שתף קטע נבחר

עיר עסקים חדשה בסין: "גדולה פי שלושה מניו יורק"

בסוף השבוע הודיע הממשל הסיני על תכנית להקמת עיר עסקים ענקית בסמוך לבייג'ינג - וגרם לזעזוע בשוק הנדל"ן המקומי. על פי הערכות הכפילו הנכסים באזור את ערכם בתחילת השבוע, ובערוצי החדשות המקומיים דיווחו על פקקי ענק בעקבות נהירת מתעניינים לאזור

הממשל הסיני הודיע על הקמת עיר עסקים חדשה בסמוך לבייג'ינג. על פי תכנית שפרסם הממשל ביום שבת האחרון, העיר החדשה, שיונגן, עתידה לחלוש על שלושה מחוזות, הממוקמים כ-100 ק"מ מדרום מערב מבייג'ינג - שטח הגדול פי שלושה מהעיר ניו יורק. בהצהרת הממשל תואר הפרויקט כ"אסטרטגיה חיונית לאלף השנים הקרובות". 

עוד בערוץ הנדל"ן

 

"מדובר בבחירה היסטורית ואסטרטגית של הוועדה המרכזית של המפלגה הקומוניסטית עם שי ג'ינפינג בתור המרכז שלה", נכתב בהצהרה.

 

על פי דיווח של סוכנות הידיעות הסינית, אחת ממטרות הפרויקט החדש היא להפחית את הלחץ מבייג'ינג הפקוקה, בה גרים כיום כ-22 מיליון תושבים - וכי העיר החדשה "תפתח פרק חדש במעבר ההיסטורי של המדינה לצמיחה מתואמת, מכלילה וארוכת טווח".

אתר בנייה במחוז בו מתוכננת העיר החדשה (צילום: REUTERS) (צילום: REUTERS)
אתר בנייה במחוז בו מתוכננת העיר החדשה(צילום: REUTERS)

 

על פי הערכות מחירי הנכסים באזור כמעט והוכפלו בשעות שלאחר הודעת הממשל על הפרויקט, והתקשורת המקומית דיווחה על פקקי ענק בדרך לאזור. "התרגשתי מאוד עד שלא ישנתי כל הלילה", אמר רוכש פוטנציאלי בשם צ'ן בו לעיתון מקומי. "התוכנית הזו היא עוגה שנופלת מהשמיים".

בניין ממשלתי בשטחי העיר העתידית (צילום: AFP) (צילום: AFP)
בניין ממשלתי בשטחי העיר העתידית(צילום: AFP)

 

בשנים האחרונות הוקמו בסין כמה עשרות אזורי מגורים, מסחר ותעשייה כחלק מתהליך עיור מסיבי שהוביל למעבר של מספר מאות מיליונים של אנשים אל ערים. מבקרי התוכנית אומרים כי רבים מהאזורים הפכו לערי רפאים. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים