שתף קטע נבחר
צילום: shutterstock

חיפה: 74 דיירי שיכונים יקבלו דירות חדשות

שמונה בנייני רכבת משנות ה-50, שהוקמו במתחם מעברת נווה דוד בעיר, ייהרסו לטובת הקמת שלושה מגדלים עם 437 דירות. עוד בצנרת התכנון: גזית גלוב רכשה מרכז מסחרי בסביון, מתחמי עבודה חדשים בתל אביב וברחובות

תוכנית פינוי בינוי, מהגדולות בחיפה, יצאה אמש (א') לדרך בטקס הנחת אבן פינה שהתקיים בשכונת נווה דוד בעיר. במסגרת הפרויקט יהרסו שמונה מבני שיכונים עם 74 יחידות דיור, ובמקומן ייבנו שלושה מגדלי מגורים בני 225 קומות, עם 437 דירות.

 

לכתבות נוספות במדור צנרת התכנון בערוץ הנדל"ן  של ynet

 

הפרויקט ממוקם במשולש הרחובות אמציה, שלמה המלך ואסתר המלכה, במתחם שהוקם בשנות ה-50 של המאה הקודמת על יסודות "מעברת מחנה נווה דוד". במקום הדירות הקיימות, ששטחן כ-50 מ"ר, יקבלו הדיירים דירות בשטח של כ-100 מ"ר בממוצע, עם מעליות, מרפסות וממ"דים.

פינוי בינוי חיפה לפני נוה דוד (צילום: קבוצת אלמוג)
מתחם נווה דוד כיום(צילום: קבוצת אלמוג)

הפרויקט ימומש בשלבים: בשלב הראשון יהרסו שלושה מבני רכבת ובמקומם יבנה מגדל מגורים שיכלול 161 יחידות דיור, ואליו יעברו 30 המשפחות הראשונות שיפונו מדירותיהם. בשלבים הבאים יהרסו יתר המבנים הישנים, ובמקומם ייבנו המגדל השני והשלישי .

 

בנוסף כולל הפרויקט פיתוח של השטח הציבורי: בניית מקלט ציבורי בשטח של כ-100 מ"ר שישמש כמועדון, בניית מרכז לבריאות המשפחה בשטח של כ-500 מ"ר, פיתוח שטחים ירוקים ומערכת שבילים להולכי רגל, והקמת גני משחקים.

פינוי בינוי חיפה אחרי נוה דוד (הדמיה: שוורץ- בסנוסוף)
הפרויקט בנווה דוד - הדמיה של שלב א(הדמיה: שוורץ- בסנוסוף)

התוכנית, המובלת על ידי עיריית חיפה בשיתוף משרד השיכון, מתבצעת על ידי קבוצת אלמוג. התכנון הופקד בידי משרד האדריכלים החיפאי "שוורץ-בסנוסוף". ראש העיר, יונה יהב, מסר כי "מתחם המלך אמציה מהווה חולייה חשובה נוספת בתהליך ההתחדשות העירונית בשכונות החוף, במסגרתו מחודשות השכונות הוותיקות ברמה הגבוהה ביותר ועל פי הסטנדרטים אותם קבענו לבנייה החדשה בעיר".

 

פינוי בינוי חיפה לפני נוה דוד (צילום: קבוצת אלמוג)
נווה דוד כיום(צילום: קבוצת אלמוג)

יקי אמסלם, מנכ"ל קבוצת אלמוג, ציין כי  "מדובר בתהליך ארוך ומאתגר שהפך למציאות, מסע ארוך של שש שנים שלאורכו פעלנו נמרצות ובשיתוף פעולה עם העירייה לצד דיירי המתחם, על מנת לקדם תכנית הוליסטית המעניקה איכות חיים גבוהה ומענה מלא לצרכי הדיירים הוותיקים ומאפשרת, מצד שני, קיום של פרויקט מודרני, כלכלי ונכון לשכונה".

 

גזית גלוב רכשה מרכז מסחרי בסביון תמורת 116 מיליון שקל

חברת הנדל"ן גזית גלוב בע"מ הודיעה היום כי חברת הבת, גזית גלוב ישראל, רכשה קרקע בשטח של כ-30 דונם ביישוב סביון, עליה ניצב היום מרכז מסחרי בנוי בשטח של כ- 3,200 מ"ר.

 

בין השוכרים המרכזיים במרכז, אשר שופץ לאחרונה, נמצאים: שופרסל, ביתא קפה, טוני ווספה, בית מרקחת, בתי רופאים ומשרדים שונים. בנוסף, קיימות על הקרקע זכויות בנייה מאושרות בהיקף של כ-3,700 מ"ר למסחר ומשרדים, שנמצאות בשלב קבלת היתר בנייה. יתרת הקרקע, בשטח של כ-15 דונם, שלא תנוצל במסגרת ההרחבה, תשמש את החברה בעתיד לפיתוח שימושים מעורבים.

 

מרכז מסחרי סביון גזית גלוב (צילו:ם יניב אהרון )
המרכז המסחרי בסביון(צילו:ם יניב אהרון )

ירון אשל, מנכ"ל גזית גלוב ישראל, מסר כי "רכישת המרכז המסחרי בסביון הינה בהתאם לאסטרטגיית החברה המתמקדת, בין היתר, בפיתוח מרכזים שכונתיים הממוקמים במרכזי שכונות מגורים בגוש דן, בעלי חסמי כניסה גבוהים.

