שתף קטע נבחר

154 מיליון שקלים לרשויות שקידמו בנייה בשנה האחרונה

פרסום ראשון: שר הפנים חתם על המענקים, שיועברו לרשויות שחתמו ב-2017 על הסכמי גג, או שחל גידול בכמות היתרי הבנייה ליחידות דיור בשטחן

מענקים בסכום של 154 מיליון שקלים יחולקו בין 47 רשויות מקומיות שקידמו בנייה בשטחן בשנה האחרונה. ל-ynet נודע כי שר הפנים, אריה דרעי, חתם הערב (ד') על המענקים, שיועברו לרשויות שחתמו ב-2017 על הסכמי גג, או שחל גידול בכמות היתרי הבנייה ליחידות דיור בשטחן.

 

מדובר בסכום הגבוה ביותר שהוענק ובמספר הרשויות הרב ביותר שזכו לו מאז שתוכנית התמריצים יצאה לדרך, לאחר שאושרה בקבינט הדיור במרס 2014. בשנת 2017 הוענקו 116 מיליון שקלים ל-38 רשויות מקומיות, ב-2016 הוענקו כ-112 מיליון שקלים ל-36 רשויות מקומיות ושנה לפני כן הוענקו כ-105 מיליון שקלים ל-29 רשויות מקומיות.

 

לצפייה בפירוט חלוקת הסכומים לרשויות השונות

לכתבות נוספות בערוץ הנדל"ן

 

 (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)

סך מענק תמרוץ הדיור נע בין 10 ל-20 אלף שקלים להיתר בנייה, כשמספר היתרי הבנייה המינימלי עומד על 200 יחידות דיור בשנת 2017. המענק יועבר לרשות אשר חל בה גידול של כ-10% מהממוצע השנתי של יחידות הדיור שאושרו בשנים קודמות, דהיינו 2014-2012. לראשונה המענק יועבר גם לרשויות שחתמו בשנת 2017 על הסכמי גג, ובלבד שהיקף האוכלוסייה שלהן גדלה באופן משמעותי, בהתאם לתנאים שנקבעו בנוהל, כך שממוצע היתרי הבנייה שהוציאה הרשות בשנים 2016-2015 גדול מ-700.

 

תמרוץ הרשויות המקומיות למתן היתרי בנייה ליחידות דיור החל בשנת 2014, בסיכום בין משרדי הפנים והאוצר, שנועד למתן את משבר הדיור ולשפות את הרשויות בגין העלויות הרבות הכרוכות בגידול יחידות המגורים הנבנות בשטחן, ולטובת שיפור השירות המוניציפלי שהן מעניקות לתושביהן. בשנת 2016 החליט השר דרעי להקל את תנאי הסף של התוכנית כדי לתמרץ רשויות נוספות להצטרף.

אריב דרעי (צילום: אלכס קולומויסקי)
שר הפנים, אריה דרעי(צילום: אלכס קולומויסקי)

ממשרד הפנים נמסר כי המענק הינו המשך ישיר של המדיניות לחיזוק תמיכתה התקציבית של הממשלה ברשויות בכלל, וברשויות המוחלשות בפרט, גם בתמיכה נקודתית לרשויות אשר חתמו על הסכמי הגג. המשרד הבהיר כי למרות תמיכתו בעידוד הבניה ברשויות, הוא דורש להכניס להסכמי הגג גם את הפרק המוניציפלי, שיכלול את תמיכת משרדי הממשלה ברשויות מקומיות אשר ייקלעו לקשיים עקב גידול דרסטי באוכלוסייה.

 

השר דרעי אמר לאחר חתימתו: "אני שמח ומברך את הרשויות הנוספות שמצטרפות לתכנית התמרוץ. האתגר העומד בפני הרשויות הוא גדול מאוד, ותקציב התמרוץ נועד לחזקן בעת הזו ולדאוג כי רמת השירות לתושב לא תיפגע, ואף תשתפר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
שר הפנים אריה דרעי
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים