שתף קטע נבחר
צילום: shutterstock

נתיבות: 270 דירות חדשות בצפון העיר

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בנתיבות אישרה מתן היתרי בנייה לשלושה מתחמי מגורים בבנייה רוויה בשכונת נווה שרון החדשה. בסך הכול תוסיף השכונה כ-3,000 יחידות דיור לעיר שמבקשת להכפיל את אוכלוסייתה

בנייה חדשה בעיר נתיבות: הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיר הדרומית אישרה באחרונה מתן היתרי בנייה לשלושה מתחמי מגורים בשכונת נווה שרון החדשה בצפון מערב העיר. מדובר בפרויקטים ראשונים בשכונה שקיבלו היתר בנייה, והקמתם תחל בקרוב בהיקף של 270 יחידות דיור. בסך הכול תכלול השכונה למעלה מ-3,000 יחידות דיור בבנייה צמודת קרקע ובבנייה רוויה בבניינים בני 10-12 קומות. היתרי הבנייה ניתנו עבור פרויקטים בבנייה רוויה בשלב זה.

 

כתבות נוספות במדור צנרת התכנון

 

במקביל, ל-ynet נודע כי העירייה סיימה את פיתוח התשתיות בשכונת נתיבות מערב, הליך שכלל סלילת כבישים, הקמת גינות ומדרכות וכן פיתוח תשתיות למוסדות חינוך וציבור כגון גני ילדים, ביוב, עבודות עפר ותאורה. בשכונה יוקמו גם מבני ציבור על שטח של 50 אלף מ"ר ושטחי מסחר בהיקף 35 אלף מ"ר.

נתיבות - מבט מעין הציפור (צילום: עיריית נתיבות) (צילום: עיריית נתיבות)
נתיבות - מבט מעין הציפור(צילום: עיריית נתיבות)

כמו כן, בקרוב צפויה הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל), שתפקידה לקדם תוכניות בנייה רחבות היקף בהליך מזורז, לאשר שלוש שכונות מגורים חדשות בעיר, שיוסיפו לה 13 אלף יחידות דיור. לאחר יישום תקנות שב"ס (הגדלת צפיפות המגורים), קיים פוטנציאל לתוספת של 14 אלף יחידות דיור, זאת במסגרת של התחדשות עירונית. צפי התכנון בשנים הקרובות עשוי להכפיל את אוכלוסיית נתיבות, העומדת כיום על 35 אלף איש.

 

לצד הרחבת היצע הדיור, בעירייה מתכננים להקים את פארק נחל בוהו על גדות הנחל שמתחיל בנתיבות ואורכו 12 ק"מ. הפארק ישתרע על שטח של לא פחות מ-900 דונם ועלות פיתוחו מוערכת ב-240 מיליון שקל. הוא צפוי לכלול את שמורת נחל בוהו, טיילת רחבת ידיים, אגם אקולוגי בשטח של 64 דונם, מתקני ספורט ושעשועים, שבילי הליכה ואופניים, מצפורים ומתחמי פיקניק. גשרים שייבנו מעל הנחל, יחברו את שכונת נווה שרון אל חלקי הפארק השונים וכן אל מרחבי העיר.

עבודות להקמת פארק נחל בוהו  (צילום: עיריית נתיבות) (צילום: עיריית נתיבות)
עבודות להקמת פארק נחל בוהו (צילום: עיריית נתיבות)

לדברי יולי חיימוביץ', מהנדס העיר נתיבות, "גיבשנו סטנדרטים של פיתוח וקצב ביצוע עבודות בשכונת נתיבות מערב, ובכוונתנו להמשיך לעמוד בסטנדרטים אלו בשכונות החדשות שייבנו, הכוללים תשתיות מוכנות ביום האכלוס, כגון כבישים, מדרכות, גינות, מתקני משחק, מוסדות חינוך (מעונות יום ובתי ספר על תיכוניים שכונתיים)".

 

גלעד יפרח, מנכ"ל חברת גלעד אחזקות הבונה יחד עם חברת אי.י.א. עדן את פרויקט MY - נתיבות החדשה בשכונת נווה שרון, סבור שהבנייה החדשה בעיר תמשוך זוגות צעירים. "אנחנו בונים דירות חדשות במחירים ברי השגה לאוכלוסייה המקומית וכן לצעירים שערים לתנופת הפיתוח והבינוי בנתיבות", הוא מסביר, "תנופה הכוללת הקמת אלפי יחידות דיור חדשות, השקעה בחינוך ואפשרויות תעסוקה שנפתחו בעקבות קו הרכבת לעיר ותשתיות תחבורתיות טובות לבאר שבע והמרכז".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עיריית נתיבות
נתיבות - מבט מלמעלה
צילום: עיריית נתיבות
מומלצים