שתף קטע נבחר
צילום: shutterstock

בדרך: דירות בשכירות מוזלת בגן יבנה וברמלה

הפרויקט בגן יבנה כולל כ-315 דירות להשכרה לטווח ארוך, כמחציתן במחיר הנמוך ב-20% משווי השוק. ברמלה ייבנו 186 דירות להשכרה לטווח ארוך, כרבע מהן מיועדות לשכירות מוזלת. אילו תוכניות בנייה נוספות עומדות לצאת לדרך?

דירות נוספות בשכירות לטווח ארוך יוצאות לדרך: החברה הממשלתית "דירה להשכיר" ורשות מקרקעי ישראל פרסמו היום (א') מכרזים לשתי שכונות חדשות בגן יבנה וברמלה, הכוללות דירות להשכרה מוזלת לזכאים לתקופה של 20 שנה, במחיר הנמוך ב-20% משווי השוק.

 

הפרויקט במועצה המקומית גן יבנה ממוקם בשכונה המערבית החדשה וכולל 315 יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח, כמחציתן בשכר דירה מופחת לזכאים. הפרויקט כולל בניינים של 4-3 קומות, עם פארקים וגני משחקים.

 

דירה להשכיר שכירות מוזלת טווח ארוך גן יבנה (צילום: אסף פרץ ו-Red Bird studio)
הפרויקט בגן יבנה(צילום: אסף פרץ ו-Red Bird studio)

הפרויקט ברמלה מתוכנן במערב העיר וכולל 248 יחידות דיור ב-4 בניינים בשטח כולל של כ-4,350 מ"ר. בפרויקט זה, אחד הבניינים יוצע בשלמותו למכירה בשוק החופשי, עם 62 דירות. שאר הבניינים כוללים 186 דירות המיועדות להשכרה ארוכת טווח לתקופה של 20 שנה, כרבע מהן מיועדות להשכרה בשכר דירה מופחת.

 

דירות המגורים מתוכננות מעל שטח מסחר ותעסוקה בהיקף של 8,700 מ"ר שהיזם יהיה אחראי לבנייתו ושיווקו. בנוסף מתוכננים בשכונה מבני ציבור, ביניהם מתקני ספורט ונופש. לשכונה מתוכננות שתי דרכי גישה, האחת סמוך לכביש 44 מדרום-מזרח והשנייה בקרבת חיבור עתידי לכביש 431.

 

שני המכרזים ישווקו לפי המודל הסטנדרטי של דירה להשכיר, במסגרתו היזמים יוכלו להשכיר את הדירות לתקופה מינימלית של 20 שנה ולאחר מכן יוכלו למכור אותן. במסגרת זו חברת דירה להשכיר מכתיבה את מפרט הבנייה והתחזוקה, וכן את נוסח הסכם השכירות. החברה שתזכה באחד המכרזים תחויב לתפעל ולתחזק את הפרויקט באמצעות חברת ניהול ובהתאם למפרט התחזוקה.

 

דירה להשכיר שכירות מוזלת טווח ארוך גן יבנה (צילום: TOTEM 3D Animation)
הפרויקט במערב רמלה(צילום: TOTEM 3D Animation)

בדירה להשכיר ציינו כי הם עושים מאמץ לעמוד בתוכנית העבודה, לפיה עד לסיום השנה ישווקו ליזמים 4,000 יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח ועל פרסום מכרזים נוספים גם מחוץ לאזורי הביקוש, בהם בבאר שבע, כרמיאל וקריית גת.

 

מנכ"ל דירה להשכיר, עוזי לוי, מסר כי הם נערכים לפרסם מכרזים נוספים למתחמי קרקעות למגורים שאושרו בוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל). "אנו משקיעים בתכנון ובאיכות הפרויקטים, תוך שימת דגש על עירוב שימושים, ומקפידים שלשכונות החדשות המתוכננות יהיו דרכי גישה נוחות, חיבור לתחבורה ציבורית וקירבה לאזורי מסחר ותעסוקה", מסר לוי.

 

פינוי בינוי ראשון בבת ים

עיריית בת ים הוציאה בשבוע שעבר היתר לפרויקט פינוי בינוי ראשון בעיר - פרויקט Dream Tower שבצפון הטיילת, ברחוב רוטשילד פינת בן גוריון. התוכנית, שאושרה בוועדה המחוזית לתכנון ובניה בתל אביב, כוללת הריסת בניין משנות ה-60 של המאה שעברה עם 24 דירות, שהוכרז כמסוכן למגורים ופונה זה מכבר מדייריו.

