שתף קטע נבחר

גם הבית שלכם יכול להיות חכם

בית חכם זה לא רק לעשירים: בדקנו מנורה, מטהר אוויר, מתג לדוד ואפילו מחברת - כולם מוצרים חכמים במחיר של עד 800 שקלים

כשחושבים על "בית חכם ", אחת ההנחות הרווחות היא שמדובר ברעיון שעבור רובנו הוא בלתי מושג: וילות רחבות ידיים, חדשות מהניילונים, עם מערכות מתקדמות שמנוהלות דרך מסכי מגע מבריקים וסורקי טביעת אצבע על כל מנעול. הייטק. אבל האמת היא שאפשר, גם בתקציב מוגבל ובמסגרת של דירה שכורה בגודל ממוצע, להכניס כמה שיפורים קטנים שיהפכו את המרחב הביתי להרבה יותר חדשני וחכם. בדקנו כמה מוצרים - כולם מתחת לתקרת המחיר של 800 שקלים, ומצאנו שחלקם ממש יכולים לשדרג לכם את החיים. זו לא תהיה החווייה היוקרתית שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם - אבל זה יהיה צעד בכיוון הנכון.

 

לחלום חכם

עכשיו מותר להודות - המחשבה הראשונה שקופצת לראש כשחושבים על מנורת לילה חכמה, היא "למה בכלל צריך את זה". אבל כמו הרבה מוצרים חכמים - אחרי שמתרגלים קצת קשה לוותר. מנורת הלילה החכמה של שיאומי, Mi Bedside Lamp, הנמכרת בארץ על ידי היבואנית המילטון, היא תוספת מפתיעה לחדר השינה. העיצוב נקי לגמרי, ככה שאם אתם מוטרדים מהשילוב עם יתר הפריטים - הסירו דאגה. היא מתחברת לחשמל ומופעלת על ידי מגע בחלקה העליון. אפשר לבחור כאן מבין 16 מיליון צבעים, להגדיר בעצמכם מצבים וכמובן - להפעיל אותה מרחוק באמצעות אפליקציה, תנאי למוצרים חכמים. אומנם היא מוגדרת כמנורת לילה - אבל היא לגמרי משדרגת גם כשהיא מוצבת על מדף בסלון, כשעוברים למצב צבירה נוזלי בסוף יום עבודה.

 

מחיר מומלץ: 239 שקלים.

 

אפילו יותר כייפית בסלון. מנורת לילה חכמה (צילום: יח"צ)
אפילו יותר כייפית בסלון. מנורת לילה חכמה(צילום: יח"צ)

 

געגועים לאקדמיה

למחברת החכמה (כן, מתברר שיש דבר כזה) Rocketbook יש קטע. מצד אחד היא מושלמת עבור כל מי שמתקשים להיפרד מהפעולה הרומנטית של כתיבה ידנית, מצד שני - אלה בדרך כלל אותם אנשים שלא ימהרו להתנסות בטכנולוגיה חדשה. הקונספט די פשוט: כותבים, סורקים עם האפליקציה ומקבלים מיד גרסה דיגיטלית של הקובץ לאן שרוצים. הסריקה נעשית באיכות שאי אפשר למצוא באפליקציות לסריקה של דפים רגילים, ואפשר להגדיר מראש שורה של שירותי אחסון - מייל, דרופבוקס או וואן דרייב למשל, כך שבאמצעות סימון אחד הסריקה מגיעה ליעד. אפשר לכתוב איתה רק בעט Frixion, והיא מגיעה עם מטלית מחיקה. כי הרוקטבוק היא לא רק חכמה אלא גם סביבתית ורב-פעמית. ההתעסקות בה בעיקר מעוררת נוסטלגיה לימים הסטודנטיאליים - אז היא הייתה יכולה להיות כפתרון מושלם. גם מעצבים ומאיירים הם קהל יעד רלוונטי.

 

מחיר מומלץ: מחברת סטודנטים: 150 שקלים; מחברת מנהלים - 145 שקלים; פנקס - 80 שקלים.

 

למה לא כשהייתי סטודנטית? מחברת חכמה (צילום: הגר בוחבוט)
למה לא כשהייתי סטודנטית? מחברת חכמה(צילום: הגר בוחבוט)

 

סוויץ' בראש

אם היה צריך לבחור מוצר אחד חכם שהוא בגדר משנה חיים - זה היה הסוויצ'ר. המתג החכם לדוד הוא פיתוח ישראלי, והוא מצליח לחסוך את משבצת ההמתנה הכי מעצבנת בחיים - לחכות למים חמים במקלחת. התנסינו ב-Switcher 2.0, שנראה הרבה יותר אלגנטי ממתג רגיל ומאפשר שליטה מרחוק באמצעות אפליקציה. אבל היום כבר יש גרסה חדשה - Switcher Touch, שגם נראית יותר טוב וגם מתנהגת יותר חכם - אפשר לבצע פעולות קוליות למשל, אבל בינינו, זה לא באמת משנה על איזה דגם תבחרו ללכת. האתגר היחיד עם המוצר הזה הוא הסוויץ' שצריך לעשות במוח כדי להיזכר כל פעם שאפשר להדליק את הדוד גם מהדרך הביתה. אחרי שמתרגלים לזה - לחכות למקלחת נראה כמו הדבר הכי פרימיטיבי בעולם.

 

מחיר מומלץ: 299-329 שקלים (תלוי בגרסה).

 

מתג חכם לדוד (צילום: רועי מזרחי)
משנה חיים. סוויצ'ר טאץ'(צילום: רועי מזרחי)

 

נאחז באוויר

מטהר אוויר חכם זה כבר ממש מותרות, אבל גם כאן מדובר בשדרוג מעניין. אם אתם ממילא חיים עם מטהר אוויר - אין סיבה שהוא לא יהיה מחובר לרשת ה-WiFi הביתית. בדקנו את Mi Air Purifier 2S של שיאומי, באדיבות היבואנית המילטון. גם כאן מדובר בעיצוב כל כך מינימלי שאין שום סיכוי שהוא יפריע לכם מבחינה דקורטיבית. מה שכן, מדובר במכשיר שהנוכחות שלו מורגשת. אם זה בית שמעשנים בו - הוא נכנס לפעולה בצורה תדירה, והאמת שהוא די רועש. מצד אחד - הוא אידיאלי לדירות קטנות יותר, כי ככה תהליך הטיהור והבישום קורה יחסית מהר ובצורה מורגשת. מצד שני - התחושה היא שבבית גדול יותר הנוכחות שלו הייתה פחות מפריעה. כמו בכל המוצרים של שיאומי, גם כאן השליטה מתבצעת באמצעות אפליקציית Mi Home. כשיש כמה מוצרים שונים אפשר לחבר את כולם - וזה די נוח. למרות זאת, כדאי לשים לב שמדובר באפליקציה פולשנית במיוחד, שדורשת הרבה מאוד הרשאות גישה למכשיר.

 

מחיר מומלץ: 749 שקלים.

 

מטהר אוויר חכם שיאומי (צילום: יח
נעים, אבל מורגש. מטהר אוויר חכם שיאומי(צילום: יח"צ)

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים