שתף קטע נבחר
הבלתי מדולגות

שאט אפ: שפיטה כובשת את מדד הפרסומות

החידוש המרענן של הדיווה הפופולרית ל"אמור שלום" כובש את מדד הפרסומות של ynet ויוטיוב לחודש יוני. וגם: הדאבל של מקדונלד'ס, הבחורים של גולדסטאר, שרית חדד בקמפיין של שופרסל ועוד פינוק מילקי של רועי כפרי. אלה הפרסומות שהצמידו אותנו למסך

 

בשיתוף YouTube

 

פרסום בפלטפורמות דיגיטליות הוא כמו טלוויזיה על ספידים: כשלצופים יש אפשרות פשוט לדלג על כל פרסומת, זה מחייב אותנו ליצירתיות גדולה יותר, שמגיעה מהר יותר. תשומת הלב של הצופים מוכרחה להינעל על הפרסומת כבר בשניות הראשונות, כדי להבטיח שהצופים יישארו בסביבה ושאף אחד לא ילחץ על כפתור ה"דלג". הדרך הכי טובה לעשות את זה, היא באמצעות פתיחה עוצמתית שמשאירה חותם, וניגשת מיד ללב העניינים. קחו למשל את הפרסומת שכבשה את המדד של יוטיוב ו-ynet לחודש יוני - בכיכובה של הדיווה הכי פופולרית בישראל, שפיטה.

 

בטרמינל X ביקשו לחבור לשפיטה לצורך קמפיין שהמטרה המרכזית שלו היא פיתוח מודעות גבוהה למותג בקרב הצרכנים. "אנחנו תמיד אומרים שאנחנו קמים בבוקר כדי לשבור את הסטטוס-קוו של התעשייה", מסבירה מיכל רביב, סמנכ"לית השיווק בטרמינל X, "ושפיטה נראית לנו דמות כזו בדיוק, ולכן חברנו אליה. היא דומה לנו - היא מהפכנית, תזזיתית ובינלאומית. רצינו להתכתב עם האירוויזיון, ונפל לנו האסימון על השיר 'אמור שלום', היא מאוד התלהבה אז באמת הלכנו ביחד לקמפיין".

 

השיתוף של שפיטה כלל גרסת כיסוי ללהיט האירוויזיוני, אבל גם פרסומת. "את השיר היא כבר שרה בהופעות, ואנחנו יצרנו גם גרסת פרסומת קצרה יותר שמתייחסת לקאבר. מצאנו שהקמפיין הצליח מאוד בכל המדדים שלנו - גם במכירות וגם בטיפוח המודעות למותג. שפיטה באמת הצליחה לבלוט - שזו אחת המשימות הכי קשות היום, ולא משנה אם מפרסמים בטלוויזיה או ביוטיוב. להצליח להשאיר חותם זו משימה שרק הולכת ונהיית יותר קשה".

 

 

במקום השני מתמקמת שוב מקדונלד'ס ישראל, עם קמפיין הדאבל-דאבל - מוצר חדש שכולל לא פחות מארבע קציצות. גם את ההצלחה הזו אפשר לרשום לזכותם של סוויסה ומישה פיל, ששוב מוכיחים שהם יודעים בדיוק איך לדבר לקהל היעד - בגובה העיניים, עם הרבה הומור וביט שאי אפשר שלא לזוז איתו. מספר הצפיות הכולל של הקמפיין כבר חצה את רף הארבעה מיליון, ואנחנו רק רוצים לקוות שעוד להיטים דומים של סוויסה ימשיכו לצוץ ברשת.

 

 

במקום השלישי מתמקמת גולדסטאר, עם עוד קמפיין שפשוט אי-אפשר שלא לדבר עליו. "איפה הם הבחורים ההם?" הצליח שוב לעורר שיחות ודיונים בפינות הקפה וברשתות החברתיות, וזה לא מפתיע. בפעם הראשונה המותג עושה שימוש בנקודת המבט הנשית, וכרגיל - יש מי שאהבו, יש מי שלא כל-כך צחקו, אבל אף אחד לא נשאר אדיש. בסך הכל גרף הקמפיין יותר מ-2.5 מיליון צפיות, מה שמוכיח שזו הייתה פרסומת שקשה מאוד לדלג עליה.

 

 

אל המשבצת הרביעית בטבלה הגיעה רשת שופרסל, שמשתוללת עם קמפיין לרגל חג השבועות באמצעות ביצוע של שרית חדד לקלאסיקה מוזיקלית אמיתית - "דברים שאותי משמחים". הפרסומת שואבת השראה מ"אליס בארץ הפלאות", כשהעולם החדש ששופרסל בוראת עשוי כולו ממוצרי הגבינות והבצק שלה, שמתכתבים בדיוק עם מאכלי החג. כמעט 2 מיליון צפיות נרשמו לקמפיין, שמעוצב כמו אגדה טעימה במיוחד.

 

 

את הטבלה החודשית סוגר יקיר המדור, רועי כפרי - האיש והמילקי, עם יותר מ-1.5 מיליון צפיות. הפעם, כפרי הוא יוטיובר כושל שמצלם סרטון אנבוקסינג - ואם עוד לא צפיתם בדבר הזה, מובטחות כמעט שלוש וחצי דקות של להחזיק את הבטן מרוב צחוק. אגב, גם דור מוסקל מערוץ הכיבוד כאן, למקרה שלא נקרעתם מספיק.  

 

 
מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet מבוסס על מדד עולמי של גוגל ויוטיוב, שמשקלל מספר קריטריונים, כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאייטיביות ביותר. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל ובין הקריטריונים שנלקחים בחשבון - מספר הצפיות המשוקלל, משך הזמן מהסרט בו אנשים צפו ואחוז הצפיות האורגניות.

 

בשיתוף YouTube

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: shutterstock
מדד הפרסומות
צילום: shutterstock
מומלצים