שתף קטע נבחר

הכשרה ביטוח תשקיע בנדל"ן 5 מיליארד שקל

זה היעד השאפתני שהציבה החברה בבעלות אלי אלעזרא, שמעמיקה פעילות בנדל"ן מניב. 40% מכספי הנוסטרו של החברה יושקעו, היתר יגויס מהציבור

אלי אלעזרא מעמיק פעילות בנדל"ן: חברת הכשרה ביטוח שבבעלותו של אלעזרא החלה לקדם תוכנית השקעה במיזמי נדל"ן שבהם היא צפויה להשקיע 40% מכספי הנוסטרו, והיתר יגויס מהציבור. בכך צפויה הכשרה ביטוח להצטרף לטרנד של השקעות נדל"ן מניבות שבו נמצאות גם יתר חברות הביטוח.

 

אלעזרא מתכוון להציע ליזמי נדל"ן ולבעלי נכסים מניבים מודל שותפות, שבמסגרתו את הובלת הפרויקטים וניהולם יבצעו היזמים, והכשרה תהיה משקיע פיננסי שקט. "אני מכוון לא רק לנכסים באזורי פריים במרכז הארץ, אלא מקווה לקבל הצעות לפיתוח נכסים בכל חלקי הארץ, כשהדגש הוא על השקעות כחול־לבן", אמר אלעזרא ל"ממון".

אלי אלעזרא: "דגש על השקעות כחול לבן" (צילום: סיון פרג) (צילום: סיון פרג)
אלי אלעזרא: "דגש על השקעות כחול לבן"(צילום: סיון פרג)
 

בקבוצת הכשרה סימנו יעד להשקעות בתחום הנדל"ן של עד 5 מיליארד שקל. מדובר ביעד שאפתני שכן כל המאזן של הכשרה מסתכם בכ־17 מיליארד שקל, וכספי הנוסטרו שלה בכ־2 מיליארד שקל. אלעזרא מתכוון להקצות כ־40% מכספי הנוסטרו של הכשרה למטרה החדשה. בין הסיבות להחלטה נמצאת הריבית הנמוכה במשק בשנים האחרונות, שמחייבת את חברות הביטוח לחפש אחר רווחים מאפיקי השקעה בעלי פרופיל סיכון גבוה יותר, כמו שוק המשרדים ודיור להשכרה.

 

לצורך ההתרחבות הכשרה עיבתה את מערך ההשקעות, האשראי והנדל"ן ומינתה את יאיר קפלן כסמנכ"ל בכיר וראש המערך. קפלן, בעל ניסיון מקצועי וניהולי של כ־25 שנים בתחומים אלה יהיה אמון על בניית פורטפוליו ההשקעות, לרבות הרחבת תחום השקעות הנדל"ן ופיתוח תחום המימון לקבלנים. בחברה מקווים שניסיונו יסייע למנכ"ל החברה שמעון מירון להוביל את המהלך האסטרטגי החדש.

 

"אנו מחפשים שותפויות עם יזמים מקומיים במעגל השני והשלישי של ישראל, המחזיקים בנכסים בעלי תשואה נאה ובעלי פוטנציאל השבחה", אמר קפלן. "היזם ייהנה משותף חזק בעל חוסן פיננסי, והכשרה תיהנה מיכולת הניהול ומהבנת השוק המקומי. המהלך נועד להשביח ולייצב את תשואות החברה על רקע התנודתיות בשוק ההון, ולהבטיח את תזרים המזומנים לטווח הארוך, דבר אשר יחזק עוד יותר את עוצמתה הפיננסית של הכשרה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סיון פרג
אלי אלעזרא
צילום: סיון פרג
מומלצים