שתף קטע נבחר

בת 70 קיבלה חיוב של 1,700 ש' על "שיחה" לקונגו, 012 סירבה לזכות

לקוחה של החברה שמשלמת כ-50 שקל בחודש כבר 4 שנים, קיבלה פתאום חשבונית מנופחת. הסיבה: שיחה של 243 דקות לקונגו, שלטענתה לא ערכה. ככל הנראה מדובר בעוקץ שנעשה באמצעות הרשת של פרטנר, אך לא ביוזמתה. נציגי 012 מובייל סירבו לבטל את הגבייה, אך אחרי פניית ynet החברה הודיעה כי תזכה אותה על מלוא הסכום

"אמא, יש לך חברים חדשים בקונגו?", זה מה ששאל יניר את אמו בת ה-70 אחרי שקיבלה להפתעתה חיוב של כ-1,700 שקל על שיחה של 243 דקות למדינה שבאפריקה. ולמרות שהיא לא מכירה אף קונגולזי, הנציג הטלפוני של חברת 012 מובייל, לא הסכים לזכות אותה על "העסקה".

 

יש לכם תלונה על חברת תקשורת? כיתבו לנו >>

 

ככל הנראה מדובר במקרה תרמית נוסף, שנעשית באמצעות הרשת של פרטנר. פרטנר אינה היוזמת של ההונאה, אבל העוקץ של שיחות לקונגו מוכר לחברות הסלולר כבר למעלה משנה ולכאורה, לא נראה שפרטנר הצליחה לנטר ולעצור את השימוש הבעייתי הזה בפלטפורמה שלה.

 

"אני ואימי מנויים של חברת 012 מובייל כבר כ-4 שנים, בשני מנויים שונים שרשומים על שמי", סיפר יניר ל-ynet. "יש לנו חשבונות קבועים מדי חודש של 49.80 שקל סך הכל לשני הקווים. ככה במשך 4 שנים, 12 חודשים בשנה.

 

"אנחנו לא מדברים הרבה ולא מגיעים אפילו ל-10% מניצול חבילות הגלישה של 6 ג'יגה. למעשה, אנחנו לא מגיעים אפילו לרבע ג'יגה. לכן הופתעתי מאוד כשביום רביעי האחרון, פתחתי את המייל והופיעה שם חשבונית חודשית מ-012 מובייל בסכום של יותר מ-1,755 שקל. ראיתי שיש שם שיחה לחו"ל שנמשכה 243 דקות שעלתה לנו כ-1,700 שקל. הייתי בטוח שזו טעות".

חשבונית 012 עוקץ קונגו ()
כ-1,705 שקל על שיחות לחו"ל

חשבונית 012 עוקץ קונגו ()
סך הכל התשלום החודשי על שירות סלולר: 1,755 שקל. בקטנה
 

 

"אי אפשר לבטל את החיוב. החברה לא מרוויחה מזה"

למחרת, אחרי ששוחח בטלפון עם נציג 012, נאמר לו שכביכול נערכה שיחה מהטלפון של אמו לקונגו שארכה 243 דקות. "התקשרתי אליה ושאלתי אותה לפשר השיחה אבל התשובה היתה ידועה לי. כמובן שאין לה חברים בקונגו והיא מעולם לא שוחחה עם קונגו, בטח לא מרצונה ומיוזמתה", הוא טוען.

 

"פניתי למנהל. נאמר לי שאמא שלי נפלה כנראה קורבן לשיחת עוקץ או פריצה של האקרים, כך לפי החברה. כשאמרתי למנהל שאני לא מתכוון לשלם ולא מוכן לקחת אחריות על משהו שלא עשיתי, הוא השיב שאי אפשר לבטל את החיוב, החברה לא מרוויחה מזה רק ההאקרים.

 

"לטענתו, שלחו לאמא שלי סמס והיא חזרה לסמס. למרות שהתרמית או ההונאה ברורה כשמש, הנציג התעקש שלא נזוכה. אני טענתי שיש פרצה לשרתי האבטחה ולכן יש פה אחריות של חברת הסלולר ובכל מקרה העוקץ נעשה דרך 012 ופרטנר (חברת האם של 012) לא חסמה אותו. הוא אמר לי שיחזרו אלי, אך אף אחד לא חזר אלי מאז. עקב כך, החלטתי לחסום את הטלפון שלה לשיחות לחו"ל והכחשתי עסקה בחברת האשראי".

 

אחרי הפנייה ל-ynet התקשר ליניר נציג החברה והודיע לו שאמו תזוכה על כל הסכום. בכל מקרה, כדי להימנע ממלכודות סלולר כאלה, מומלץ לא לענות למספרים לא מזוהים, לא לחזור לשיחות שלא נענו ממספרים כאלה (שיטת הצנתוק), בטח לא מחו"ל.

 

ניתן גם לחסום את המכשיר לשיחות נכנסות ויוצאות מחו"ל, אם שיחות כאלה לא נחוצות למנוי. כמו כן, מומלץ לא להשיב לסמסים שמבשרים לכם על זכייה מפתה או מבקשים מכם למסור פרטים בדחיפות.

 

מפרטנר נמסר: "מדובר במקרה נוסף של עוקץ השיחות מחו"ל כלפי יעדים ישראלים. לבקשת בנה של הלקוחה זיכינו אותה עבור החיובים. אנו ממליצים לו וללקוחות במצבים דומים, לחסום אפשרות של שיחות לחו"ל מהמכשיר כאשר אין צורך שוטף בחיוג ליעדים מחוץ לישראל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים