שתף קטע נבחר

רכבת ההרים בניו יורק נעצרה בעליות חדות

המדדים המובילים עלו בכמעט 1.5% לאחר שנסחרו כבר בירידות של יותר מ־2%, ורשמו את השבוע הגרוע ביותר שלהם זה שנתיים. סוכנות S&P הורידה את דירוג האג"ח של טבע ל"זבל", אך החברה רשמה ירידות קלות של 0.2%. מחיר הנפט צנח השבוע בכמעט 10%

 

 

 

 

בתום מסחר הפכפך במיוחד, ננעלו המדדים המובילים בניו יורק בעליות חדות של כמעט 1.5%, זאת לאחר שנסחרו כבר בירידות של יותר מ־2%. המדדים בניו יורק יצאו מ"טריטוריית תיקון" (כלומר, ירידה של יותר מ־10% מהשיא), אולם עדיין רשמו הפסדים גדולים במיוחד בסיכום שבועי. דאו ג'ונס עלה היום ב־1.4%, נאסד"ק ו־S&P 500 הוסיפו לערכם 1.5%. למרות העליות הנאות, את השבוע הזה לא ירצו לזכור בוול סטריט - דאו ג'ונס ו־S&P 500 ירדו בסיכום שבועי ב־5.2% ורשמו את הירידות השבועיות החדות ביותר שלהן מאז ינואר 2016. נאסד"ק ירד השבוע ב־5.1% ורשם את הירידה השבועית החדה ביותר מאז פברואר 2016. במוקד המסחר עמדה מניית טבע הישראלית שירדה לאורך רוב שעות המסחר ביותר מ־3%, בצל פרסום הדו"חות אתמול, אך ננעלה בירידה קלה של 0.2%.

 

המגמה השלילית נמשכת. שבוע אדום בוול סטריט (צילום: EPA) (צילום: EPA)
המגמה השלילית נמשכת. שבוע אדום בוול סטריט(צילום: EPA)

באירופה המסחר ננעל בירידות חדות 

בורסות אירופה ננעלו בירידות חדות. מדד הבנצ'מארק האירופי Europe Stoxx 600 ננעל בירידה של 1.5%, כאשר כל הסקטורים והבורסות המרכזיות נצבעו באדום.

 

בסיכום שבועי, ירד הפוטסי הבריטי ב־4.2%, בעוד הקאק הצרפתי והדאקס הגרמני איבדו השבוע 5.5% ו־5.3%, בהתאמה. במהלך יום המסחר היום איבד הפוטסי הבריטי 1.1% מערכו, הדאקס הגרמני ירד ב־1.3% והקאק הצרפתי הפחית מערכו 1.4%.  

 

גם טבע הישראלית יורדת בכ־3% לאחר שצנחה אתמול ב־10.6% בניו יורק בעקבות הדוחות, שכללו הפחתת מוניטין של 17 מיליארד דולר והפחתת תחזית, וכן לאחר ש־S&P הורידה את דירוג של טבע לרמת BB (רמה הנחשבת לרמת "זבל"), זאת לאחר שבשבוע שעבר היא נכנסה לרשימת מעקב עם אופק שלילי. 

 
הדירוג ירד (צילום: AP) (צילום: AP)
הדירוג ירד(צילום: AP)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, חתם היום (ו') על הצעת התקציב הדו־שנתי בארה"ב - אקט שמביא לסיומה של ההשבתה השנייה של הממשל בתוך חודש. מוקדם יותר אושרה ההצעה בסנאט האמריקאי ובבית הנבחרים, זאת לאחר שאתמול לא עברה ההצעה בסנאט.

 

ברקע למסחר 

גם הבורסות באסיה רשמו הבוקר (ו') ירידות חדות, בעקבות המפולת אמש בוול סטריט. ניקיי בטוקיו איבד 2.5%, האנג סנג נפל ב־3.5%, שנגחאי צנח ב־4.1% ויורד לרמה הנמוכה ביותר מאז מאי 2017. מדד MSCI אסיה־פסיפיק, שאינו כולל את הבורסה ביפן, נפל ב־2.3%. המדד, שקבע שיא ב־29 בינואר, רושם יום שישי אדום ברציפות, ונמצא בדרכו לסגור את השבוע בירידה של 7.7%.

 

מחיר הנפט הגולמי מסוג WTI ירד היום ב־3.2% ונקבע על 59.2 דולר לחבית. בסיכום שבועי ירד מחיר הזהב השחור ב־9.6% - הירידה השבועית החדה ביותר במחיר הנפט בשנתיים האחרונות.

 

מחיר הזהב ירד השבוע ב־1.6% ורשם את ההפסד השבועי הגדול ביותר שלו זה חודשיים. במסחר היום ירד מחירה של המתכת היקרה ב־0.3% ונקבע על 1,315.7 דולר לאונקיה.

 

פשרה מפתיעה בתביעת המיליארדים של וויימו (חברת הרכב האוטונומי של אלפבית) נגד אובר על גניבת מידע רגיש. על פי דיווחים בארה"ב, אובר הסכימה לשלם לוויימו פיצוי של 245 מיליון דולר בלבד כדי ליישב את התביעה. מנכ״ל אובר, דארה קוסרשאהי, הביע חרטה בפני "חברינו באלפבית" בפוסט שפורסם בבלוג הרשמי של החברה על "הפעולות שגרמו לי לכתוב את המכתב הזה".

אובר תשלם מיליונים (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
אובר תשלם מיליונים(צילום: רויטרס)
    

 

מומחים מאשימים את הרובוטים במפולת בשווקים

שלמה מעוז לא נבהל מהטלטלה בבורסות: "טוב שנפטרנו מ'הידיים החלשות'"

 

מניות חברות השילוח פדקס ו־UPS צונחות ב־6.1 ו־5.3%, בהתאמה, במסחר המוקדם, בעקבות דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" שלפיו אמזון תשיק שירות משלוחים לעסקים.

 

כאמור, בימים האחרונים נרשמת תנודתיות חריגה בשווקים העולמיים. אמש צנח דאו ג'ונס 4.2% ונכנס לטריטוריה של תיקון עם ירידה של 10% מהשיא שלו. בסך הכל איבד המדד 1,302 נקודות - הירידה השנייה בגודלה אי פעם מבחינת מספר נקודות. נאסד"ק נחלש ב־3.9%. מדד S&P 500 נחלש ב־3.8%, ונכנס אף הוא לטריטוריה של תיקון.

 

בסין פורסם הבוקר כי מדד המחירים לצרכן עלה ב־1.5% בינואר, לעומת התקופה המקבילה אשתקד - בהתאם לתחזיות האנליסטים. בדצמבר עלה המדד ב־1.8%. מחירי המזון ירדו ב־0.4%, לעומת מינוס 0.5% בדצמבר. מדד המחירים ליצרן עלה ב־4.3% בינואר, בדומה להערכות האנליסטים, ופחות מהקריאה בדצמבר שעמדה על 4.9%.

 


פורסם לראשונה 09/02/2018 07:47

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים