שתף קטע נבחר

מסתמן: הטבות במקום סבסוד משכנתאות

במגעים שנערכו בסוף השבוע בין שר השיכון אטיאס למשרד האוצר, הושגו הסכמות ראשוניות, לפיהן הממשלה תקדם תוכניות חלופית ל"חוק המשכנתאות"

במקום סבסוד המשכנתאות - זוגות צעירים יקבלו הטבה בשווי של כ-100 אלף שקל. במשרד הבינוי והשיכון אומרים כי במגעים שנערכו בסוף השבוע בין שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס למשרד האוצר הושגו הסכמות ראשוניות לפיהן הממשלה תקדם תכנית חלופית ל"חוק המשכנתאות".

 

 

לפי הפשרה המסתמנת, המדינה תקצה לזוגות צעירים שירכשו דירה בפריפריה הטבות בשווי של כמאה אלף שקל. חלק הארי של הסכום יינתן בצורת מענק חד פעמי בעת רכישת הדירה. החלק השני יוקצה למעשה לפיתוח התשתיות באזור הרכישה, כדי להוזיל את עלויות הבניה ומחירי הפיתוח.

 

השר אטיאס מאמין שהתכנית תזרים דם חדש לבנייה בערים בפריפריה בהן יש ביקוש נמוך. בנוסף מדובר בהצעה, לדברי השר, שלא תוביל להעלאת המחירים כפי שהזהירו באוצר. לדברי המשרד, גם החלק השני של המענק - שיוקצה לפיתוח תשתיות - יקצץ את עלויות הבניה בעשרות אלפי שקלים, ויגביר את האטרקטיביות של אזורי היעד. התכנית תיושם ככל הנראה אך ורק בערים בפריפריה, ורק במקומות בהן תתבצע בנייה רוויה צפופה.

 

במשרד הבינוי והשיכון הביעו שביעות רצון מהיוזמה, אך הדגישו כי ההצעה עדיין לא גובשה סופית, וכי המגעים ימשיכו לאורך השבוע. במשרד גם מעריכים כי סבסוד הפיתוח יוביל לשדרוג משמעותי של התשתיות בערים בהן תיושם התכנית. עם זאת, גורמים באוצר הסתייגו מהיוזמה וציינו כי "כל מענק יכול לגרור עלייה במחירים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בנייה
צילום: מאיה קופרמן
שר השיכון אריאל אטיאס
צילום: אבישג שאר ישוב
מומלצים