 

"החברה רואה בעסקה זו שילוב בין מרכז מסחרי שכונתי מניב לצד יזמות הרחבה למסחר ולמשרדים ולשימושים אחרים. רכישה זו, יחד עם רכישת המרכז המסחרי בשכונת כוכב הצפון בצפון תל אביב בתחילת השנה, מצטרפות ומהוות נדבך נוסף וחשוב בתיק הנכסים האיכותי שבבעלות החברה".

 

מתחם עבודה רביעי לרשת BE ALL

רשת מתחמי העבודה BE ALL  הודעה היום כי על הקמת המתחם הרביעי שלה, ברחוב יהודה הלוי 48 בתל אביב. הרשת תשכיר כ-5,000 מ"ר לטובת מתחם משרדים, שיציע עשרות משרדים בגדלים שונים, מעל ל-1,000 עמדות עבודה, חדרי ישיבות, חללי לאונג', מתחמי מזון, אולם כנסים ומרפסות תלויות.

 

be all מתחמי עבודה משותפים סהר (צילום: יח
(צילום: יח"צ)
המתחם צפוי להיות מאוכלס בחודש נובמבר 2018, ומחירי ההשכרה ינועו בין כ-1,000 שקל לעמדה באזור משותף לכ-2,200 שקל לעמדה במשרד פרטי לכל החודש.
be all מתחמי עבודה משותפים סהר (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

הרשת, בבעלות איש העסקים נס שובל, מחזיקה כיום כ-25 אלף מ"ר המתפרשים על פני שלושה מתחמים פעילים: מתחם השחר בגבעתיים, וכן המתחמים אלון וארלוזורוב בתל אביב, שנפתח בימים אלה.

 

Regus פותחת מתחם ברחובות

גם חברת השכרת המשרדים הבינלאומית ריג'ס (Regus) מרחיבה את פעילותה בארץ, וצפויה לפתוח בראשית ספטמבר מרכז עסקים חדש בפארק ת.מ.ר בעיר רחובות. המתחם ממוקם בקומה השישית בבניין משרדים, על ציר רחוב אופנהיימר, במרחק הליכה מתחנת הרכבת ובסמוך למרכז מסחרי ומלון עסקים.

ריג'ס חלל עבודה משותף חללי עבודה משותפים רחובות (צילום עודד סמדר)
משרד במתחם החדש של ריג'ס ברחובות(צילום עודד סמדר)

המתחם משתרע על שטח של כ-1,200 מ"ר, ומציע 70 משרדים פרטיים, 137 עמדות עבודה במרחבי עבודה משותפים, חדרי ישיבות ושירותים אדמיניסטרטיביים בהתאמה אישית. העלויות - החל מ-1,600 שקל לעמדת עבודה באופן ספייס ומ-3,000 שקל למשרד פרטי מרוהט.

 

מדובר במתחם ה-16 במספר של החברה בשוק המקומי. עופר ויתקון, המנכ"ל הנכנס של Regus ישראל, מסר כי "פתיחת המרכז כבר מעוררת עניין רב בקרב אנשי עסקים מרחובות, ראשון לציון, נס ציונה ושאר יישובי הסביבה". 

 

תלמידים לוקחים חלק בהתחדשות עירונית

מינהלת ההתחדשות העירונית בעיריית יהוד-מונוסון הודיעה כי תפתח בשנת הלימודים הקרובה את שעריה בפני בני ובנות הנוער הלומדים בתיכונים ברחבי העיר, במסגרת פרויקט מחויבות אישית.

יהוד מונוסון צילום אוויר (צילום: באדיבות עיריית יהוד-מונוסון)
יהוד מונוסון(צילום: באדיבות עיריית יהוד-מונוסון)

התלמידים שיירשמו לפרויקט יקבלו הכשרה מאדריכלי וממהנדסי העירייה, שתעסוק בתכנון מחודש של המרחב החברתי-עירוני בדגש על השיכונים העוברים תהליכי התחדשות עירונית. במנהלת מסבירים כי המטרה היא לסייע לאנשי המקצוע בשינוי התודעה בקרב האוכלוסייה המתחדשת בעיר.

 

ראש המינהלת להתחדשות עירונית, האדריכלית ענת לרנר, מסרה כי "מטרת הפרויקט הראשון מסוגו היא לפתח מנהיגות בקרב התלמידים, שתתמקד בהיבטים חברתיים ופיזיים בשיכונים בליבת העיר.

 

"הנושא הנדל"ני-כלכלי הפך בשנים האחרונות לנושא המוביל את סדר היום הציבורי, לנושא ליבה במדינת ישראל, על כן החליטה עיריית יהוד-מונוסון להכיר את הנושא המשמעותי הזה, שמשנה חיי תושבים, לנוער שלנו כבר בגיל התיכון.

 

"ככל שילדינו יכירו את עולמות התכנון, הבנייה וההנדסה, כך יצליחו בהמשך הנערים להבין טוב יותר את המהלכים העירוניים ואת מה שעומד מאחוריהם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הדמיה: שוורץ- בסנוסוף
הדמיה: מתחם נווה דוד
הדמיה: שוורץ- בסנוסוף
מומלצים