שתף קטע נבחר

קבוצת קסטרו-הודיס יוצאת מ-5 קניוני עזריאלי "אנחנו מתחילים צונאמי"

חנויות של קסטרו, הודיס וטופ טן ייסגרו במרגליות בהוד השרון, קניון עזריאלי בעכו, קניון הנגב, קריית אתא וקניון חיפה. גורם בקבוצה: "היינו סוגרים את רוב החנויות בקניוני עזריאלי בגלל דמי שכירות בלתי נסבלים, אבל יש לנו חוזים ואנחנו עומדים בהם". גורם בענף: "קסטרו לא תעלה מחירים לצרכנים כדי להישאר בקניונים"

בלי שיפור בתנאי השכירות - קבוצת קסטרו-הודיס לא תישאר בקניוני עזריאלי: בשלב הראשון תצא הקבוצה מחמישה קניונים של עזריאלי, אחת משתי קבוצות הקניונים הגדולות בישראל, עד 2018.

 

"היינו סוגרים את רוב החנויות בקניוני עזריאלי, אבל יש לנו חוזים ואנחנו עומדים בהם", אמר ל-ynet גורם בהודיס. "בשלושה קניונים, עזריאלי בתל אביב, מלחה בירושלים ואיילון ברמת גן, יש לנו חוזים ארוכי טווח - ושני הראשונים הם במילא קניונים מצליחים שהיינו נשארים בהם. אנחנו מתחילים צונאמי, עוד רשתות יעזבו".

 

הקבוצה תסגור את חנויות הודיס וקסטרו בקניון מרגליות בהוד השרון ואת חנויות הודיס, קסטרו וטופ טן בקניון עכו. גם בקריית אתא ייסגרו חנויות מותגי הקבוצה, ובקניון הנגב וקניון חיפה ייסגרו חנויות טופ טן וקסטרו.

קסטרו (צילום: דודי חסון) (צילום: דודי חסון)
קסטרו(צילום: דודי חסון)

הודיס (צילום: רפי דלויה) (צילום: רפי דלויה)
הודיס(צילום: רפי דלויה)

 

"רוצים להיות אטרקטיביים לצרכנים. קשה לעזריאלי להבין שהזמנים השתנו"

קבוצת עזריאלי נחשבת בשוק לקבוצת הקניונים הקשוחה ביותר בדמי השכירות והניהול. כל רשתות האופנה סובלות מגידול בשטחי מסחר, שיוצר "קניבליזציה" בין הסניפים, וגם מעלייה של שכר המינימום ועלויות החשמל והארנונה. בעזריאלי סובלות הרשתות מכל אלה - וגם מעלייה מתמשכת בדמי השכירות. העלויות הגבוהות - והרכישה באתרי אינטרנט בינלאומיים - נוגסות ברווחים.

 

קבוצת קסטרו מפעילה את חנויות קסטרו מן, הילדים של קסטרו ואיב רושה כמו גם את רשתות הודיס וטופ טן, שמוחזקות על ידי הבעלים של קרולינה למקה, ומגלגלת 1.7 מיליארד שקל בשנה. אף שסביר להניח שהתנאים שהיא מקבלת בקניונים טובים מאלה שזוכות להם רשתות קטנות ממנה, היא לא נהנית מהתנאים שמקבלות קבוצות בינלאומיות כמו זארה.

 

עקב התחזקותה הקבוצה מנהלת מאבק עם קניוני עזריאלי על שיפור תנאי השכירות, ונכון לעכשיו המאמצים לא עולים יפה. התוצאה: יציאה מחנויות מפסידות בקניוני הקבוצה שהיא מחשיבה לטובים פחות. זו לא מדיניות חדשה; רשתות גדולות נוהגות לסגור סניפים הפסדיים בתום החוזה, ואולם במקרה זה הסגירה מלווה בהצהרה על מדיניות. קסטרו אינה רשת האופנה הראשונה שזו המדיניות שלה - גם תמנון יצאה מקניונים רבים בגלל דמי שכירות גבוהים.

 

גורם בשוק אמר ל-ynet: "הקבוצה דיברה עם עזריאלי, אבל קשה להם להבין שהזמנים השתנו. יש לה עדיין חנויות מפסידות בקניונים חלשים אחרים של הקבוצה והיא מחכה לסיום החוזים גם בהם. דמי הניהול ושכר הדירה בקבוצת עזריאלי מאוד גבוהים. הקבוצה רוצה לתת לצרכנים הצעת ערך אטרקטיבית והוגנת, וקסטרו לא תעלה מחירים לצרכנים כדי שתישאר בקניונים.

 

"הרשת רוצה לשמור על רמת מחירים אטרקטיבית, כמו שהיא מציעה היום. אם קסטרו לא תהיה בקניונים האלה, היא תשרת את הלקוחות שלה באופן אטרקטיבי באונליין ובקניונים אחרים. לא חסרים קניונים ולא חסרים מקומות שאפשר להיכנס אליהם. לכן בקבוצה מבקשים שכר דירה סביר. קסטרו לא מסוגלת להיות בכל מקום ובכל מחיר. קסטרו תמצא מיקומים עם שכר דירה יותר שפוי כדי שהוא לא יאכל את כל הרווח. החברה רוצה לתת לצרכנים חוויה טובה במקום להעביר את הכול לקניונים".

  

"איפה שהרשתות מפסידות - בעלי הקניונים לא יחזיקו"

גורם בקבוצת קסטרו-הודיס אמר ל-ynet: "עזריאלי זו קבוצת הקניונים היחידה שגובה 20% מהפדיון, והקניונים שלה, למעט שניים, לא כאלה מוצלחים. איפה שהרשתות מפסידות - בעלי הקניונים לא יחזיקו. אם קסטרו לא תהיה בעזריאלי מודיעין, אז היא תהיה בישפרו והקונים יגיעו לישפרו. לא נגיע למצב שהקניונים ירוויחו ואנחנו מפסידים".

 

מה ההבדל בין עזריאלי למליסרון, המתחרה הגדולה שלה?

"במליסרון, בניגוד לעזריאלי, תנאי השכר לא מוגזמים וגם הקניונים לרוב במצב טוב. קניון פתח תקווה עובד מעולה. לעומת זאת, באיילון השכירות עולה, הפדיונות ירדו כי הקניון הוכפל בגודלו אחרי השיפוץ, אבל מספר הקונים אצלנו ירד.

 

"טוב לנו גם בקניוני ביג. השכירות שם נמוכה והתפוקה רק עולה ועולה. בעזריאלי השכירות מגיעה לאחוזים בלתי נסבלים. עם 20% מהפדיון בלתי אפשרי להרוויח כסף. ויש הרבה קניונים בעייתיים בעזריאלי, כמו גבעתיים ורמלה. אנחנו לא רוצים להעלות מחירים לקהל שלנו. השכירות כל כך גבוהה, שאתה נאלץ להעלות את המחיר בדיוק בתקופה שבה אנשים רוצים לקנות בזול".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים