שתף קטע נבחר

חדש: משחת שיניים להריוניות ולבני נוער עם גשר

גימיק שיווקי או תרומה לבריאות? חברת כצט החלה למכור 3 סוגי משחות שיניים חדשים – משחה עם מלח מים המלח שתתחרה בפרודונטקס, משחה לנשים בהריון ולאחר לידה ללא פלואוריד ומשחה שמשווקת כמיועדת למי שעובר טיפול אורתודנטי. נקודות התורפה: המשחות החדשות ישווקו רק ברשתות הפארם ובמחיר גבוה

משחת שיניים לנשים בהריון, משחת שיניים עם מלח מים המלח ומשחת שיניים למי שהותקן לו גשר ליישור שיניים: חברת התרופות כצט (CTS) מרחיבה את פעילותה בתחום הדנטלי. כמי שמכרה עד כה משחות שיניים לפעוטות ולילדים, הא נכנסת לשוק משחות השיניים המתמחות תחת שם המותג "DentAid". בסדרה יושקו גם מי פה.

 

 (צילום: אפרת אשל) (צילום: אפרת אשל)
(צילום: אפרת אשל)

 

כחלק מתהליך המיתוג כצט תשקיע כ-3 מיליון שקל במהלך השנה הראשונה. החברה מנסה להתבלט בתחום המשחות המתמחות באמצעות מוצרים ייחודיים, שעטופים בעטיפה שיווקית שמייעדת אותם לקהלי יעד מסוימים.

 

על פי נתוני חברת סטורנקסט, שוק משחות השיניים המתמחות מגלגל כ-46.3 מיליון שקל בשנה. הסגמנט גדל בקצב שנתי של כ-15% במכירות הכמותיות, כלומר מספר הפריטים שצרכנים קונים גדל. הוא נשלט על ידי המותגים סנסודיין, פרדונטקס ומרידול. קולגייט, שליטת שוק משחות השיניים "הרגילות", נכנסת גם היא לתחום עם מותגיה החדשים שמיועדים ל"טיפול" בבעיות ספציפיות.

 

"היעד שלנו הוא להגיע בשנה הראשונה לכ-10% מנתח השוק המקומי בקטגוריית משחות השיניים המתמחות, ובהמשך ל-25%, וכן לייצא את המותג לשווקים בינלאומיים, בעיקר במזרח הרחוק, לשם אנחנו כבר מייצאים משחות שיניים לילדים", אמרה ל-ynet סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברה, אורית גזית.

 

משחת שיניים לנשים בהריון

בעולם כבר משווקים משחות שיניים לנשים בהריון, שמה שמייחד אותן שהן לא מכילות פלואוריד. בנוסף, מוסיפים להן מיני ויטמינים ורכיבים צמחיים והנה - מיתוג מנצח שלא ברור אם עומדת מאחוריו הבטחה אמיתית לשמירה על בריאות היולדת.

 

"במשחת השיניים שלנו אין פלואוריד. שהרי צריכת יתר לא בריאה לנשים ולעובר ויש טרי קלציום פוספט", מסבירה גזית. "יש לה ריח מנטה עדין במיוחד עבור נשים שסובלות מבחילות וסלידה מריחות עזים והיא מכילה ויטמין E שמסייע לבריאות החניכיים.

 

"נשים בהריון סובלות מבעיות חניכיים בגלל שינויים הורמונליים. יש מחקרים שמדברים על כך שאם מטפלים בבעיות החניכיים שנוצרות בזמן ההריון, נרשמת הפחתה של 57% מהסיכויים למשקל נמוך ולידה מוקדמת.

 

"למרות זאת, נשים חוששות להגיע לרופא שיניים ושינניות. יש תפישה שלא טוב לעבור טיפולי שיניים בהריון. ההיפך הוא הנכון. בשוק הישראלי, אין עוד משחת שיניים שמיועדת לנשים בהריון והן מחפשות פתרונות ייעודיים להן", אמרה גזית.

 

שימוש במשחת שיניים גורם לצריכת יתר של פלואוריד?

"אנחנו לא יודעים כמה פלואור היא צורכת חוץ ממשחת השיניים, כי יש הפלרה של מים והוא נמצא בדגים. זה פתרון טוב כי חבל להסתכן".

עדיף לשימוש או סתם גימיק? "משחת שיניים לאם" (צילום: אפרת אשל) (צילום: אפרת אשל)
עדיף לשימוש או סתם גימיק? "משחת שיניים לאם"(צילום: אפרת אשל)

  

תחרות ישירה לפרודונטקס, פנייה לבני נוער

משחת השיניים עם מלח מים המלח מתחרה חזיתית בפרודונטקס הפופולרית בקרב הסובלים מבעיות חניכיים, שטעמה שנוי במחלוקת.

 

"הרבה פעמים, המשחות האלה לא טעימות", טוענת גזית. "החידוש שלנו, שמדובר במשחה יחסית טעימה. ואם אתה משפר טעם - יש יותר היענות לטיפול".

משחת ה"אורתו דנטאייד" משווקת כמיועדת "לשימוש במהלך טיפול אורתודנטי".

טעם טוב יותר מהמתחרה פרודונטקס? ()
טעם טוב יותר מהמתחרה פרודונטקס?

המותג הנמכר ביותר מבין המשחות "המתמחות" ()
המותג הנמכר ביותר מבין המשחות "המתמחות"

אחד המתחרים. מרידול (צילום: יח"צ) (צילום: יח
אחד המתחרים. מרידול(צילום: יח"צ)

 

גזית טוענת שהם "מכוונים לקהל יעד גדול של בני נוער וצעירים, שנמצאים במהלכו של טיפול אורתודנטי. "אין בשוק משחה שמיועדת במיוחד לשימוש במהלך טיפול אורתודנטי, עם ערכה ייחודית שתאפשר למשחה לחדור בין הברזלים. היגיינת שיניים ירודה יכולה לעכב משמעותית, או לבטל טיפול אותרתודנטי ולגרום לריח רע וכתמים בשיניים".

 

אלו רכיבים מיוחדים יש בה?

"אבץ שמונע ריח רע מהפה, פולואוריד וקסיליטול שעוזרים למנוע עששת, ויטמין E שעוזר להחלמת החניכיים ומרקם הג'ל שעוזר לחדירה מבעד להתקן. יש לה גם טעם שדומה לטעם של משחות לילדים, אבל מתאים לנוער - לא חריף ולא מלוח. השינניות ורופאי השיניים מתלהבים ממנה, יצאנו לשטח עם צוות של 15 איש לשווק את המשחות לרופאי שיניים, שיננים ואורתודנטים".

 

נשמע כמו רכיבים שיש במשחות אחרות. זה עניין של שיווק?

"זה נכון ברמת הרכיבים, אבל אם שמים את הכל יחד, עם טעם מסוים במטרה להעלות היענות לטיפול – יש פה חידוש גם מוצרי וגם שיווקי".

 

שפופרת קטנה - מחיר גדול

המשחות יימכרו בשלב זה רק ברשתות הפארם, כדי למצב אותן כמשחות "טיפוליות", למרות שכל המתחרים - מוכרים גם ברשתות הסופרמרקטים. הנפח של המשחות קטן, 50 מ"ל, "כי לא כולם במשפחה משתמשים בהן. זה גודל מאוד מקובל למשהו שהוא לא משפחתי", גזית מסבירה. "המחיר המומלץ לצרכן 24.90 שקל או במבצע: 19.90 שקל".

 

יש משחות של 100 גרם שעולות 10 שקלים.

"אלה משחות רגילות. בשוק משחות השיניים המתמחות, התחרות היא פחות על מחיר".

 

אז אנשים עם בעיות משלמים יותר. למה לא להתחרות במחיר?

"זה מוצר טיפולי ייעודי, זה מה שהולך בשוק. אנחנו מעט יותר זולים מהמתחרים, אם כי המחירים לא יורדים למחירי הקטגוריות של משחות שיניים כלליות. היא גם מחזיקה מעמד יותר זמן כי לא כל המשפחה משתמשת בה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים