שתף קטע נבחר

הפירות היבשים ללא סוכר? ממש לא

חברת מיה הוציאה "קטגוריה טבעית" חדשה של פירות יבשים, כשעל האריזות מצוין כי הם ללא סוכר. אבל הצצה ברשימת הרכיבים מגלה תמונה שונה לגמרי. בין היתר האננס המיובש מכיל 68 גרם סוכר, כלומר 17 כפיות סוכר ל־100 גרם. "מתחייבים לתקן את התקלה על האריזות", אומר סמנכ"ל המכירות

איך הפכו פירות יבשים המכילים 17 כפיות סוכר ל־100 גרם למוצרים ללא סוכר? לקראת ט"ו בשבט התהדרה חברת "מיה תעשיות מזון" במהפכה בשוק הפירות היבשים: "הקטגוריה הטבעית". המוצרים החדשים ‑ אננס מיובש, חמוציות מיובשות, מנגו טבעי מיובש ורצועות קוקוס טבעי ‑ מתהדרים בכיתוב "ללא סוכר".

 

לכתבות צרכנות נוספות

 

איך זה ייתכן? הרי פירות, ובמיוחד אננס, חמוציות ומנגו ידועים בתכולת הסוכר הגבוהה שלהם. מה גם שהיחס של הסוכר ל־100 גרם רק עולה אחרי שהם עוברים את תהליך הייבוש. ואכן, כשהפכנו את האריזות גילינו שמדובר ב"פצצות סוכר" (למעט רצועות הקוקוס).  

 

האננס המיובש מכיל, כפי שמציין היצרן, 68 גרם סוכר, כלומר 17 כפיות סוכר ל־100 גרם. בחמוציות ‑ 69.5 גרם סוכר, ובמנגו 54 גרם סוכר ל־100 גרם.

פירות יבשים עם סוכר (צילום: יאיר שגיא)
אריזת המוצר. בחזית: ללא סוכר. מאחור: 54 גרם סוכר(צילום: יאיר שגיא)

פירות יבשים עם סוכר (צילום: יאיר שגיא)
(צילום: יאיר שגיא)

"אכן נעשתה טעות", אומר טל שגיא, סמנכ"ל המכירות של מיה. "נדאג לתקן זאת באופן מיידי. רק בימים אלו התחלנו להפיץ את המוצרים לט"ו בשבט. עד יום שני בבוקר הופצו כמה עשרות קרטונים בלבד לרשתות, ואני מתחייב באופן אישי שנדאג לתקן את התקלה על אריזות המוצרים. תודה שהבאתם את זה לתשומת ליבנו".

 

בחברה עצרו את המשלוחים והבטיחו לעצב אריזות חדשות שעליהן ייכתב "ללא תוספת סוכר". לטענת החברה, מוצרים אלה עדיפים על הפירות היבשים שנמכרים כל השנה, ובעיקר בט"ו בשבט, כשאבקת סוכר מכסה אותם. 

 

עם זאת כדאי לזכור שגם אחרי התיקונים באריזה והשיפורים במוצר עדיין מדובר בפצצות סוכר. בכל מקרה עדיף פרי טרי.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים