שתף קטע נבחר

פורמט ניישן: כך הפכה ישראל ליצואנית תוכן

בתערוכת דגל בענף הטלוויזיה העולמי שנפתחה היום (ב') בקאן - תערוכת MIP 2018, מציגה ישראל ביתן של חברות ישראליות שמייצאות פורמטים, תכניות וטכנולוגיות לעולם הטלוויזיה והשידורים החיים. "יצוא הפורמטים זינק בשנים האחרונות למאות מיליוני דולרים בשנה"

המוניטין של ישראל כאומת סטארט אפ טכנולוגית מחלחל, כך מסתבר, לתחומי עשיה אחרים. מאז שנקנתה הסדרה הומלנד, עליה חתומים גם היום יוצריה הישראלים, ועברה התאמה לשוק האמריקאי נפתח סכר של יצירה ישראלית, שהעולם נושא אליו עיניים, של סדרות דרמה, תכניות ריאליטי, שעשועונים והרבה יצירה ישראלית מקורית.

 

תערוכת MIP t.v., שנפתחה היום (שני) בקאן ומתקיימת בין 9-12 באפריל, היא מהתערוכות המשמעותיות בענף הטלוויזיה העולמית. כל השחקנים המרכזיים של תעשיית הבידור, הקולנוע והטלוויזיה, מכל העולם, משתתפים בה.

 

מכאן - לקאן

בתערוכה, שמתקיימת בקאן, שבריביירה הצרפתית, מוצגים פורמטים טלוויזיוניים חדשניים, פיתוחים וחדשנות מעולם הקולנוע והטלוויזיה. מכון היצוא הקים בתערוכה ביתן ישראלי, שמייצג את מיטב היצירה הישראלית, בו יערכו מפגשים עסקיים בין החברות הישראליות וגורמים בינלאומיים מהמובילים בעולם. עד כה נרשמה התעניינות רבה בחברות הישראליות".

 

פורמטי ישראליים (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

"תערוכת הדגל של ענף הטלוויזיה, שלה שני חלקים - באפריל ובאוקטובר - שונה השנה מהשנים האחרונות", אומרת מירה גשל, מנהלת ענף תוכן, קולנוע וטלוויזיה במכון היצוא. "הדרישות של החברות הגדולות בעולם משתנות ויש להן צורך בתוכן רב, מסוגים שונים. בשנים האחרונות אנחנו רואים בעיקר חברות תוכן שנכנסות לשוק" אומרת גשל.

 

אל התערוכה מגיעים כ-15,000 אנשי מקצוע בתחומי התוכן המשודר והתוכן הדיגיטלי ומכון היצוא מציג בה ביתן ישראלי - ומופיעות בו חברות הפצת סרטים דקומונטריים, חברות פורמטים, חברות שמוכרות ערוצים שלמים, חברות תוכן ייעודיות לילדים והשנה גם חברה שמציעה תוכן מצולם מישראל כארץ המקומות הקדושים לכל הדתות. בשנים האחרונות, מספרת גשל, עלה היצוא הישראלי בתחום מ-60-70 מיליון דולר בשנה, לפי 10 לערך.

 

"שיעתוק התכונות של הישראלים בשוק ההיי טק בא לידי ביטוי גם בשוק התוכן הטלוויזיוני היצירתי", אומרת גשל. "מכירת הפורמטים הישראלים הפכה למבוקשת במיוחד".

 

לדבריה, "יש השנה רצון של השוק להיכנס לתחום הדרמות והפסטיבל אכן שם דגש על תחום זה. החברות הישראליות תשתתפנה בפאנלים ודיונים, כמו גם בפגישות עסקיות עם רוכשי הפורמטים במסגרת של שולחנות עגולים. אנחנו מאמינים בשוק הטלוויזיה ובפוטנציאל העסקי שטמון בו, לאור ההצלחות של הפורמטים והיצוא הטלוויזיוני מבחינה עסקית וכלכלית בעולם", היא מסכמת

 

פורמטים חדשניים

בין המציגים בביתן הישראלי, שמוצב בתערוכה, ניתן למצוא את המגוון הגדול של היצירה הישראלית, שקורצת לעולם הרחב. Gil Formats היא חברת יצור תוכן מקורי, שמופץ בעולם כבר 3 שנים, חברה אחות לגיל הפקות, חברה ותיקה שפועלת כבר 26 שנים.

 

פורמטי ישראליים (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

 

"ההתפתחות ביצור הפורמטים הישראלית דומה לזו שמתרחשת בהיי טק", אומרת אדווה אביכזר, ראש מחלקת ההפצה בחברה. "יש סקרנות בעולם למה שיוצא מפיתוח התכניות הישראלי, שמשלב חדשנות ויצירתיות. התעשייה הזו התבגרה במובן הטוב ורכשה הרבה בטחון במשך עשרות שנים של יצירה".

 

ל-MIP 2018 יצאה החברה עם 2 פורמטים חדשים" Silence Braker, שמתקשר לגל ה-MeToo# שמכה גלים בעולם בשנה וחצי האחרונות. התכנית עוזרת לחשוף הטרדות מיניות במקומות עבודה בעזרת מצלמות נסתרות.

 

הפורמט השני - On the Other Hand - תכנית פאנלים של ימנים מול שמאלנים. זה פורמט של תאגיד השידור "כאן" של היוצרים חן אביגדורי, עידו רוזנטל ודני קרפל והחברה מפיצה אותה.

 

"קבענו לעצמנו אינספור פגישות במשך 4 ימי התערוכה", אומרת אביכזר. "אנחנו נעזרים רבות במכון היצוא וכשהם מביאים קונים לכנס TLV , שהם עורכים לפני תערוכת אוקטובר, אנחנו מצליחים לעורר הרבה עניין מקדים בעולם. הם מלאי רצון לעזרה", היא מסכמת.

 

מביאים לכם את ארץ הקודש

VISIOTEL - Holy Places Productions היא חברת הפקה של סרטים דוקומנטריים היסטוריים וארכיאולוגיים שישראל משופעת בהם.

 

ינאי ארפי, מנכ"ל החברה, מספר שהם מצלמים סרטים שלמים ומוכנים לשידור ובמקביל מצלמים את האתרים גם בפורמט VR של 360 מעלות של אתרים ישראלים ומקומות קדושים לכל הדתות. הסרטים מיועדים לטלוויזיה ולעולם הדיגיטלי.

 

פורמטי ישראליים (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

 

החברה כבר מוכרת את סרטיה בארה"ב, לערוץ ARTE, לחברות תעופה כמו איבריה ולחברות מובייל. הם פונים לערוצי תוכן שעוסקים טבע, גאוגרפיה וחדשות. הסרטונים בטכנולוגית ה-360 מעלות פונה למשחקים, לתוכנות שעוסקות בחינוך, אמנות וגאוגרפיה.

 

עכשיו מנסה החברה להגיע לערוצים גדולים כמו דיסקברי, ערוץ ההיסטוריה וערוצים דומים ונקבעו לה פגישות רבות בתערוכה.

 

טכנולוגיה שתשנה את השידור החי

iChannel.io משתתפת גם היא בתערוכה. החברה קיבלה גיבוי של המדען הראשי ושותפה בחממת אקספלור. "הפיתוח שלנו הוא חדר שידור בענן לערוצים קיימים ולשידורים חיים", אומר אבי זנו, מייסד ו-COO החברה. "כדי להקים היום ערוץ צריך לקנות הרבה חומרות ותוכנות ולהכין תשתיות חזקות כדי לקיים שידורים. פיתחנו טכנולוגיה שמאפשרים לעשות את כל זה בענן, ללא חומרה ותשתית, באופן שמייתר את ההשקעות האדירות הנחוצות לשם כך. הטכנולוגיה מאפשרת לשדר שידורים חיים, באופן שמייתר את ניידות השידור היקרות. המחשב הנייד הופך לחדר שידור והכל מתרחש בענן".

 

פורמטי ישראליים (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

החברה פיתחה גם מנוע גרפי של גרפיקות אונליין, אינטראקטיבית ופרסונלית, עליה רשמה על זה פאטנט. "זו הדמוקרטיזציה האמתית של התוכן ויהפוך את הטלוויזיה למוצר צריכה זול", אומר זנו.

 

ב-MIP הם משתתפים בפעם הראשונה ולפניהם עוד שלל תערוכות עולמיות. בתערוכה הם יציגו את הטכנולוגיה החדשנית שלהם לבעלי ערוצים. "יש הרבה עניין במוצר שלנו ובעזרת מכון היצוא, נוכל ליצור נוכחות והכל תחת המטריה של מדינת ישראל".

 

בשיתוף מכון היצוא

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים