שתף קטע נבחר

קריעת ים סוף: הכישורים שיעזרו לכם לצלוח את הראיון

פסח כבר ממש פה, וכולם עסוקים בהכנות לחג ופחות בענייני עבודה. מה עושים? נצלו את הזמן לשליחת קורות חיים והתכוננו לראיונות שיצוצו בזה אחר זה, אחרי החג

בשיתוף Alljobs

 

אם הפסקתם לשלוח קורות חיים רק בגלל החג - זו טעות. המשיכו לשלוח כדי שמייד אחריו, הטלפון שלכם לא יפסיק לצלצל.

ומה בינתיים? מתוכננים לראיונות עבודה. במיוחד בחידוד הכישורים האישיים והמיומנויות, שבסופו של דבר, יהיו אלה שבאמת יעזרו לכם לצלוח אותם.

 

מיומנות ראשונה: לשבור את הקרח

ראיונות עבודה עשויים להרתיע, אך למרות זאת, חשוב מאוד להכיר בערכו של הקסם האישי שלכם, שכדאי שיבוא לידי ביטוי גם אם אתם מרגישים כמו לפני ביקור אצל רופא שיניים. הרי לפני הכל, כולנו בני אדם וההחלטה שאנחנו מקבלים, מושפעת גם מכמה אנחנו מחבבים אדם זה או אחר.

 

חשוב מאוד להכיר בכך שראיון עבודה הוא תהליך פורמלי שיש לכבד. אך בתוך כללי הנימוס, יש המון מקום לחיזוק הקשר האישי - אם זה חיוך, לחיצת יד ובאופן כללי, העברת התחושה שנעים לכם להיות כאן. זה בדיוק המקום לסמול טוק, לא "חופר" מדי, שיעזור לכם לשבור את הקרח בדקות הספורות שבהן אתם צועדים יחד לחדר הראיון, או בתחילת הראיון עצמו - אם שם הכרתם.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

שבירת הקרח לפני הראיון, תהפוך אותו לשיחה נעימה יותר ותהווה פתיחה טובה לכל המעורבים. חשוב להבין גם שעצם זימון מועמד לראיון עבודה, כבר מעידה על כך שמבחינה מקצועית, קרוב לוודאי שיש לו את מה שיש כדי להתקבל. לכן, במעמד הראיון אתם נבחנת בעיקר הרמה האישית, היכולת שלכם להתמודד עם בעיות וגם, התאמתכם החברתית לארגון ולצוות.

 

מיומנות שנייה: דוגמאות מהחיים

קורות החיים שלכם מכילים את כל המידע העובדתי לגבי התפקידים שביצעתם, ההשכלה שלכם וגם התקדמות בתפקידים השונים. אפשר גם להבחין בקווים של המשכיות בקו קריירה יציב, או במעברים וקפיצות בין תפקידים. אך יש דברים, שקורות חיים לא יכולים להעביר מכיוון שהם אינם נותנים תחושה מוחשית, אלא רק נתונים "יבשים".

 

רוצים לתבל את הראיון שלכם? תנו דוגמאות מהחיים לגבי משימות שביצעתם, התמודדויות, הצלחות וכישלונות. מראיינים לא אוהבים לשוחח עם רובוטים, עזרו להם לדמיין מי אתם ואילו מין עובדים תהיו, כשתתקבלו לתפקיד.

 

למשל, כשישאלו אתכם על חולשה שיש לכם. עצם בחירת החולשה לא תדגים עבור המראיין את אופן ההתמודדות שלכם איתה. למשל, אם תאמרו שיש לכם קושי בארגון של דברים, רק תצאו בתחושה רעה שהרסתם לעצמכם, אבל אם תספרו על המחברת שאתם לוקחים אתכם לכל מקום, ובזכותה שום דבר לא מתפספס? תדעו שגרמתם לו להבין שיש בכם תושייה.

 

מיומנות שלישית: לזכור את הסיפור

דעו משהו - ברוב המקרים, בתיאור המשרה של התפקיד, יש את הרמזים העבים ביותר שיעזרו לכם להתקבל. זימנו אתכם לראיון? יופי, עכשיו זה הזמן לקרוא שוב את פרטי המשרה.

 

כך, כשאתם נכנסים לראיון, תזכרו מה המגייס הזה מחפש, ותדעו מה כדאי לכם להבליט, ולפעמים גם, מה עדיף להצניע.

 

מגייסים רבים נתקלים במועמדים שמספרים סיפור אחד בקורות החיים, ועל כיסא הראיון - משהו אחר לגמרי. זה פוגע באמינות וגם עשוי להוריד את סיכויי ההתאמה שלכם לתפקיד. רוצים את התפקיד הזה? זכרו לאורך כל הדרך מה הסיפור ודבקו בו.

 

למשל, המעסיק מחפש עובד לטווח רחוק; זה היה כתוב במשרה, וגם נאמר לכם בטלפון. אל תתחילו לספר עכשיו שתשמחו להתקדם למשהו אחר בעוד שנה. קראו בין השורות - המעסיק הזה רוצה שקט. לא לחפש עובד בעוד שנה מהיום. או, אם הוא ציין שהתפקיד מונוטוני ורוב הזמן תשבו מול המחשב, זה לא הזמן לספר כמה אהבתם את תפקיד השטח ההוא, שכלל נסיעות ופגישות מחוץ למשרד.

 

בקיצור, מקורות החיים שלכם ועד למעמד ראיון העבודה, להתנהגות שלכם בראיון יש משקל כבד על התוצאה הסופית של התהליך. צאו לראיון עם אנרגיות חיוביות, והמון מחשבה מאחורי כל תשובה.

 

הכותבת היא מנהלת תוכן בנושא עבודה וקריירה ב-AllJobs

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים