אם אתם מחליפים רק חלק בודד במשוואה.

 

בלוטות': נפוץ מאוד, לא מתקדם מספיק

תקן ה-Bluetooth הוותיק משמש אותנו להעברת צליל מטלפון למקור חיצוני כבר שנים רבות, כשעם הזמן הוא הלך והשתדרג כדי לאפשר שידור באיכות גבוהה יותר ויותר. גם היום תומכים מרבית הרמקולים החכמים, הרמקולים הניידים, רסיברים של קולנוע ביתי, קונסולות משחק ומוצרים אחרים בבלוטות'.

 

אם היתרון בשימוש בבלוטות' הוא התמיכה הרחבה, החיסרון הוא טרחת ההתחברות. רוצים להזרים מוזיקה מאפליקציה בטלפון לרמקול חדש? תצטרכו לעבור תהליך בו השניים מזהים אחד את השני ויוצרים חיבור. לאחר מכן, תצטרכו לחבר ולנתק את המכשיר לרמקול בצורה חצי-ידנית דרך ההגדרות או באמצעות הדלקה/כיבוי של הרמקול.

 

Apple HomePod  (צילום: shutterstock)
Apple HomePod (צילום: shutterstock)

 

בימינו, תקנים חדשים יכולים לייתר את הצורך בבלוטות' ולהעביר את הצליל (או הווידאו) על גבי רשת ה-WiFi הביתית. בחלק מהמקרים, לא תצטרכו אפילו מכשיר שיתווך בין הרמקול לאינטרנט, אלא תוכלו לחבר ביניהם ישירות ולבקש השמעת מוזיקה באמצעות פקודות קוליות.

 

איירפליי 2 וגוגל קאסט: הפתרונות הנפוצים  

גוגל קאסט (Google Cast) הוא תקן של גוגל להעברת שידורי וידאו ואודיו דרך רשת האינטרנט הביתית. אם יש לכם בבית רמקול חכם של גוגל, רמקול תומך של יצרנית אחרת, מכשיר כרומקאסט אודיו שתפקידו להפוך רמקולים לחכמים, או כרומקאסט וידאו שעושה את אותו הדבר לטלוויזיה - תוכלו להזרים אליהם תוכן מהאפליקציות התומכות (רוב יישומי המוזיקה בשוק) או מתוסף לדפדפן כרום. לעיתים יש מגבלות על ההזרמה - תוכן וידאו מיוטיוב לא תוכלו להזרים למכשירים ללא מסך, בלי מנוי לאפליקציית פרמיום של יוטיוב. אפל מיוזיק, יש לומר, לא תומכת ב-Google Cast גם על מכשירי אנדרואיד.

 

אייפליי 2 היא הגרסה החדשה של התקן המתחרה מבית אפל. היא נתמכת על ידי מכשירי אפל עצמם (אייפון, אייפד, מק, אפל TV), רמקול ה-Homepod החכם של אפל, רסיברים של קולנוע ביתי, וכן מספר רמקולים של חברות כמו סונוס ו-B&O.

 

 

היתרון הבולט בתקנים האלה על פני בלוטות' הוא לא רק בכך שהמכשיר שמזרים את התוכן לא צריך להיות קרוב לרמקול, אלא גם בכך שאפשר לשדר את אותו תוכן למספר רמקולים בו זמנית. היכולת הזו, שנקראת Multi-room, מאפשרת לכם להגדיר קבוצות של רמקולים באפליקציה ייעודית, ואז לקבוע לאילו קבוצות או רמקולים בודדים תישלח המוזיקה.

 

בפועל, בדרך כלל הזרמת מוזיקה לרמקולים ברשת הופכת לעניין של לחיצת כפתור אחת או שתיים בתוך אפליקציית המוזיקה (או, באפל, במרכז הבקרה של המכשיר) וקביעת הרמקולים שאליהם היא תוזרם. כמה שניות לאחר מכן, הרמקול מתעורר לחיים ומתחיל לנגן.

 

רמקולים חכמים: בלי ידיים

הרמקולים החכמים של אמזון, אפל וגוגל לא זמינים בארץ באופן רשמי, אך אם תייבאו אותם, תגלו את עולם הפקודות הקוליות. כל אחד מהרמקולים החכמים תומך במספר שירותי מוזיקה, ומאפשר לכם להגיד בקולכם איזה שיר תרצו לשמוע - בלי התעסקות עם אפליקציות או מסכים חיצוניים. עם זאת, אף רמקול לא כולל תמיכה מושלמת, בעיקר כשהוא נמצא בישראל.

 

Sonos One (צילום: shutterstock)
Sonos One(צילום: shutterstock)
 

 

כך, הרמקולים של גוגל יוכלו למצוא שירים בחשבון ספוטיפיי שלכם, אבל לא בחשבון דיזר (למרות שדיזר כן נתמך על ידי הרמקול בשווקים אחרים) או אפל מיוזיק, והרמקולים של אפל יידעו לשאוב מוזיקה מאפל מיוזיק אבל לא יידע להתמודד עם ספוטיפיי. הרמקולים של אמזון יכולים להתחבר לספוטיפיי ודיזר (ובקרוב גם Tidal), אבל לא לאפל מיוזיק. לכולם יש עוד שירותים נתמכים, אבל אלה לא זמינים בישראל בצורה רשמית. באתרים הרלוונטיים תוכלו למצוא את הרשימות המלאות, אם יש לכם חשבונות ממדינות אחרות.

 

ומה עם הטלוויזיה?

אם יש לכם רסיבר מהשנים האחרונות שמחובר לטלוויזיה, הוא כנראה תומך כבר בבלוטות', ואולי אפילו כולל אפליקציית ספוטיפיי מובנית. כמו כן, אם מחובר לטלוויזיה שלכם התקן כרומקאסט שעולה 35 דולרים, תוכלו להזרים אליה תוכן דרך גוגל קאסט - כולל תכני וידאו מיוטיוב. בחלק מדגמי הטלוויזיות מהשנים האחרונות, כרומקאסט כבר מובנה בתוך המכשיר, ויש גם ממירים - בתוכם גם ה-Mi Box הפופולרי - שמתפקדים ככרומקאסט.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
להזרים מוזיקה מהטלפון לרמקול
צילום: shutterstock
מומלצים