שתף קטע נבחר

אמזון תעלה את שכר המינימום לעובדיה בארה"ב

אחרי הביקורות, ענקית הקמעונאות הודיעה על העלאה בשכר המינימום ל-15 דולר לשעה. העלאת שכר המינימום תשפיע על יותר מ-250 אלף עובדי אמזון בארה"ב, וכן על כ-100 אלף עובדים עונתיים שיועסקו בתקופת החגים הקרובה

אמזון הודיעה על העלאת שכר המינימום לעובדיה בארה"ב ל-15 דולר לשעה. השינוי ייכנס לתוקף ב-1.11 וישפיע על עובדים במשרה מלאה, משרה חלקית ועובדים זמניים.

 

מאמזון נמסר כי העלאת שכר המינימום תיטיב עם יותר מ-250 אלף עובדי אמזון בארה"ב, ועם כ-100 אלף עובדים עונתיים שיועסקו בתקופת החגים הקרובה. אמזון מעסיקה בארה"ב 250 אלף עובדים במשרה מלאה, מתוך 757 אלף עובדיה ברחבי העולם.

 

מהרשת למדפים: אמזון פותחת חנות פיזית בניו יורק

אמזון היכתה את התחזיות והמניה זינקה ב-4% במסחר המאוחר

 

"הקשבנו לביקורות, חשבנו הרבה על מה שאנחנו רוצים לעשות, והחלטנו שאנחנו רוצים להוביל", אמר ג'ף בזוס, המייסד והמנכ"ל של חברת אמזון. "אנחנו נרגשים באשר לשינוי הזה ומעודדים את המתחרים שלנו ומעסיקים גדולים אחרים להצטרף אלינו".

 

ג'ף בזוס מנכ"ל אמזון  (צילום: EPA) (צילום: EPA)
ג'ף בזוס מנכ"ל אמזון (צילום: EPA)

אמזון מסרה גם כי צוות המדיניות הציבורית של החברה יתחיל בקידום העלאה בשכר המינימום הפדרלי, העומד כעת על 7.25 דולר לשעה מאז שנת 2009.

 

אמזון היא אחת מהמעסיקות הגדולות בארצות הברית, ולכן ההחלטה בעלת חשיבות גדולה מבחינה ציבורית, מעבר להשפעה על מאות אלפי העובדים שייהנו ממנה באופן ישיר.

 

הגורמים שהעבירו ביקורת על החברה, ביניהם הסנאטור העצמאי ברני סנדרס מוורמונט, טענו כי אמזון לא משלמת מספיק לעובדיה. מבקרים אלה העמידו את השכר לעובדים אל מול העושר העצום של בזוס, אשר שוויו מוערך ב-165 מיליארד דולר, והוא נחשב לאיש העשיר בעולם.

 

עובדים ברחבי ארצות הברית מקדמים שכר מינימום של 15 דולר על רקע משיכת תשומת הלב לאי השוויון בהכנסה, וחלק מהחברות, כמו אמזון - כאמור, הגיבו ללחץ הציבורי.

 

רשת הקמעונאות טארגט הודיעה בספטמבר על העלאת שכר המינימום ל-11 דולר ול-15 דולר החל מ-2020. דיסני הגיעה להסכם עם האיגודים שלה על שכר מינימום של 15 דולר לשעה בדיסנילנד בקליפורניה ב-2019, ובדיסני וורלד בפלורידה עד 2021. חברת וולמארט, שנחשבת למעסיק הגדול בשוק הפרטי בארצות הברית עם יותר ממיליון עובדים, העלתה את שכר המינימום שלה ל-11 דולר בשנה בחודש פברואר האחרון.

 

הבנק הפדרלי. אמזון מסרה כי תנסה לקדם העלאה בשכר המינימום הפדרלי (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
הבנק הפדרלי. אמזון מסרה כי תנסה לקדם העלאה בשכר המינימום הפדרלי(צילום: רויטרס)

ג'יי קרני, סגן נשיא בכיר לנושאים תאגידיים גלובליים באמזון, התחייב כי החברה תקדם העלאה בשכר מינימום "אשר ישפיע עמוקות על החיים של עשרות מיליוני אנשים ומשפחות ברחבי ארצות הברית".

 

ההעלאה של שכר המינימום לעובדי אמזון מגיעה על רקע חוסר שביעות הרצון מצד העובדים בשנה האחרונה: ראשית, לפני כשנה תחקירן בריטי שחדר למחסן אמזון בלונדון גילה כי עובדי המחסן סובלים מתנאי עבודה גרועים ביותר, בעוד הם מנסים לעמוד בציפיות החברה. המצב הגיע לכדי כך שחלק מהעובדים

שקרסו תחת הלחץ פונו באמצעות אמבולנסים, והעובדים שלא עמדו ביעדים פוטרו.

 

בנוסף, בקיץ האחרון איגודי העובדים בספרד קראו לשביתה של עובדי המחסן הגדול ביותר של אמזון במדינה, וגולשים רבים קראו להחרמת החברה מתוך סולידריות עם מאבקם של העובדים המתמודדים עם תנאי עבודה פוגעניים, לטענתם. 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
ג'ף בזוס נשיא מנכ"ל אמזון
צילום: AFP
מומלצים