 

במקום זאת ייבנה מגדל בן 35 קומות עם 135 דירות, וכן מלון בוטיק עם 65 סוויטות בקומות 5-1 עם כניסה נפרדת. דירה בפרויקט תימכר בכ-40 שקל למ"ר. בעלי הדירות הקיימות יקבלו דירות של 4 ו-5 חדרים בשטח הגדול ב-30 מ"ר ברוטו מהשטח שבבעלותם כיום, בקומות 13-6 של הבניין. סך גובה ההשקעה בפרויקט עומד על 220 מיליון שקל.

פינוי בינוי בת ים (הדמיה)
(הדמיה)

הפרויקט יבוצע על ידי החברות פסו רומי ובר און, שנכנסו בנעליהם של החברות מצלאווי ושיכון ובינוי שעסקו בקידום הפרויקט בעבר. מיכה בראון, מבעלי חברת בר און, ציין כי האתגר המרכזי בהקמת הפרויקט היה פינוי מהיר של בעלי הדירות מהמבנה, עוד בטרם קבלת היתר הריסה, כיוון שמצבו הרעוע סיכן את המתגוררים בו.

 

פינוי בינוי בירושלים

הוועדה המחוזית אישרה בשבוע שעבר להפקדה להתנגדויות שתי תכניות פינוי בינוי בירושלים, האחת כוללת 104 יחידות דיור בשכונת קטמון, והשנייה כוללת 484 יחידות דיור בשכונת קריית היובל.

 

התוכנית בקטמון ממוקמת בשכונת קטמונים ברחוב סן מרטין 3, בשטח של 3.5 דונם. היא כוללת הריסת מבנה רכבת עם קומת עמודים מפולשת ומעליה 3 קומות, הכולל 30 יחידות דיור. במקום זאת יוקמו שני מבני מגורים בני 15 קומות, גן ילדים בשטח של 130 מ"ר וחזית מסחרית. בנוסף, התוכנית כוללת שטח המסומן ככיכר עירונית במסגרת תוכנית האב ויפותח בהתאם.

פינוי בינוי ירושלים (הדמיה: יהודה רחמים חברה לבנייה)
סן מרטין(הדמיה: יהודה רחמים חברה לבנייה)

התוכנית בשכונת קריית היובל ממוקמת ברחוב קלנר 2, בין הרחובות עמנואל אולסוונגר מדרום, אריה קלנר מצפון ומתחם בית הספר הניסויי ארגנטינה ממערב, בשטח של 9.6 דונם. היא כוללת הריסת ‏‏שני מבני מגורים בני 8 קומות עם 116 דירות, והקמת 5 מבנים של 16-18 קומות, המשלבים בינוי למגורים, שטחים לשימוש ציבורי ושטחי מסחר. בנוסף היא כוללת בניית מתחם מוסדות חינוך עם בתי ספר וגני ילדים. 

 

תמ"א 38 בחולון

קבוצת דוד אזולאי תבצע תמ"א 38 הכולל חיזוק ותוספת בנייה לשני בניינים בני 4 קומות ברחוב ההסתדרות בחולון. לכל אחת מהמבנים יתווספו שלוש קומות חדשות, עם 18 דירות בסך הכל. בעלי הדירות הקיימות יקבלו מרפסת, ממ"ד ומעלית, ותוספת של 20 מ"ר לשטח הדירה.

 

תמ
תמ"א 38 חולון(צילום: יהודה רחמים חברה לבנייה)

בחברה ציינו כי לפרויקט התקבל היתר בתנאים כאשר בתקופה הקרובה עתיד להתקבל היתר סופי. תחילת העבודה מתוכננת לאוקטובר 2018 והיקף ההשקעה בפרויקט מסתכם ב-22 מיליון שקל. שיווק הדירות כבר החל עם מכירת דירות ראשונות בסכומים של כ-1.7 לדירת 4 חדרים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אסף פרץ ו-Red Bird studio
תוכנית דירה להשכיר בגן יבנה
צילום: אסף פרץ ו-Red Bird studio
מומלצים