שתף קטע נבחר

שעון שכיף לענוד: Galaxy Watch Active

השעון החכם החדש של סמסונג כמעט בלתי מורגש על היד שלכם ויכול להפוך את הפעילות הגופנית שלכם למהנה ויעילה יותר. בניגוד להצהרות, לחץ דם הוא לא בדיוק מודד, וגם הטעינה האלחוטית היא לא משהו שהיינו מתפארים בו

Galaxy Watch Active של סמסונג הוא שעון חכם שמספק תמורה טובה למחיר שלו עבור משתמשי אנדרואיד, וזה ממש לא פשוט. למרות שהשעונים האלה מלווים אותנו כבר חצי עשור בתצורתם הנוכחית - עם מסכי מגע, חיבור לסמארטפון ואפליקציות - יצרנים רבים עדיין מתקשים לפצח את עניין התמורה. חלק מהדגמים יקרים יחסית למה שהם מציעים, אחרים לא מציעים מספיק על מנת להיות אטרקטיביים.

רק לפני חצי שנה השיקה סמסונג את ה-Galaxy Watch - האח הגדול של ה-Watch Active. זהו שעון חכם איכותי ומתקדם, אך גם יקר (כ-1,700 שקלים בישראל) וכזה שלא ממש ברור למי הוא מיועד. הדגם החדש, שיימכר במקביל ואינו מיועד להחליף את אחיו הגדול, מציע כמעט את אותן יכולות במחיר נמוך משמעותית, כ-1,000 שקלים. ההפרש במחיר, לצד אלמנטים נוספים, עושים את ההבדל.

 

Galaxy Watch Active (צילום: סמסונג)
תמורה טובה למחיר. Galaxy Watch Active(צילום: סמסונג)

 

אך לפני שנגיע לתכונות ומפרטים טכניים, כדאי לומר שמדובר בשעון שפשוט כיף לענוד. גוף האלומיניום שלו מינימליסטי, אינו בולט לעין ולא מפריע ליד. המסך צבעוני ובהיר, עם תצוגה קריאה וחדה שמאפשרת לראות מידע בקלות, אפילו שמדובר במסך קטן יחסית - רק 1.1 אינץ'.

 

25 גרם בלי הרצועה

והמשקל, הו המשקל. ה-Watch Active שוקל 25 גרם בלי הרצועה, ו-50 גרם עם רצועת סיליקון. זה חצי ממשקל ה-Galaxy Watch הרגיל, וההבדל הזה מורגש בהחלט - במיוחד אם אתם רוצים להשתמש בשעון כדי למדוד שינה. גם לאורך היום הוא כמעט לא מורגש, אם התרגלתם לשעון כבד יותר. אם אתם לא רגילים ללכת עם שעון, מדובר בחוסר נוחות מינימלי.

 

Galaxy Watch Active (צילום: דניס ויטצ'בסקי)
עם האח הגדול, Galaxy Watch(צילום: דניס ויטצ'בסקי)
 

 

בתוך הגוף הזה, כאמור, הצליחה סמסונג להכניס כמעט את כל הדברים שיש ב-Galaxy Watch. מד דופק, חיבור רשת אלחוטי, מקלט GPS, מעבד כפול-ליבה, 4 גיגה בייט של זיכרון ונפח אחסון של 756 מגה בייט - זהו אותו מפרט. התוצאה היא שעון שעובד מהר ולא מגמגם גם כשהוא מריץ אפליקציות. אבל שיקולי הגודל והמחיר כן הובילו לפשרה אחת כואבת - ביטול המסגרת המסתובבת.

 

נסביר: ב-Galaxy Watch, כמו גם בדורות הקודמים של שעונים חכמים מבית סמסונג, סביב מסך המגע ישנה מסגרת מסתובבת שמאפשרת לשלוט בממשק של השעון בלי לגעת במסך. ב-Watch Active, השליטה מתבצעת רק באמצעות ממשק המגע ושני כפתורים פיזיים על השעון.

 

 

שליטה בשעון חכם באמצעות כפתורים ומסך מגע זה לא דבר רע בהכרח, אבל מערכת ההפעלה Tizen שמותקנת על ה-Watch Active נבנתה עבור שעונים עם מסגרת מסתובבת. זו הדרך הנוחה ביותר לעבור בין מסכים ובין אופציות בכל מסך בשעונים האלה. כשהיא נעלמת, זה לא סוף העולם - אבל חסרונה מורגש. פעולות שקל מאוד לבצע ב-Galaxy Watch, כמו גלילה בין ההתראות, קצת יותר מסובכות כאן.

 

האמת היא שמדובר בחיסרון רק אם משווים את ה-Watch Active לאחיו הגדולים. בהשוואה לשעוני Android OS, עדיין מדובר בחוויה טובה יותר ומערכת הפעלה בוגרת יותר. עם זאת, העובדה שמדובר במערכת הפעלה של סמסונג ולא בגרסה לבישה של אנדרואיד מובילה לתמיכה מוגבלת יותר מצד יצרני אפליקציות. אתם תמצאו כאן את ספוטיפיי, למשל - אבל לא את ג'ימייל או טלגרם. כמובן שכאשר השעון מחובר לטלפון שלכם, זה לא בדיוק משנה. הוא יכול לשקף כל התראה שהטלפון מקבל ומאפשר לכם לקרוא אותה. הבעיה היא כשאתם רוצים שהאפליקציה תפעל בנפרד מהטלפון.

 

Galaxy Watch Active (צילום: דניס ויטצ'בסקי)
איפה המסגרת המסתובבת? Galaxy Watch Active(צילום: דניס ויטצ'בסקי)
 

הצד השני והחיובי של המטבע הוא היכולות המובנות בשעון. מעטים הם השעונים החכמים שיכולים לזהות פעילות באופן אוטומטי ומדוייק כמו ה-Watch Active. אתם בהליכה או ריצה? הוא יציג מסך מיוחד שמראה את מספר הצעדים שלכם והזמן שעבר מתחילת הפעילות. לא זזתם הרבה זמן? הוא יציע לכם לעשות תרגיל מתיחות. קמתם אחרי ישיבה ארוכה והתחלתם ללכת? השעון יגיד לכם "כל הכבוד". זה חביב, יעיל למי שמתעמל, ומאפשר לשעון להציג ערך מעבר להצגת התראות מהטלפון.

 

פעילויות כמו הליכה וריצה מזוהות אוטומטית, אך יש כמה עשרות סוגי פעילות נוספים שנתמכים אם רק תגידו לשעון שזה מה שאתם עושים. הוא ימדוד כמה בריכות שחיתם, יגיד לכם כמה קלוריות שרפתם בכפיפות בטן ויספר לכם מה היה הדופק במכונת החתירה, למשל. מדידת דופק, אגב, היא משהו שהשעון עושה כל הזמן - אבל בזמן פעילות ספורטיבית הוא מעלה את תכיפות המדידה.

 

מודד לחץ דם? לא בדיוק

אם עקבתם אחרי מה שסמסונג אמרה אודות ה-Watch Active, יש נושא שעליו אתם כנראה מחכים לקרוא - מדידת לחץ דם. באירוע ההשקה, וכן בהודעה לעיתונות, טענה סמסונג כי השעון הזה יהיה מסוגל למדוד לחץ דם. זה אינו שקר, אבל מדובר בהצהרה מעט מטעה. לא מדובר בתכונה מובנית בשעון, אלא בניסוי שאותו עורכת סמסונג בעזרת בית חולים אמריקאי.

 

אם תירשמו לניסוי, ויש לכם בנוסף לשעון הזה מכשיר תואם (סדרת גלקסי S9 או S10), ואתם נמצאים בארה"ב, תוכלו להוריד לשעון אפליקציה שתנסה למדוד לחץ דם באמצעות החיישן שמשמש לבדיקת דופק. עדיין תצטרכו לכייל את הבדיקה באמצעות מד לחץ דם רגיל, היות והשיטה בה האפליקציה משתמשת מודדת רק שינויים ולא ערכים אבסולוטיים. אך האפליקציה המדוברת לשעון לא זמינה בחנות הישראלית, וגם אם הניסוי הזה יצליח, אנחנו עדיין רחוקים מיישום צרכני מלא של היכולת הזו.

 

סתירה מינורית נוספת בין ההכרזות של סמסונג לבין המציאות היא ההכרזה כי השעון הזה תומך בהטענה אלחוטית בתקן Qi, שהפך לסטנדרט בתעשייה. תיאורטית, זה נכון. מעשית, השעון לא מתמודד היטב עם רבים מהמטענים הזמינים בשוק היום. אפילו הטענתו באמצעות גלקסי S10 - המכשיר הראשון של סמסונג שיכול להטעין אחרים בצורה אלחוטית, אשר בוודאות תומך בהטענת השעון הזה - היא עניין לא קל, כי קשה למקם אותו נכון. המטען המצורף, לעומת זאת, עובד בצורה מושלמת.

 

Galaxy Watch Active (צילום: דניס ויטצ'בסקי)
Galaxy Watch Active(צילום: דניס ויטצ'בסקי)

 

זה קצת חבל כי השעון הזה יכול לשרוד יום וחצי-יומיים על סוללה, לא יותר מזה. אם היה תומך במטענים אלחוטיים בצורה טובה יותר, היה קל יותר להטעינו במהלך היום. במצב הנוכחי זה מסובך, ודורש מטען תואם או התעסקות לא כיפית במיוחד עם מיקום השעון על משטח ההטענה. לא ברור אם זו בעיית תוכנה, או שמא השעון פשוט קטן מכדי לתמוך במשטחי הטענה רגילים.

 

החסרונות האלה מציקים, אבל הם לא משנים את הרושם הכללי - זה שעון שכיף לענוד וכיף להשתמש בו. כל עוד אתם מצפים לצמיד כושר משודרג, שעולה כמו צמיד כושר משודרג ויודע גם להציג התראות מהטלפון - ה-Watch Active לא יאכזב אתכם.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סמסונג
שעון שכיף לענוד: Galaxy Watch Active
צילום: סמסונג
מומלצים