שתף קטע נבחר

אושר: עסקים יחויבו להודיע על הגבלה גיאוגרפית בשירות

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ולשלישית במליאה, את הצעת החוק המחייבת בעלי עסקים ליידע לקוחות באם לא יינתן שירות או לא תתאפשר הובלת המוצר לאזור מגוריהם

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ב') תיקון לחוק המחייב עסקים להודיע מראש לצרכנים הרוכשים מוצר או מבקשים שירות – האם קיימים אזורים שבהם לא ניתן לבצע את השירות הנדרש או להוביל את המוצר הנרכש.

 

התיקון לא מחייב את העוסק לאפשר שילוח או שירות בכל מקום בארץ, אלא רק מחייב אותו להודיע מראש לצרכן אם ניתן להגיע לאזור מגוריו.

 

לדברי יוזמת התיקון, ח"כ שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי), כיום לקוחות רבים בישובי הפריפריה, יהודה ושומרון, הגולן והערבה וכן תושבי ישובים ערביים, מגלים רק לאחר הרכישה כי בית העסק לא מבצע משלוח או לא מספק שירות לאזורים אלו.

 

נועד להקל על כלל הצרכנים

הוועדה דחתה הבוקר ניסיון של הרשימה המשותפת לעכב את אישור החוק, שלטענת המפלגה נועד להיטיב עם תושבי יהודה ושומרון.

 

שולי מועלם (צילום: אלי מנדלבאום) (צילום: אלי מנדלבאום)
שולי מועלם(צילום: אלי מנדלבאום)

מועלם אמרה בתגובה, "החוק חל גם על יישובי המגזר הערבי בארץ, אבל אתם תוציאו שתי עיניים לציבור הערבי כדי להוציא עין אחת למתנחלים. אני מטפלת בבעיות של כולם, אם הם גרים במטולה, בעפרה, בישובי הערבה או כמו בכפרים הערבים בישראל. כולם סובלים במשך שנים מאותה הפליה שהחוק נועד להתגבר עליה. אל תכניסו לו את מה שאין בו".

 

יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) חזר והדגיש כי החוק נועד להקל על כלל הצרכנים בכל אזורי הארץ.

 

כבל הוסיף: "התיקון איננו נוגע לרשויות המקומיות. הוא אפילו ישפר את מצבם של כלל הצרכנים, לרבות אלה המתגוררים ביישובים ערבים ובעלי עסקים חוששים להגיע אליהם מסיבות שונות. בעניין זה היישובים הערבים נמצאים באותו מצב כמו חלק מההתנחלויות ולעתים המגזר הערבי בישראל אפילו סובל יותר בקטע הזה".

 

כל ההסתייגויות לחוק נדחו והתיקון אושר לקריאה שנייה ושלישית ברוב של 4 מול 3. הוא יכנס לתוקף מיד לאחר אישורו הסופי במליאת הכנסת ופרסומו ברשומות ויחול על העסקאות שיבוצעו מאותו יום ואילך.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים