שתף קטע נבחר

ממשיכים להזמין קפה: "יש דברים אקוטיים יותר"

הפרסום אודות סכנת העופרת במכונות הקפה לא מוציא את הישראלים אוהבי הקפה משלוותם. "כמעט בכל דבר היום יש סכנה להרעלה, אז מה, נעצור את החיים?" סיפרו לנו היום בבתי הקפה. ומה מספרים בעלי בתי הקפה על הקונים? צפו במשאל הרחוב שערכנו

מספר ימים לאחר פרסום אזהרת השימוש במכונות קפה בשל חשש להימצאות עופרת במים, הישראלים לא מגלים היסטריה וממשיכים לדרוש את ההפוך שלהם. "אנחנו לא חוששים", אמרו היום קונים בבתי הקפה. "כמעט בכל דבר היום יש סכנה להרעלה, אז מה, נעצור את החיים?". במקביל מדווחים מנהלי בתי הקפה על שינוי קל מאוד במכירות מאז הפרסום. צפו במשאל הרחוב:

 

סכנת עופרת במים של מכונות קפה

לפני מספר ימים פרסם משרד הבריאות אזהרה מפני שימוש במכונות קפה מדגמים מסוימים, בשל חשש להימצאות עופרת במים שהופקו מהן. מדובר במכונות בהן נעשה שימוש בעיקר בעסקים, כדוגמת בתי קפה. גורם במשרדי הממשלה אמר ל-ynet שכל תוצר של המכונות עלול להכיל עופרת: קפה, מים חמים ותה.

 

ממשרד הבריאות נמסר כי המכונות אשר בהן נמצאו עד עתה חריגות הן מדגמי "ביאנקי" שמיובא מאיטליה, בין היתר על ידי קפה עלית (שטראוס) ומי עדן (פאוזה), ו"לה פבוריטה" המיוצרות בישראל ואלפי יחידות שלהן נמצאות ברשתות בתי קפה ברחבי הארץ. יחד עם זאת, ברוב הרשתות הללו עדיין לא נבדקו המכונות.

 

בהודעה לעיתונות של משרדי הממשלה נמסר כי "בחלק מהמכונות שנבדקו, נמצאו רמות עופרת שעולות על המותר בתקן החל על מכונות הקפה, אשר מסתמך על הערכים הקבועים בתקנות בריאות העם (איכותם התברואית של מי שתייה ומתקני מי שתייה), תשע"ג-2013 (10ppb – מיקרוגרם לליטר), וכן מהרמות המרביות המותרות במשקאות, כפי שנקבע בקווים המנחים של משרד הבריאות (20ppb).

 

"בעקבות המידע שהצטבר, ולאחר התייעצות עם מומחים להנדסה, לטוקסיקולוגיה, ולבריאות הציבור, ובתיאום מלא בין משרדי הכלכלה והבריאות, הוחלט על ביצוע בדיקות פרטניות, לגילוי נוכחות מתכות כבדות במים המופקים ממכונות הקפה המוסדיות מאותם הדגמים. פעולה זו צפויה לארוך כחודש".

 

כמו כן, המשרדים ביקשו להדגיש כי "אין מדובר בסכנה מיידית. יחד עם זאת, במהלך תקופת ביצוע הבדיקות, ומטעמי זהירות מונעת, משרד הבריאות ממליץ להפחית ככל שניתן בשתיית קפה ממכונות מוסדיות - עד לקבלת תוצאות הבדיקה, ככל שהדבר מתאפשר. בנוסף, משרד הבריאות ממליץ לנשים בהריון להימנע, משתיית קפה ממכונות מוסדיות עד להודעה חדשה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים