שתף קטע נבחר

כך תשמרו על יחסים טובים עם הבוס

לומר את האמת כבר בראיון העבודה, לא ללכלך על החברה ברשתות החברתיות ולדווח על עבודה נוספת או על ניגוד עניינים. האמון הוא אחד הדברים החשובים במערכת היחסים עם מי שמשלם את המשכורת, ואם תצליחו לשמור על קשר טוב - הדבר ישתלם בעתיד. מדריך

המדריך ליחסים טובים. מילים רבות נכתבו על חשיבות האמון במערכת היחסים של העובד ומעסיקו. כך תשמרו על אוירה טובה ותוכלו להתקדם בתפקיד. יחסי עבודה אינם דומים למערכת יחסים עסקית רגילה.

 

מדריכים נוספים בערוץ הקריירה

כך תשמרו על דיסקרטיות בחיפוש עבודה

לדבר אל הלקוחות כמו נואמים מנוסים

כך מרחב העבודה יעזור במקסום התוצאות

 

במרבית המקרים, עובד מעוניין למצוא מקום עבודה שמאפשר לו תעסוקה לטווח ארוך, יציבות ואופציה לקידום. בנוסף, החובות המוטלות על הצדדים לא תמיד מבוססות אך ורק על הסכם עבודה. ישנן נורמות התנהגות שאין להן מקור ספציפי בחוק. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על יחסים תקנים עם מי שמשלם את המשכורת.

 

תחילת עבודה: בניית מערכת יחסים של אמון הדדי, כנות, הגינות ופתיחות מתבססת כבר מהשלבים הראשונים. הציפיה היא שהמתמודד יאמר את האמת בקורות החיים, בראיון, וכשהמעסיק יציג באופן הוגן את המשרה הפוטנציאלית.

  

גלישה באינטרנט בזמן העבודה: חלק מהמעסיקים טוענים כי עובדים הגולשים באינטרנט במהלך שעות העבודה גוזלים שעות עבודה מהמעסיק, לכן אם לא פורסם נוהל מסודר לגלישה - מומלץ להימנע כמה שאפשר.

 

בנוסף, ניתן לצפות כי העובד ימנע מהכפשת שמו של המעסיק ברשתות החברתיות, במיוחד כאשר הוא מזדהה כעובד חברה. במקרה והעובד לא שמר על הכללים, הוא יכול להיות חשוף לתביעה על הוצאת לשון הרע או להסתכן בפיטורים.

 

יחד עם זאת, יש לבחון את אופי התלונה. אם מדובר במחאה נגד תנאי העבודה והעובד ניסה תחילה להתלונן בפני המעסיק, אך לא נענה, בית הדין לעבודה יגלה הבנה גדולה יותר לשימוש ברשתות החברתיות.

 

שימוש במשאבי החברה: מהעובד מצופה להקפיד על אבטחת מידע, בכל הנוגע לחומרים הנוגעים לעבודתו ולא להשתמש בציוד החברה לצרכיו הפרטיים. כך לדוגמה סטודנט לא יצלם חומר לימודי במכונת הצילום של מקום עבודתו. יחד עם זאת, ניתן להשתמש באופן סביר בציוד, דוגמת טלפון או מייל, לצרכים שאינם קשורים לעבודה.

 

    (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

חובה לדווח על עבודה נוספת

שימוש בהקלטות במקום העבודה: לעתים עובדים עושים שימוש במכשיר הקלטה באמצעות המכשיר הנייד על מנת להקליט שיחות עם המעסיק. כאשר עובד מקליט באופן סדרתי שיחות - הדבר פוגע באופן חמור ביחסי האמון בין העובד למעסיק ועלול להוביל לחשדנות יתר ביחסי העבודה.

 

עבודה נוספת: עובד יכול לטעון כי מחוץ לשעות העבודה הוא רשאי לעשות כרצונו, לרבות לעבוד במקום אחר לצורך השלמת הכנסה. יחד עם זאת, כאשר עובד מועסק במשרה מלאה, המעסיק נוהג לדרוש מהעובד התחייבות כי לא יעסוק בשום עבודה נוספת, אלא באישור החברה.

 

בבקשה זו יש היגיון, כיוון שכאשר עובד מועסק במשרה מלאה הוא אמור להשקיע את כל מרצו בעבודה זו. משרה נוספת עלולה לפגוע בתפקודו ולגרום נזק למעסיק. לכן, כאשר מעסיק מגלה שהעובד הפר התחייבות זו ועבד במקום אחר ללא ידיעתו - הדבר עלול להוביל לשיחת אזהרה או לפיטורים.

 

ניגוד עניינים במהלך העבודה: ניגוד עניינים עלול להתרחש כאשר פעילות אישית או קשרים אישיים של עובד פוגעים באובייקטיביות שם השכיר. לדוגמה, כאשר עובד המשמש כמנהל פרויקט נדרש על ידי מעסיקו לנהל פרויקט מול לקוח המוכר לו באופן אישי. במקרה כזה, העובד חייב לדווח על כך לממונה עליו.

 

חשוב לזכור כי "זה עולם קטן". שוק העבודה בישראל מצומצם, ואנשים מאותו התחום מדברים ביניהם ומבקשים המלצות על מועמדים פוטנציאלים. עובד ש"שורף" את עצמו במקום עבודה אחד עלול למצוא עצמו מחוץ למעגל העבודה.

 

הכותבת היא מומחית לדיני עבודה, שותפה במשרד עורכי הדין נ. פינברג ושות'

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
צילום: שחף הבר
עו"ד מיכל פינברג-דורון
צילום: שחף הבר
מומלצים