שתף קטע נבחר

רגע לפני הקריסה: "העובדים, מבקשי מקלט, לא קיבלו את שכרם - המנכ"ל ועובדי המטה כן"

מפרקי חברת כוח האדם "זרוע הזהב", שסיפקה עובדים זרים למלונות ולבתי אבות, הגישו דו"ח חמור: "חשד להעברות כספים מחשבון הבנק של החברה, חלקן בסמוך לקריסה, בסכום מצטבר העולה על סך של 10 מיליון שקל". בא-כוח המנכ"ל: "הוא פעל כדין לטובת החברה, עובדיה ונושיה"

מפרקי חברת "זרוע הזהב כוח אדם" שהעסיקה יותר מ-1,000 עובדים, מרביתם זרים ומבקשי מקלט ולא שילמה לחלקם הגדול, הגישו היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב דו"ח חמור שעיקרו: חשד להעברת כספים מחשבון הבנק של החברה, חלקן בסמוך לקריסה, ביותר מ-10 מיליון שקל.

 

בדרך לפירוק: "לא שילמו לכ-1,000 מבקשי מקלט ועובדים מוחלשים"

עוד בערוץ הקריירה

 

הפגנה נגד הגירוש בירושלים (צילום: יואב דודקביץ')
(צילום: יואב דודקביץ')
 

המפרקים, עורכי הדין חיות גרינברג ואביעד בללתי, טוענים כי לפני קריסתה "שילמה החברה לעובדי המטה בלבד, בהם המנכ"ל ומקורבים לו, את שכרם עבור חודש מרץ 2018 כמו גם את שכר חודש אפריל למפרע, שעה שיתר עובדי החברה נותרו בפני שוקת שבורה וללא שכר כלל. ממצאים ראשוניים מצביעים כי ישנן העברות כספים בהיקף ניכר אשר רוקנו את החברה לטובתו האישית של בעל השליטה. עוד נראה כי נעשתה העדפת נושים אסורה", נטען בדוח.

 

על פי הערכה מספר העובדים שלא קיבלו שכר מסתכם בכ-900 עובדים.

 

ביום חמישי האחרון מינה בית המשפט שני מפרקים לחברה, לאחר שעשרות מבקשי מקלט שהועסקו בחברה פנו לבית המשפט וביקשו למנות לה בעל תפקיד. זאת בטענה כי לא שולם להם שכרם וכי החברה הפסיקה פעילותה. עיקר לקוחות החברה הם מלונות, חברות ניקיון ובתי אבות, אשר החברה סיפקה להם לאורך השנים עובדים זרים, בעיקר יוצאי סודאן ואריתריאה.

 

עו
עו"ד אביעד בללתי(צילום:דוד שושן)

בדו"ח שהגישו היום המפרקים טענו כי נפגשו עם מנכ"ל החברה, אילן קצ'נס ועם בעל השליטה בה, אלון שביט-שליט (המחזיק במניות החברה באמצעות חברת מצפן החזקות). "ממידע ראשוני שאספו המפרקים הזמניים, מתגבשת תמונה המעלה חשש כי עובר לפירוקה עשו בעל השליטה, מנכ"לה וייתכן כי גורמים נוספים, פעולות חמורות שיש בהן לעלות כדי חשש להברחת נכסים בהיקף של מיליוני שקלים והעדפת נושים אסורה.

 

חיות גרינברג עו
המפרקת, עו"ד חיות גרינברג(צילום: שני נחמיאס)

"על פי מידע ראשוני שהתקבל, עולה חשד להעברות כספים מחשבון הבנק של החברה, חלקן בסמוך לקריסה, בסכום מצטבר העולה על סך של 10 מיליון שקל. המפרקים הזמניים בוחנים העברות ומשיכות בנקאיות אלו, ולאחר שתתבהר התמונה במלואה, תוגש בקשה מתאימה".

 

עוד טוענים המפרקים כי נמסר להם בין היתר, כי בעל השליטה ביצע לכאורה "העברות כספיות מחשבון החברה לחשבונות פרטיים שלו ושל חברות זרות הקשורות אליו. העברה משמעותית בגבוה 1.25 מיליון שקל נעשתה כחודש בלבד לפני קריסת החברה ואף אחרי סיום פעילות החברה ביצע בעל השליטה העברה נוספת בסך של כ-98 אלף שקל, לאחר קבלת החלטת דירקטוריון החברה על הפסקת פעילותה", נטען בדו"ח.

 

מטעמו של אלון שביט-שליט לא נמסרה תגובה עד מועד פרסום הידיעה.

 

עו"ד אהרן מיכאלי ממשרד גולדפרב זליגמן, בא כוחו של קצנס, מסר בתגובה: "הדוח שהוגש על ידי המפרקת הזמנית לא נמסר לנו עדיין. לכשנקבל את הדוח, נלמד ונגיב בצינורות המקובלים. בכל מקרה, יש להניח כי בשלב זה מדובר בדו"ח ראשוני מאוד. במסגרת תפקידו בחברה, עד לפיטוריו המיידיים, מר קצנס פעל כדין, במקצועיות רבה ובמסירות אין קץ לטובת החברה ולטובת עובדיה וכלל נושיה. אין לו ספק, כי הדברים יתבהרו כהלכה בהמשך וימצאו ביטויים הראוי".

 

המפרקת עו"ד חיות גרינברג מסרה בתגובה: "מיום המינוי אנו פועלים נמרצות לקדם את גביית חובות החברה ולהתחקות אחר פעולות שנעשו עובר לקריסתה. הגשנו היום לביהמ"ש דו"ח ראשוני ובעקבותיו נעמיק בבדיקות ובשאלות קריטיות הנוגעות לפעולות במיליונים שטרם קיבלנו הסברים מניחים את הדעת עליהן. ייתכן שהיו כאן מהלכים מתוכננים ובכל מקרה כאמור בדו"ח, בשלב זה עוד רב הנסתר על הגלוי. נמשיך ונעשה את מלאכתנו על הצד הטוב ביותר ובמהירות המירבית למען כלל נושי החברה".

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים